3 צפייה בגלריה
דייויס ו-ווסטברוק מאוכזבים, אמביד בפוזה מוכרת
דייויס ו-ווסטברוק מאוכזבים, אמביד בפוזה מוכרת
דייויס ו-ווסטברוק מאוכזבים, אמביד בפוזה מוכרת
(רויטרס)
45 נקודות ו-13 כדורים חוזרים, אלו המספרים שסיפק ג’ואל אמביד ב-122:131 של פילדלפיה הלילה (בין שלישי לרביעי) מול אינידיאנה. מדובר בדאבל דאבל מרשים במיוחד, אבל במונחים של הסנטר הקמרוני זה בסך הכל עוד יום במשרד, כי זו רשימה סטטיסטית שכבר מזמן הפכה לנורמה אצלו העונה. הביג מן של פילי הוא ללא ספק מועמד בכיר לתואר ה-MVP לצידו של ניקולה יוקיץ’, אך גם אם לא יזכה בתואר בתום העונה הסדירה, הוא נמצא בדרך לחתום עונה היסטורית.
בזכות 45 הנקודות שהמטיר על הראש של הפייסרס האומללים, אמביד העלה את ממוצע הנקודות שלו העונה ל-30.4, מקום ראשון בליגה. המשמעות – מדובר בסנטר הראשון שעושה זאת מאז שאקיל אוניל האגדי. אם כוכב הסיקסרס גם יסיים את העונה בראש הדירוג, הוא יהפוך לשחקן הזר הראשון שנמצא בטופ רשימת הקלעים בתולדות הליגה הטובה בעולם.
אם אמביד ישמור את ממוצע הנקודות מעבר לרף ה-30, הוא גם יהיה הסנטר הראשון שעושה זאת מאז המיזוג ב-NBA, אבל כאן רשימת ההישגים שלו מהלילה החולף לא נגמרת. כוכב פילי גם הפך לשחקן הראשון בליגה מאז ראסל ווסטברוק בעונת 2016/2017, שרושם 12 משחקים עם לפחות 40 נקודות ו-10 ריבאונדים.
3 צפייה בגלריה
ג'ואל אמביד
ג'ואל אמביד
ג'ואל אמביד
(רויטרס)
“הם ניסו לתפוס אותו עם הכדור למטה אבל ג’ואל שחקן חכם והוא ידע להוציא את הכדורים החוצה בזמן”, החמיא לאמביד מאמנו, דוק ריברס. “המחצית הראשונה הייתה נפלאה והוכיחה את הכוח שלנו כקבוצה, הכדור זז מהר וג’ואל היה דומיננטי ביותר”. גם חברו של אביד לקבוצה בעבר, ומי שפגש פה הפעם כיריב, טי ג’יי מקולום, הרעיף בשבחים: “הוא פשוט נפלא. הוא ניצב עם הגב לסל ומזיז את השומרים שלו, מוסר בכל אפשרות וגם יוצא החוצה לקלוע שלשות. מדהים לצפות בו”.
מי שחווה עונה הפוכה לגמרי מאמביד היא לוס אנג’לס לייקרס. הפרויקט השאפתני של לברון ג’יימס בעיר המלאכים העונה, הפך הלילה באופן רשמי לאחד מהכישלונות הגדולים והמביכים שידעה הליגה, לאחר שההפסד 121:110 לפיניקס קבע סופית שהצהובים לא יוכלו להשתחל לפלייאוף במערב דרך הפליי אין.
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
(רויטרס)
מעבר לכישלון של הקבוצה, מדובר בכישלון אישי של לברון (שהחמיץ משחק שני ברציפות), מי שכמובן אמון יותר מכל על בניית החבורה הכושלת, בניה שקבעה כי גם בתום העונה הנוכחית, הוא יישאר במרחק של שתי טבעות אליפות ממייקל ג’ורדן. הנתון שמעיד כנראה יותר מכל על הפיאסקו של לברון הוא זה שמלמד כי הוא לקח חלק רק ב-25 ניצחונות העונה של קבוצתו, המספר הנמוך ביותר בכל 19 העונות שלו ב-NBA.
וכדי להבין עד כמה גדול הכישלון של הלייקרס העונה פשוט צריך להסתכל על הסגל של הקבוצה שהשיגה את המקום בפליי אין על חשבונה – סן אנטוניו. בעוד שכל שחקני הספרס רשמו יחדיו הופעת אולסטאר אחת, בסגל של פרנק פוגל אפשר למצוא 53 כאלה.
השופט שקיבל נוקאווט באמצע קרב האגרוף