1 צפייה בגלריה
שחקני הספסל של מכבי ת"א
שחקני הספסל של מכבי ת"א
שחקני הספסל של מכבי ת"א
(איציק בלניצקי)
מכבי תל אביב המשיכה הערב (חמישי) את התקופה הנהדרת שלה על הפרקט בפלאו בלאוגרנה כשהביסה בחוץ 80:104 את מוליכת היורוליג ערב פתיחת המחזור, ברצלונה, ובכך שמרה על הסיכוי שלה להעפיל לפלייאוף מהמקום החמישי בטבלה.
כעת, לאלופת המדינה נותר משחק אחד, בבית מול פנרבחצ’ה, לאחריו תגלה מי תהיה יריבתה בסדרת רבע הגמר של המפעל הבכיר ביבשת. ניצחונה של אנאדולו אפס אמש על באיירן מינכן הביא לכך שקבוצתו של אבי אבן הבטיחה את המקום השישי, אך כדי לסיים בחמישי היא תצטרך לנצח את הטורקים ולקוות למעידה של אלופת היורוליג המכהנת בסרביה מול הכוכב האדום בשישי הקרוב.
בנוגע לזהות היריבה, נראה כי ישנו סוג של קונצנזוס כי לאור מצבה של מילאנו, כולם היו רוצים לפגוש את הקבוצה האיטלקית, שמגיעה לסדרות הפלייאוף כאשר היא הכי פגיעה מבין השמינייה הפותחת. מלבד הידיעה שבאיירן מינכן תפגוש את ברצלונה, שאר הסדרות פתוחות לחלוטין, כאשר כל שידוע הוא שמונאקו בעצם סיימה את העונה הסדירה במקום השביעי וכשישנה תחושה שאין יותר מדי קבוצות שהיו רצות לפגוש אותה, שכן הן הצרפתים והן מכבי תל אביב נמצאות בכושר נהדר.
אז איפה עומדת מכבי? אולימפיאקוס כבר סיימה את כל משחקיה, היא מדורגת שניה עם 19 ניצחונות ויש לה יתרון על מילאנו במצב של שובר שוויון, כשלעומת זאת, היא נמצאת בנחיתות מול ריאל מדריד במצב של שובר שוויון. ניצחון ביתי של מדריד על באיירן מינכן, והספרדים יסיימו במקום השני עם 19 ניצחונות וללא כל קשר לתוצאה של מילאנו בצרפת, היוונים יסיימו בשלישי והאיטלקים ברביעי. המשמעות בתסריט שכזה היא שאם אלופת המדינה תסיים במקום השישי היא תפגוש את אולימפיאקוס, ואם תסיים בחמישי היא תפגוש את מילאנו.
השפלה: מכבי תל אביב מפרקת את גלבוע הגליל