6 צפייה בגלריה
שחקני ריאל מדריד חוגגים
שחקני ריאל מדריד חוגגים
שחקני ריאל מדריד חוגגים
(רויטרס)
אחרי ה-1:3 המרשים על צ’לסי בליגת האלופות, בריאל מדריד כבר מתכוננים לדרבי הערב (שבת) ב-22:00 מול חטאפה וקרלו אנצ’לוטי ביצע מספר שינויים, כאשר מרסלו ואדוארדו קמאבינגה יפתחו ב-11. המשחק, כמו כל משחקי הליגה הספרדית, ישודר בערוץ ONE למנויי HOT, מנויי yes, סלקום TV ופרטנר TV.
הרכב ריאל מדריד: טיבו קורטואה, לוקאס ואסקס, אדר מיליטאו, דויד אלאבה, מרסלו, קאסמירו, פדריקו ואלוורדה, אדוארדו קמאבינגה, רודריגו, ויניסיוס ג’וניור וקארים בנזמה.
בחזרה למצב הרוח של הבלאנקוס. ריאל מדריד רשמה השבוע 1:3 אדיר על צ’לסי בסטמפורד ברידג’ במסגרת המשחק הראשון מבין שניים בין הקבוצות, ובתקשורת הספרדית נותנים את מירב הקרדיט לקארים בנזמה (כובש השלושער) ולטיבו קורטואה (שמנע מהבלוז לחזור למשחק). במארקה נכתב: “על אף שלוקה מודריץ’ הוא מספר 10 של ריאל מדריד, שתרומתו גם כן מוערכת. בנזמה (9) וקורטואה (1) שחיבור מספרם מוביל לספרה 10, הם השחקנים המשמעותיים ביותר בסגל של הבלאנקוס, והם הנוסחה שאחראית לעונה הטובה באלופות ובליגה”.

קארים בנזמה

החלוץ הצרפתי בן ה-34 חווה בזמנים אלו את התקופה הטובה ביותר שלו במדי הבלאנקוס (במועדון מאז 2009). על אף שבעבר נהג להיות תחת צילו של כריסטיאנו רונאלדו, שלוש וחצי עונות אחרי שהפורטוגלי עזב את מדריד, בנזמה נראה לוהט ויש לו 37 שערים העונה לעומת 18 של הפנומן במנצ’סטר יונייטד.
שני השלושערים המרשימים שלו בשני משחקיו האחרונים בליגת האלופות מול פאריס סן ז’רמן וצ’לסי מציבים אותו לא רק מעל CR7, אלא גם מעל כוכבים כמו קיליאן אמבפה, ארלינג בראוט הולאנד, מוחמד סלאח, הארי קיין, ליאו מסי והרשימה עוד ארוכה. היחיד באירופה שעומד בקצב של הסקורר הצרפתי הוא רוברט לבדובסקי, לו כבר יש 43 שערים בבונדסליגה ובליגת האלופות.
6 צפייה בגלריה
קארים בנזמה
קארים בנזמה
קארים בנזמה
(רויטרס)

טיבו קורטואה

כמובן שהשוער הבלגי של הבלאנקוס לא כובש שערים, אבל להצלות שלו יש ערך רב והוא היה אחד הכוכבים בניצחון על צ’לסי, כשסיפק שתי הצלות מרהיבות לבעיטות של רייס ג’יימס וססאר אספיליקווטה, שאם היו נכנסות לרשת היו עלולות להלחיץ מאוד את החבורה של קרלו אנצ’לוטי לקראת הגומלין.
קורטואה הוא נכס למועדון והוא הרבה יותר מרק הצלות עבור ריאל מדריד, הוא משדר ביטחון, מרגיע את ההגנה כשהיריבה לוחצת, מסתדר בקלילות עם כדורי רוחב גבוהים וקולט אותם ללא בעיה, ובנוסף משחק הרגל שלו טוב מאוד ביחס לשוערים אחרים. הוא שמר העונה 17 פעמים על רשת נקייה, כשהוא סיפק 127 הצלות ומנע מ-78% מהבעיטות שהופנו לרשתו להיכנס, מה שמציב אותו בטופ של שוערי אירופה.
6 צפייה בגלריה
טיבו קורטואה
טיבו קורטואה
טיבו קורטואה
(רויטרס)

הנוסחה 9+1

הנוסחה הזאת היא לא חדשה בכדורגל והיא הייתה מוכרת גם בריאל מדריד, כשבעבר רונאלדו ואיקר קסיאס היו שני השחקנים שניצחו על הבלאנקוס. כזכור, בעונה שעברה אתלטיקו מדריד זכתה בלה ליגה כששני כוכביה היו השוער יאן אובלק והחלוץ לואיס סוארס, בדומה למה שקורה עכשיו במועדון השני מהבירה.
לבלאנקוס יש שתי מטרות ברורות העונה: לזכות בליגה הספרדית ולהניף את הגביע בעל האוזניים הגדולות בליגת האלופות. כדורגל משחקים באמצע המגרש, אך בצדדים הוא מוכרע וייתכן שבנזמה וקורטואה יעניקו לריאל מדריד את התארים שהיא כל כך מצפה להם.
6 צפייה בגלריה
שחקני ריאל מדריד חוגגים
שחקני ריאל מדריד חוגגים
שחקני ריאל מדריד חוגגים
(רויטרס)
אנצ’לוטי נשאל אם כשהוא פגש את בנזמה לפני עשור, הוא דמיין שהצרפתי יגיע לרמה הזו: “זו קריירה מאוד ארוכה, הוא צומח, האישיות שלו השתפרה, יכולות המנהיגות שלו, הוא תמיד היה טוב, אבל עכשיו הוא בולט יותר כי הוא יותר החלטי. זה בגלל האישיות הזו, הוא יותר מנהיג”. המאמן נשאל אם הוא רואה את בנזמה ברמה של ואן באסטן, שבצ'נקו, דרוגבה וכדומה: "אלה זמנים שונים, זה מסובך. אבל ואן באסטן אם אתה משווה אותם... אני חושב ששניהם מעריכים את ההשוואה הזו, גם מרקו וגם קארים”.
6 צפייה בגלריה
שחקני ריאל מדריד חוגגים עם קארים בנזמה
שחקני ריאל מדריד חוגגים עם קארים בנזמה
שחקני ריאל מדריד חוגגים עם קארים בנזמה
(רויטרס)
על השינוי בהכנות בין משחק ליגה למשחק ליגת האלופות: “זה נכון שיש שינוי, אם עוזבים את ההיבט הפיזי, ההיבט הנפשי הרבה יותר מסובך. נגד צ'לסי לא צריך לדבר על כלום מהפן הפסיכולוגי, רק הטקטיקה, בקשר לחטאפה צריך לדחוף אותם עוד קצת כדי להכין את השחקנים המשחק, לתת את החשיבות שמגיעה לחטאפה”.
אנצ’לוטי התייחס למשרתו ולמה שהקבוצה עברה עד כה: “למה אני כאן? רק המוטיבציה לעבוד במועדון הזה. חכו לסוף העונה כדי לראות אם יש לנו את המזל והאיכות לזכות בתארים. הקבוצה הזו נתנה עד כה את מה שהיא יכולה לתת, ועד עכשיו היא סיפקה מה שצריך. הגענו לשלבים המכריעים של העונה בעמדה מאוד מאוד טובה. הכנו את העוגה, עכשיו רק צריך לשים את הדובדבן על הקצפת”.
המאמן דיבר על תפקיד המאמן בריאל מדריד: “אני בר מזל שיש לי הרבה איזון ושלווה. היה לי מזל בחיים ולמרבה המזל סבלתי מקורונה בתקופה הטובה, התבודדתי בבית ולא הקשבתי לאף אחד (צחק). מאמן בולט רק כשהוא מפסיד, מאמן יכול לעשות את הדברים נכון או לא נכון, אבל הוא צריך להכניס את השחקנים לעניינים. אם המצב רע, זו רק אשמתו של המאמן. אני חייב לקבל את זה ועוד יותר כשמאמנים את ריאל מדריד, זה המקום הכי יפה בעולם. לקבל את הביקורות האלה, זה נורמלי, הבעיה היא הביקורת בקבוצות שאינן גדולות כמו מדריד. בסוף העונה המועדון יעריך את העבודה שלי ויקבל החלטה. אני נהנה מהסביבה ומהעבודה הזו כל יום”.
6 צפייה בגלריה
קרלו אנצ'לוטי במסיבת עיתונאים
קרלו אנצ'לוטי במסיבת עיתונאים
קרלו אנצ'לוטי במסיבת עיתונאים
(רויטרס)
על גארת’ בייל: "הוא מוכן לשחק, הוא רוצה לסיים בצורה טובה את הזמן שלו במועדון הזה. היו לו בעיות והוא לא שיחק לאחרונה, אבל הוא נכנס להיסטוריה של המועדון הזה עם המטרות שהוא השיג והניצחונות שהוא העניק”.
האם הצירוף של קיליאן אמבפה או ארלינג הולאנד עלול לפגוע בבנזמה: “עם הגיל של קארים והעובדה שהוא רק נהיה טוב יותר ויותר... חבריו לקבוצה לא ישנו דבר. בעתיד הוא יהיה אחד השחקנים החשובים במועדון הזה, ללא ספק, לא משנה מי יהיה לצידו”.
על מצב הפציעות במועדון: “אנחנו עדיין לא התאוששנו לגמרי. פראן מנדי ואדר מיליטאו עייפים, אנחנו נראה אם ישחקו מחר ואם לא אז אולי ישחקו ביום שלישי. ללוקה יוביץ' עדיין יש בעיות בקרסול”.
קינג בנזמה: העולם בטירוף מהצגה הגדולה