5 צפייה בגלריה
רמי כהן
רמי כהן
רמי כהן
(חגי מיכאלי)
זאת הייתה נראית כמו עונה חלומית של קבוצת הכדורסל של הפועל ת"א לאחר הדשדוש בשנים האחרונות. בקבוצה כבר אפילו פנטזו על דאבל, ולכן החלו להחתים חלק מהשחקנים כבר לעונה הבאה וגם את המאמן דני פרנקו.
אך מאז ההפסד בגמר הגביע לבני הרצליה והפציעה של ג'ייקובן בראון, זאת לא אותה קבוצה. הקבוצה שבשבועות האחרונים לא מזכירה את זו של לפני כחודשיים אף מצאה את עצמה בבית התחתון וכעת נלחמת על עלייה לפלייאוף.
למרות הכול, היו"ר רמי כהן משדר אופטימיות בראיון ל-ONE ובטוח שהקבוצה עוד תרשום הצלחה העונה.
5 צפייה בגלריה
רמי כהן
רמי כהן
רמי כהן
(חגי מיכאלי)
מעונה חלומית זו תהפוך לעונת בלהות? “זה לא יהפוך לבלהות, זו הגדרה קשה, זה נשמע כמו לרדת ליגה. עונה כישלונית זה מחוץ לפלייאוף, אני מקווה שזה גם לא מה שיקרה. אני רוצה עוד להיות אופטימי, עד לפני חודש וחצי שיחקנו כדורסל טוב ואני רוצה להיות אופטימי שנחזור לשחק את אותו כדורסל ואני מניח שאף קבוצה לא תרצה לפגוש אותנו בפלייאוף”.
אתה לא רוצה שיזכרו רק את שלושת הניצחונות בדרבי על מכבי ת"א וזהו. ”אני רוצה שנעלה לפלייאוף ונשחק כמו ששיחקנו ברוב שלבי העונה”.
הפציעה של ג’ייקובן בראון פירקה לכם את העונה? ”כרגע אלה העובדות, בלעדיו אנחנו נראים לא טוב. אבל הוא חוזר בקרוב ואני מקווה שאיתו כל הקבוצה תחזור, גם בלעדיו היינו צריכים להיראות יותר טובים”.
5 צפייה בגלריה
ג'ייקובן בראון בחימום
ג'ייקובן בראון בחימום
ג'ייקובן בראון בחימום
(איציק בלניצקי)
אתה מאמין שמהבית התחתון תצליחו לעלות לפלייאוף? ”שתי הראשונות עולות ואני מאוד מקווה ומאמין שנהיה שם. אחרי שנעלה אני מקווה שנמשיך לחזור לשחק טוב, להיות תחרותיים, להקשות ולשחק שווה בשווה עם מי שלא יבוא. אבל קודם כל צריך לעלות. אני לא רוצה לחשוב על תסריט שאני לא עולה. מגיע לנו לעלות, עשינו עושה טובה חוץ מכמה משחקים ראשונים שלקח לנו להתחבר בגלל פציעות ודברים כאלה. עשינו עונה טובה עד אחרי גמר הגביע ואז היו שוב פציעות וכאלה דברים. אנחנו קבוצה טובה יותר מאיפה שאנחנו נמצאים כרגע. זה יהיה כישלון אדיר אם לא נעלה לפלייאוף”.
למה לא מיהרתם להחתים את דני פרנקו לעונה הבאה? “יש לי 15 שנים כאן ו-10 שנים בליגת העל, אני מכיר את המאמנים כאן, דני הוא אחד מהטובים שבהם ואני חושב שצריך לתת שקט למערכת ולרוץ עם מישהו. אין רגע אחד שאני מתחרט על זה, אני חושב שהוא האיש הנכון ושכולנו צריכים יציבות ולבנות מערכת טובה והיא תצליח. אני מקווה מאוד שהשנה ואם לא השנה אז בעונה אחריה ואם לא אז בעונה שאחריה אבל אני חושב שהיא תצליח”.
5 צפייה בגלריה
דני פרנקו
דני פרנקו
דני פרנקו
(איציק בלניצקי)
אתם במו"מ עם ג’ייקובן בראון על חוזה חדש, איפה זה עומד? ”דברים כאלה לוקחים זמן, אני מניח שעד סוף העונה נדע”.
התפטרת מהחברות בהנהלת איגוד הכדורסל ואתה נשאר חבר רק במנהלת, אנחנו רואים שם החלפת מכתבים וגן ילדים שלם שהולך בין הצדדים. איך לדעתך יסתיים הסיפור הזה? ”אמא שלי אמרה לי כשהייתי ילד ‘לך תהיה עורך דין’, אז עם כל ההאשמות האלה והעברת המכתבים אני באמת מצטער שלא הלכתי להיות עורך דין (צוחק), הם מתפרנסים לפחות מהשטויות שלנו. אני מאמין שזה יסתיים בזה שכולם יקבלו שכל. הדבר הזה הולך רחוק מדי הרבה בגלל שיש איזה שהוא מבנה למשברים האלה ואנשים מתחילים להתבצר בעמדות שלהם. אני חושב שכרגע המנהלת עושה עבודה טובה והאיגוד לא באמת רוצה לפרק אותה, אבל אנשים כאלה שמתחילים נגררים למקומות לא טובים לפני שמסתדרים, אני רוצה להאמין שגם הפעם זה יהיה המקרה”.
כהן המשיך: “אבל לכולם ברור שהמנהלת עושה טוב לכדורסל בליגת העל והיא צריכה להמשיך לעבוד. שאר הדברים למי מהצדדים הם פתירים. מטבעם של תהליכים כאלה שקורים הרבה פעמים הם מסתדרים מטבעם ולדעתי גם כאן זה יקרה. הקריאה של האיגוד לשים את המנהלת תחת הידיים שלה היא תקפה החל מהקיץ הבא, אז יכול להיות שבגלל שהרבה מאוד אנשים מתאהבים בפוזיציה של המריבה והסכסוך אז זה יצטרך להיפתר רק באמצע העונה הבאה. אבל אני מאמין שהדברים ברורים ופתירים”.
5 צפייה בגלריה
"המנהלת צריכה להמשיך לעבוד". רמי כהן
"המנהלת צריכה להמשיך לעבוד". רמי כהן
"המנהלת צריכה להמשיך לעבוד". רמי כהן
(חגי מיכאלי)
התפטרת מהאיגוד אחרי שהייתה שם מאוד דומיננטי, מנצלים את זה שאתה לא שם? “אני לא קשור. אחת הבעיות היא שהנהלת האיגוד היא בת 29 אנשים כך שבכל נושא שעולה אין באמת השפעה לקבוצות ליגת העל או קבוצות ליגה לאומית כי כל קבוצה כזו היא 4-5 אנשים. האיגוד ישרוד גם בלעדיי, אני לא חושב שמישהו מנצל את זה שאני לא שם כי לעשות דברים כי לאף אחד מאתנו אין הרבה השפעה. יש הרבה דברים שעשיתי שם והייתי מעורב כמו ועדות נוער וכדומה אבל יש שם אנשים אחרים שעושים את זה ואיגוד הכדורסל יסתדר גם בלעדיי”.
את מי הייתה רוצה לפגוש בפלייאוף אם תעלו אליו? “אני רוצה לפגוש את הפועל מגדל העמק (צוחק). יכול להיות שהם גדולים עלינו עם איך שאנחנו נראים כרגע”.
התקשרת כבר למכבי ת”א לברך על העלייה לפלייאוף היורוליג? “אני חושב שאחד הדברים שאני מאוד מנסה בכל השנים האלה זה לגרום לאנשים הבין שהפועל ת”א מספיק גדולה וחזקה, אולי יותר מכל מותג ספורט אחר והיא צריכה להתעסק בעצמה ולהבין שאם היא לא מצליחה, היא לא מצליחה בגלל עצמה ולהפך. צריך לצאת בתפיסה הזאת שאנחנו דבר נלווה לעוד משהו בענף. אנחנו במרכז ומספיק גדולים וגיבורים ואנחנו לא מתעסקים באחרים”.
יפתח זיו וסורקין בסיום