5 צפייה בגלריה
ברק לופן ז"ל
ברק לופן ז"ל
ברק לופן ז"ל
(באדיבות המשפחה)
עצוב: הנרצח השלישי בפיגוע הירי שבוצע אמש (חמישי) ברחוב דיזנגוף בתל אביב הוא חותר הקיאקים ברק לופן ז”ל. במשך שעות מצבו של הספורטאי והמאמן לשעבר בן ה-35 היה מוגדר אנוש, עד שנקבע מותו הטרגי היום. הלוויתו תתקיים ביום ראשון בשעה 17:30 בבית העלמין בקיבוץ גינוסר.
ברק לופן ז”ל, נשוי לדנה ואב לשלושה ילדים, גדל והתעצב בקיבוץ גינוסר וכיום תושב גבעת שמואל. ברק נפצע אנושות בפיגוע הרצחני אמש וחרף מאמצי הרופאים, נקבע מותו ביחידה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים איכילוב.
ב-2006 זכה לופן במדליית ארד באליפות אירופה בקיאק זוגי ל-200 מטר בצ’כיה, ביחד עם המדליסט האולימפי מיכאל קלגנוב. בהמשך הפך למאמנה של החותרת הפראלימפית פסקל ברקוביץ’. רק ביום רביעי האחרון הוענקה לו תעודת הסכמה לאחר שסיים את קורס מאמני התוכנית הלאומית.
פסקל ברקוביץ’ ספדה: “זה אובדן גדול. ספורטאי ומאמן גדול הלך. הוא היה מאמן לאומי אולימפי, מאמן לאומי פראלימפי, ספורטאי שייצג את ישראל בכבוד בקיאקים הרבה שנים. היה אבא מדהים ובן זוג למופת. איבדנו מישהו מאוד יקר. זה כואב ולא צודק. כשאומרים לי את השם ברק ישר אני נזכרת בחיוך הענק שלו, שהופיע גם במשברים. זה היה החוסן שלו. הוא היה רגוע, שמח ומפרגן. הוא תרם המון מעצמו למען הספורטאים שלו, הקשר בין ספורטאי למאמן הוא מאוד חזק, במיוחד בישראל. היה אחד מקיאקיסטים המהירים ביותר בארץ ואפילו בלי להתאמן הוא זכה בתחרויות בארץ. הכישרון שלו היה מטורף, ספרינטר בנשמה וכואב לי שהוא כבר לא איתנו”.
5 צפייה בגלריה
ברק לופן ז"ל עם פסקל ברקוביץ'
ברק לופן ז"ל עם פסקל ברקוביץ'
ברק לופן ז"ל עם פסקל ברקוביץ'
(הוועד הפראלימיפי)
אבירם מזרחי, שאימן את לופן ז”ל הרבה שנים, אמר: “זה עצוב מאוד. זה קשה. בדיוק ראיתי את התמונה שלו בטלוויזיה והייתי בהלם. ברק היה מילדות אצלי, אימנתי אותו עד גיל נוער והיה לנו קשר חזק. הוא ללא ספק בין הבולטים שיצא לי לעבוד איתם, הייתה לו מוטיבציה גבוהה. הוא הגיע לגמר באליפות אירופה ולגמר באליפות עולם, משהו שמעטים עשו בקיאקים. הוא היה ספרינטר והוא היה סמל עבור הרבה ילדים, בהם גם הבן שלי שלמד ממנו. הייתה לו אישיות ייחודית בצורה בלתי רגילה והוא היה אינטילגנט. היו לו שלושה ילדים קטנים עם תינוק, כך שהוא גידל משפחה לתפארת וזה קשה לשמוע על מותו”.
זיו בן יוסף, ששימש כמנהל מקצועי באיגוד הקיאקים בשנים האחרונות, סיפר: “אני מכיר אותו במשך המון שנים, מאז שהיה חותר צעיר ומוכשר. הוא תמיד היה אדם נחמד ולבבי. אחרי שפרש, הגיע לעובד באגודת הפועל תל אביב, בה עבד עד למגפת הקורונה. היינו בקשר אישי, הוא אימן את שתי בנותיי ועבד הרבה שנים בתל אביב. אני מאוד עצוב. אין לי מילים”.
5 צפייה בגלריה
ברק לופן ז"ל
ברק לופן ז"ל
ברק לופן ז"ל
(באדיבות המשפחה)
שר התרבות והספורט, חילי טרופר, אמר: “עצב רב עם היוודע מותו של ברק לופן אשר נרצח בפיגוע אמש. ברק, היה ספורטאי הסגל האולימפי בעבר ומאמן פראלימפי מצטיין כיום. ברק היה מוכר כאיש ספורט מקצועי ומסור. תנחומים מעומק הלב למשפחתו. יהי זכרו ברוך”.
מההתאחדות לספורט פראלימפי בישראל נמסר: “משפחת הספורט הפראלימפי כואבת והמומה ומשתתפת בצערה של משפחת לופן על מות ברק לופן הי”ד בפיגוע שהתרחש אתמול בתל אביב. ברק שהיה חותר אולימפי מצטיין, תרם מכישרונו גם בתחום האימון והיה המאמן הלאומי של ישראל בקיאקים פראלימפיים בשנים 2016-2019. יהי זכרו ברוך”.
מהוועד האולימפי בישראל נמסר: “המשפחה האולימפית מרכינה ראש בלכתו של ספורטאי, מאמן ואדם למופת. ברק לופן, ספורטאי מצטיין, חותר קיאקים מוכשר וחבר הסגל האולימפי של ישראל, נרצח ע"י בן עוולה. ברק היה בחור קסם, עם אישיות מיוחדת ויכולת נתינה אינסופית. בשנים האחרונות התרכז ברק באימון וחינוך דור העתיד ובמיוחד באימון נבחרות הפראלימפיות. לאחרונה סיים בהצלחה את הקורס הבכיר ביותר לאימון בספורט הישראלי, הפודיום. יהי זכרו ברוך”.
5 צפייה בגלריה
ברק לופן מקבל את תעדת ההסכמה
ברק לופן מקבל את תעדת ההסכמה
ברק לופן מקבל את תעדת ההסכמה
(באדיבות ברני ארדוב - בנוביץ' תקשורת)
ראש הממשלה נפתלי בנט מסר: “עם ישראל כולו משתתף בצערם הכבד של בני משפחתו של ברק לופן הי"ד, הנרצח השלישי בפיגוע האכזרי בדיזנגוף. אב לשלושה מגבעת שמואל. נקרע הלב. יהי זכרו ברוך”.
חבר הכנסת סימון דוידסון: “’זו תחושה הזויה, תחושה שדבר כזה לא יכול לקרות, זה לא נתפס, גם כשאתה שם זה נראה לא אמיתי, זה נראה כמו סרט’. את הדברים האלו אמרה הספורטאית האולימפית פסקל ברקוביץ’. היית המאמן שלה, ברק. ויחד איתה כל משפחתך וילדיך נותרו כולם לבדם. בלעדיך, שתחזק ותאמן אותם. הקיאק שלך גם הוא נותר יתום. נרצחת אמש על ידי בן עוולה יחד עם תומר מורד ואיתם מגיני. כולכם, צעירים שנקטפו בטרם עת. כולכם עם הווה מופלא ועתיד מבטיח. כולכם כבר לא איתנו. מאחל לכל עם ישראל שנדע ימים של שקט ושהמצב הזה יסתיים. יהי זכרכם ברוך”.
5 צפייה בגלריה
ברק לופן
ברק לופן
ברק לופן
(הוועד האולימפי בישראל)
אור אדטו, קאיקיסט פראלימפי, חניכו של ברק, ספד לו: “הגרון חנוק ולא נשארו מילים, אז אני פשוט אגיד לך תודה. תודה על שהיית בשבילי בחלק מהרגעים המיוחדים בחיי, תודה על ההקשבה המתמדת, יכולת הקשבה והבנה נדירה ומיוחדת. אף פעם לא עניין אותך תארים או כבוד, תמיד רצית שכל מי שמסביבך יהיה מאושר. אנשים מסוגך כמעט ולא רואים. כולם צריכים לדעת איזה איש מיוחד ונדיר היית. לא רק מאמן, היית מנטור לחיים. גידלת וחינכת דור של ספורטאים מדהימים, שגדלו להיות אנשים מדהימים בזכותך. היית איש משפחה למופת. אבדה גדולה”.
ממכון וינגייט נמסר: “המכון הלאומי למצוינות בספורט, מרכין את ראשו עם ההודעה על זהותו של הנרצח השלישי בפיגוע המחריד אתמול בתל אביב, ברק לופן. ברק, ספורטאי ומאמן מהטובים בישראל, קיבלת לפני יומיים בבית הספר למאמנים את תעודת הסיום של קורס המאמנים הבכירים - ‘פודיום’. מדריכיו וצוות הקורס לצד סגל המכון עומדים הערב בתדהמה ובכאב לזכרו. אנו מעבירים את תנחומינו למשפחתם ולאוהביהם של ברק, איתם מגיני ותומר מורד".
אתמול בשעות הערב המחבל רעד חאזם ממחנה הפליטים ג’נין, ביצע את הפיגוע הנורא בדיזנגוף, לב תל אביב, ורצח את תומר מורד ואיתם מגיני ז”ל, בני 27 מכפר סבא. לופן ז”ל הוגדר במצב אנוש בבית החולים ולאחר שהרופאים נאבקו על חייו, הוא מצא את מותו הטרגי והוא הנרצח השלישי מהפיגוע המחריד. בתום מצוד שהתנהל לאורך הלילה, כוחות הביטחון איתרו את המחבל ביפו וחיסלו אותו.