2 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין ואנטה ז'יז'יץ'
סקוטי ווילבקין ואנטה ז'יז'יץ'
סקוטי ווילבקין ואנטה ז'יז'יץ'
(איציק בלניצקי)
איזו דרמה קיבלנו הערב (שישי) במחזור ה-34: אלופת היורוליג, אנדולו אפס, נוצחה במפתיע 93:85 על ידי הכוכב האדום, שכבר איבדה עניין, וכעת המשמעות – ניצחון של מכבי תל אביב על פנרבחצ’ה ביום רביעי יהיה שווה לבסוף מקום חמישי וסדרה דווקא מול ריאל מדריד, שהופתעה בענק בביתה עם 97:88 מול באיירן מינכן. הפסד מפתיע לטורקים במשחק ההשלמה יהיה שווה כמובן מקום שישי וסדרה מול מילאנו.
במהלך הערב המותח המיקומים השתנו לא פעם, אך כבר היה נראה שבכל מקרה ולאור העובדה שריאל הובילה על הגרמנים ב-20 הפרש, היא כלל לא אופציה. אולם קאמבק לפנתאון של הבווארים שלח את הבלאנקוס עד למקום הרביעי, אמנם עם יתרון ביתיות, אך לסדרה מול החמישית, שתהיה מכבי או אנדולו, ולא מול מונאקו השביעית.
2 צפייה בגלריה
פבלו לאסו
פבלו לאסו
פבלו לאסו
(איציק בלניצקי)
עוד מאכזבת גדולה היא אנדולו, שכבר הוליכה ברבע האחרון, אך איבדה את הראש מול הסרבים שקבעו שניצחון של מכבי ברביעי והם משאירים אותם במקום השישי למפגש מול מילאנו, ייתכן שמראש היו מעדיפים זאת על פני סדרה מול ריאל הדועכת (ארבעה הפסדי יורוליג רצופים), אך בכל זאת. מי שהרוויחה ולא שיחקה היום היא אולימפיאקוס שסיימה במקום השני והמרשים.
במשחק המוקדם של יום המשחקים הייתה זו פנאתינייקוס, שהתעוררה לפתע דווקא בסיום העונה, ורשמה ניצחון חוץ על פנרבחצ’ה 59:62 אחרי קרב חפירות עיקש. הטורקים בכל אופן יגיעו מפורקים לגמרי למשחק בהיכל מנורה מבטחים וניצחון דווקא בתל אביב יהווה הפתעה גדולה בעונה זו. יואניס פאפאפטרו הצטיין עם 21 נקודות אצל הירוקים, אבל הגיבור האמיתי היה דריל מאקון שקלע שלשת ניצחון עם הבאזר.
במשחק שנעל את הערב והיה גם המשחק האחרון העונה של יובל זוסמן ותמיר בלאט במסגרת היורוליג, קבוצתם אלבה ברלין הובסה 91:74 בצרפת בידי מונאקו. אקס מכבי קלע 11 נקודות ולקח 4 כדורים חוזרים, הגארד קלע שלוש נקודות ומסר שני אסיסטים.

סדרות רבע הגמר

ברצלונה – באיירן אולימפיאקוס – מונאקו מילאנו – מכבי/אנדולו ריאל – אנדולו/מכבי
יפתח זיו וסורקין בסיום