2 צפייה בגלריה
האבוקות ביציע של אוהדי מכבי חיפה
האבוקות ביציע של אוהדי מכבי חיפה
האבוקות ביציע של אוהדי מכבי חיפה
(רדאד ג'בארה)
המשחק הגדול של הכדורגל הישראלי בין מכבי תל אביב למכבי חיפה היה לא שקט מכל הבחינות. על כר הדשא קיבלנו דרמה אדירה בדמות שער שוויון של צ’ירון שרי בדקה ה-93 שהרעיד את בלומפילד וקבע 1:1 דרמטי, אך גם האוהדים בשתי החזיתות היו לא רגועים וההתפרעויות שלהם הובילו להעמדות לדין הצפויות שהתקבלו היום (שלישי). תובע ההתאחדות עו”ד ניר רשף החליט שיעמיד את שתי הקבוצות בגין התנהגות בלתי הולמת של האוהדים שלהן.
בדו”ח השופט דניאל בר נתן על מכבי חיפה נכתב: “פתיחת המשחק עוכבה בכ-5 דקות וזאת עקב הדלקת אבוקות ביציע הצפוני אשר היה מאוכלס באוהדי מכבי חיפה. בדקה ה-24, נזרקו מצתים לעבר הדשא מהיציע הדרומי אשר היה מאוכלס באוהדי מכבי תל אביב. בדקה ה-27, נזרקה כוס שתייה לעבר הדשא מהיציע הצפוני אשר היה מאוכלס כאמור באוהדי מכבי חיפה. בדקה ה-74, נזרקה כוס שתייה לעבר הדשא מהיציע המערבי אשר היה מאוכלס באוהדי מכבי תל אביב”.
בר נתן התייחס גם לקריאות הקהל הצהוב לעברו של קשר מכבי חיפה, מוחמד אבו פאני, אך מחזיקת הגביע לא תעמוד על כך לדין מאחר והן לא נכנסו תחת סעיף גזעני: “במהלך המשחק, במס’ מקרים (שניים מהם נשמעו בבירור ברחבי האצטדיון) שרו אוהדי מכבי תל אביב לשחקנה הערבי של מכבי חיפה מוחמד אבו פאני: “אבו פאני מ**** כבשים”.
2 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני מול עדן שמיר
מוחמד אבו פאני מול עדן שמיר
מוחמד אבו פאני מול עדן שמיר
(איציק בלניצקי)
אך לא רק מכבי חיפה ומכבי ת”א יעמדו לדין, כאשר גם הפועל תל אביב בגין התנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדים והתפרצות לשדה המשחק נגד הפועל באר שבע. גם נוף הגליל תעמוד לדין בגין התפרצות לשדה המגרש במשחק מול בית”ר ירושלים. הקבוצה מהבירה תעמוד לדין משמעתי בגין קריאות גזעניות והתפרעות אוהדים באותו המשחק. בדו”ח השופט נכתב: “רימון עשן הודלק בטרם שריקת הפתיחה ביציע הצפוני המאוכלס על ידי אוהדי בית”ר ירושלים. בדקה ה-32 נשמעו קריאות מיציע המאוכלס על ידי אוהדי בית”ר: ‘שיישרף לכם הכפר’, ובדקה ה-90: ‘שימותו הערבים’.
בנוסף, בני סכנין תעמוד לדין משמעתי בגין התנהגות בלתי הולמת של קהל אוהדים, התפרצות לשדה המשחק והתפרעות אוהדים במשחק מול מכבי נתניה. בדו”ח שופט המשחק נכתב: “ בדקה ה-41 קהל אוהדי קבוצת בני סכנין ביציע הדרומי שר ‘שתהיה שואה למכבי’. לאחר שער השוויון של קבוצת בני סכנין בדקה ה-89, פרץ אוהד מהיציע הדרומי של קהל אוהדיה ורץ לכיוון שוער מכבי נתניה, דני עמוס. האוהד נתפס ע”י מאבטחים רגע לפני שהגיע למגע פיזי עם השוער, והוצא מתחומי האצטדיון ע”י כוח השיטור”. כל הדיונים יתקיימו ביום רביעי 13.4.22 בשעה 17:00.
גלוך: אי אפשר לתאר את מה שעבר בגוף