3 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו ומדליות הזהב
אנסטסיה גורבנקו ומדליות הזהב
אנסטסיה גורבנקו ומדליות הזהב
(איציק בלניצקי)
נבחרת ישראל בשחייה סיימה אמש (שלישי) את השתתפותה באליפות שטוקהולם הפתוחה, ועל אף הרכב חסר יחסית, ללא שחייניות ושחייני המכללות, רשמה לא מעט הישגים הרי שהישראלים חזרו עם תשע מדליות על הצוואר. מי שגרפה את כמות המדליות הגדולה ביותר היא כמובן אנסטסיה גורבנקו, השחיינית הצעירה שממשיכה להתקדם.
בתחרות הזו בשבדיה הפיינליסטית האולימפית הראתה כי היא נמצאת בכושר טוב. גוברנקו זכתה בשש מדליות, מהן שלוש מזהב, אבל המדליות הן לא הכל. בספורט מדיד כמו השחייה, התוצאות הן אלו שתפסו את תשומת הלב אפילו יותר מהמדליות שהשיגה.
ב-200 מטר מעורב אישי ניצחה גורבנקו עם תוצאה מהירה במיוחד לשלב זה של העונה, 2:10.43 דקות. מדובר בזמן השני בטיבו העונה בעולם - מספטמבר 2021 עד היום. כרגע, אגב, אנסטסיה נמצאת רק 44 מאיות משיאה האישי. זה כמובן צד את העין עוד יותר, מכיוון שהמשחה הזה הגיע רק כחצי שעה אחרי שניצחה במשחה קשה לא פחות, של 200 מטר גב, ועוד בשיא אישי.
3 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
(סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)
רשימת התוצאות המהירות של השנה ב-200 מעורב עד כה צפופה ביותר, והיא מרמזת ולו במעט על הצפיפות של המשחה הזה לקראת אליפות העולם שתיערך ביוני בבודפשט. יו ייטינג הסינית קבעה בספטמבר 2:10.12 דקות והיא מוליכה את הדירוג. מיד אחריה במקום השני נמצאת גורבנקו, ובמקום השלישי מדורגת סינית נוספת, האלופה האולימפית מלונדון יה שיוואן עם 2:10.51 דקות. שבע מאיות אחריה נמצאת אלופת העולם סידני פיקרם הקנדית, שקבעה את הזמן הזה רק בשבוע שעבר, ובמקום החמישי המשותף בדירוג אבי ווד הבריטית וקיילי מקיאון האוסטרלית עם 2:10.64 דקות.
ישנן שש שחייניות במרחק של כחצי שנייה, וזאת עוד כשחלק מהמובילות בעולם, והאמריקאיות בפרט, טרם נבחנו בתחרויות מטרה העונה. הדבר בעיקר מבטיח קרב צמוד במיוחד באליפות העולם. קודם כל, קרב על עצם ההעפלה לגמר, שעשוי להיות מוכרע במאיות בודדות, ובוודאי הקרב על מקום בפודיום. מה שבטוח זה שגורבנקו נמצאת שם ביניהן, בטופ העולמי, מתוך מטרה להישאר.
3 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
(סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)

גרצ’יק פורץ, חרותי חוזר

עוד נקודה מעניינת משטוקהולם - זוהי תחרות בינלאומית שנייה ברציפות של נבחרת ישראל בה דוד גרצ’יק עולה בה על הפודיום ומשיג זמנים מהירים בסגנון הגב. השחיין בן ה-21 מחיפה, המתאמן במרכז המצוינות בווינגייט, מוגדר כסוג של "Late Bloomer" בנבחרת ומתחיל לתפוס תאוצה, דווקא לאחר שבגילאי הנוער לא קבע תוצאות יוצאות דופן. בתום העונה הבאה הוא צפוי ללכת בעקבות חבריו הרבים בנבחרת ולצאת למכללות, לאחר שסיכם באוניברסיטת נורת’ווסטרן, אך עוד לפני כן, הוא מכוון למעלה כבר באליפות אירופה הקרובה שתיערך באוגוסט ברומא. כדאי לשים לב לשם הזה.
מירון חרותי, לעומתו, הוא כבר שם מוכר בעולם השחייה, וגם מצידו מגיעות בשורות מעודדות. השחיין לקח הפסקה ארוכה יחסית אחרי המשחקים האולימפיים, אולם לאחרונה חזר להתאמן בקבוצת הספרינט האיכותית של המאמן דימה ריבינסקי בנתניה - יחד עם מרקוס שלזינגר, מרטין קרטאבי ונוספים - זאת בשילוב האימונים במרכז המצוינות. התוצאות החלו להגיע בשטוקהולם, שם שחה פעמיים זמן של 22.2 שניות ב-50 חופשי וזכה במדליית הזהב. לפיכך, נראה שמירון חרותי חוזר ליכולתו הגבוהה בדיוק בזמן לקראת התחרויות הגדולות שבפתח.
פרומו לגמר כדורסל נשים