2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
(עמרי שטיין)
אוהדי מכבי חיפה טוענים לאיפה ואיפה לקראת חצי גמר גביע המדינה מול היריבה העירונית הפועל חיפה מחר (שלישי, 20:30), כאשר לטענתם לא יכול להיות שלאוהדי היריבה מאשרים הכנסת ציוד עידוד בזמן שלהם לא.
“’הורגים’ לנו את האווירה. אפילו תופים לעידוד לא מאשרים לנו להכניס, זה אבסורד", אמרו האוהדים. עיקר הכעס כאמור נובע מכך שהמשטרה לא מאשרת הכנסת ציוד לאוהדי מכבי חיפה מחשש לאבוקות, למרות שבדרבי הקודם רק אוהדי הפועל חיפה הפעילו אמצעי פירוטכניקה. “במרחב יפתח במשטרה מונעים הכנסת תופים באופן אבסורד בטענה למניעת הכנסת פירו. מדובר בהחלטה שערורייתית של המשטרה שמונעת מהאוהדים לדחוף את הקבוצה”, הרחיבו בקרב הקהל.
מכבי חיפה העבירה מכתב לנצ”מ לחיים בובליל, מפקד מרחב יפתח. במכתב עליו חתום המנכ”ל אסף בן דב צוין: “תחילה, חשוב לומר שמועדון כדורגל מכבי חיפה מגנה מכל וכל כל תופעה של אלימות, ונדליזים וכל סוג של עבירה על החוק ומשתף פעולה ואף פועל בעצמו, כפי שניתן היה לראות לא פעם אחת, על מנת למנוע מתופעות כאלה לקרות ואף להפעיל סנקציות כנגד מעורבים באירועים מסוג זה. למרות זאת, ההחלטה למנוע הכנסת ציוד עידוד לקבוצתנו בלבד שעה שקבוצות אחרות ואפילו באותו האצטדיון בו משחקת מכבי חיפה יכניסו ציוד עידוד למגרש, אינה מקובלת. מדובר בענישה קולקטיבית, לא הוגנת אשר פוגעת ברוח המשחק, בטח בהתמודדות במסגרת גביע המדינה ומעלה את רמת המתיחות של המשחק הנוכחי ללא צורך”.
“בתאריך ה-12.4 התקבל מכתב ממשטרת ישראל שחתום ע"י נציג מרחב יפתח בו נקבע כי יש לאסור הכנסת ציוד עידוד באופן גורף לאוהדי מכבי חיפה. במכתבכם בסעיף 6 נטען כי לא מדובר בסנקציה או ענישה מכל סוג שהיא ומטרת האיסור היא למזער את הסיכון לפגיעה ולהגביר את יכולת האיתור של המשטרה במקרה של עבירה ביציע. בהתאם לאמירה זו אנו בטוחים שניתן לאשר הכנסה של תופים, שלטים ובאנרים שנתלים על הבטון, לא אמצעים שמונפים באוויר ויכולים לפגוע במאמצי איתור של עבירות ביציע. בהתאם לכל האמור לעיל, אבקשך לשקול את ההחלטה בשנית ולזנוח את שיטת הענישה הקולקטיבית שפוגעת בעשרות אלפי אוהדים באצטדיון ובמאות אלפים בבית, ולרכז מאמצים באיתור וטיפול במתפרעים באופן נקודתי ויעיל. אף נשמח לסייע ולשתף פעולה בנושא כפי שעשינו עד היום”.
2 צפייה בגלריה
האבוקות ביציע של אוהדי מכבי חיפה
האבוקות ביציע של אוהדי מכבי חיפה
האבוקות ביציע של אוהדי מכבי חיפה
(רדאד ג'בארה)

“יש אפליה אסורה וחוסר שוויון בעניין הציוד”

עורך הדין קים רטוש, המייצג את אוהדי מכבי חיפה, במכתב למרחב יפתח: “במסגרת מכתבך מיום 12.4.22 ציינת כי מפקד המרחב, נצ"מ חיים בובליל, אסר על מועדון הכדורגל מכבי חיפה להכניס ציוד עידוד לאצטדיון בלומפילד, וזאת בעקבות הפעלת אבוקות ורימוני עשן ביציע אוהדי מכבי חיפה במסגרת משחק הכדורגל שהתקיים ביום 11.4 בין מכבי חיפה למכבי תל אביב. יצוין כי במסגרת סעיף 6 למכתבך הדגשת מפורשות כי הטעם לאיסור הכנסת ציוד עידוד מטעם מכבי חיפה לאצטדיון בלומפילד אינו ענישה, אלא מניעת שימוש באמצעי פירוטכניקה בחסות ציוד העידוד – התפאורה, דבר אשר מקשה עליכם לאתר את החשודים אשר מפעילים את אמצעי הפירוטכניקה האסורים”.
“לאור מכתבך ובשים לב לנוהל אביזרי עידוד מותרים באירועי ספורט של משטרת ישראל, מכבי חיפה מסרה לחזקתכם רשימה להכנסת אביזרי עידוד למשחק חצי גמר גביע המדינה אשר יתקיים בין מכבי חיפה להפועל חיפה בבלומפילד, ואשר תואמת את מכתבך, שכן מכבי חיפה מבקשת להכניס ליציע העידוד תופים, שלטים ובאנרים אשר נתלים על בטון בגובה הקרקע, ברם שגם רשימה זו נדחתה על ידכם! יודגש, כי בהחלטתכם זו לאסור כל ציוד שהוא מטעם אוהדי מכבי חיפה נפל פגם היורד לשורש העניין, לבטח לאור הטעם שנפקתם בסעיף 6 למכתבכם מיום 12.4. זאת ועוד, החלטתכם לאשר ציוד ותפאורה מלאים לאוהדי הפועל חיפה, כאשר הללו הפעילו אבוקות ורימוני עשן באצטדיון סמי עופר שבחיפה אך במשחק הליגה האחרון נגד מכבי חיפה מיום 26.2, לא רק שאינה עולה בקנה אחד עם הטעם מכוחו אסרתם ציוד עידוד ותפאורה למכבי חיפה למשחק, כך שהמדובר באפליה אסורה ובאי שוויון, אלא בעיקר שכל הללו מעידים כאלף עדים אודות ענישה אסורה ולא עניינית של רשות שלטונית כלפי מכבי חיפה ואוהדיה בשל אירועי המשחק שבין מכבי חיפה למכבי תל אביב מיום”.
“זאת חרף ניסיונכם להדגיש במכתבכם שאינכם מענישים את אוהדי מכבי חיפה. לאור האמור, הנכם נדרשים לקיים דיון בהול בכל הנוגע להחלטותיכם לעניין ציוד עידוד לחצי גמר גביע המדינה, תוך שהנכם נדרשים לאשר לשתי הקבוצות, מכבי חיפה והפועל חיפה, הכנסת תופים, שלטים ובאנרים אשר יתלו על הבטון בגובה הקרקע, והכל בשים לב לטעם שניפקתם במסגרת מכתבכם, בשים לב לאירועי הדרבי האחרון כמפורט לעיל מיום 26.2 ובשים לב לעיקרון השוויון, ההגינות ולאיסור אפליה שרשות שלטונית, בין היתר רשות מבצעת, חבה בהם, שאם לא כן, אזי שמרשיי יאלצו לפנות מחר בבוקר לערכאות בעניין לשם מימוש זכויותיהם החוקתיות”.
בכר: היה מרגש. כל התמיכה עשתה לי טוב בלב