2 צפייה בגלריה
שיין לארקין מול ז'לגיריס קובנה
שיין לארקין מול ז'לגיריס קובנה
שיין לארקין מול ז'לגיריס קובנה
(הטוויטר של אנדולו אפס)
פלייאוף היורוליג לעונת 2021/22 יצא הערב (שלישי) לדרכו במילאנו, שם אנדולו אפס, שסיימה את העונה הסדירה ביורוליג במקום השישי, רשמה תצוגה הגנתית לפנתיאון ולקחה את יתרון הביתיות בסדרה מול האיטלקים אחרי 48:64 שהמפסידה לא תשכח הרבה זמן.
מילאנו, שסיימה את העונה הסדירה במקום השלישי והגיעה לסדרה מול הטורקים עם הרבה תקוות, לא הצליחה להתמודד מול ההגנה של היריבה ורשמה שיא שלישי שנכנס היישר לספרי ההיסטוריה של היורוליג – מספר הנקודות הנמוך ביותר אי פעם לקבוצה ביתית בשלב הפלייאוף.
אלופת היורוליג המכהנת, עם תצוגה הגנתית מרהיבה וניצול מיטבי של יום קליעה פשוט מזעזע של הקבוצה של אטורה מסינה, עלתה ל-0:1 ותקווה לרשום ניצחון חוץ נוסף במשחק השני שייערך ביום חמישי.
הטורקים, שנהנו מ-16 נקודות של שיין לארקין ושל ואסיליה מיצ’יץ’, עוד היו בפיגור 23:22 שלוש דקות לפני המחצית, אבל מאותו רגע רצו 5:18, עלו ליתרון דו-ספרתי ולא ירדו מיתרון 8 נקודות עד לסיום. ניקולו מלי היה הקלע הבולט אצל המארחת, והוא סיים עם 10 נקודות בלבד. זה אומר הכל.
בהמשך הערב החלה הסדרה שאמורה להיות החד צדדית ביותר, לפחות על הנייר, ועושה רושם שהמשחק הראשון גם בישר זאת. ברצלונה, שסיימה ראשונה את העונה הסדירה, גברה בביתה 67:77 על באיירן מינכן ועלתה ל-0:1 בסדרת רבע הגמר, כצפוי יש לומר. ברנדון דייויס הצטיין אצל שאראס עם 19 נקודות ו-5 כדורים, כשגם ניקולה מירוטיץ’, הכוכב הגדול, היה במשחק לא רע עם 12 נקודות.
2 צפייה בגלריה
שאראס
שאראס
שאראס
(רויטרס)
הגרמנים יקוו כמובן לגנוב את הביתיות עם ניצחון במשחק השני, אך יכולת כמו היום כנראה לא תספיק, בפרט לא בצד ההתקפי. בכל אופן, השחקנים הבולטים אצל המפסידה הערב היו ולדימיר לוצ’יץ’ עם 20 נקודות, 2 אסיסטים ו-2 כדורים חוזרים ודארון היליארד עם 12 נקודות. המשחק הבא כמיטב המסורת ייערך בעוד יומיים.