5 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר
(שחר גרוס)
אם תשאלו את אוהדי מכבי חיפה – אין מתוק מזה. הירוקים העפילו הערב (שלישי) לגמר גביע המדינה ומנעו מהיריבה העירונית הפועל חיפה עלייה לגמר, אחרי 0:2 בדרבי חד-צדדי למדי בחצי הגמר. לראשונה מזה שש שנים הירוקים בגמר הגביע הודות לשערים של דין דוד וצ’ירון שרי, וכעת הם מחכים לגלות את זהות היריבה – הפועל באר שבע או מכבי תל אביב.
מאמן מכבי חיפה ברק בכר שהולך ומתקרב לדאבל אמר בסיום: “שום דבר לא קל, צריך לדעת לעשות את זה כביכול שייראה קל. פתחנו בצורה מדהימה, דווקא אחרי האדום של הפועל חיפה הקצב ירד, אבל באנו מאוד מוכנים, ידענו שנשחק נגד קבוצה שזה מה שנשאר לה וידענו שהם יבואו בטירוף, אבל ע”י הכנה טובה, מנטלית ומקצועית, הצלחנו להביא את היכולות שלנו, להגיע למצבים וניצחנו בצדק. היה משחק טוב, אנחנו בעונה כ”כ עמוסה, כל משחק זה מאני-טיים. לא ציפינו לתת 6-5 גולים, למרות שיכולנו לעשות את זה, אבל שיחקנו טוב מאוד, אני מאוד מרוצה”.
אלישע לוי: "השופט לא הפעיל שיקול דעת"
המאמן התייחס גם לוויתור על עלי מוחמד ומוחמד אבו פאני במרכז המגרש: “אם זה לא היה מצליח, הייתי חוטף ביקורות מכאן ועד חיפה. זה לא עניין של אומץ. עלי מוחמד היה מאוד עמוס והרגיש עייפות בשרירים. במשחק כזה ומעמד כזה אנחנו צריכים רגליים טריות, חבר’ה שירוצו הרבה. אבו פאני סיים את המשחק הקודם ועשה אינפוזיה, הוא יכול היה לשחק אבל אני חושב שבשביל זה יש לנו סגל גדול. כשאני רואה את נטע לביא וג’אבר שנכנסים במשחקים האחרונים כמחליפים ועוזרים לקבוצה לנצח ונראים טוב באימונים, לא היה לי ספק שהם יהיו טובים והם עשו את העבודה בצורה טובה ואני שמח”.
5 צפייה בגלריה
נטע לביא במאבק
נטע לביא במאבק
נטע לביא במאבק
(עמרי שטיין)
על החילופים שביצע וחלוקת העומס במחשבה קדימה אמר המאמן: “יש לנו שבוע מאוד עמוס של שבת, שלישי, שבת. ברור שכשאנחנו מובילים 0:2 ואני רואה את הקבוצה בטוחה בעצמה, אתה חושב קדימה. למרות שזה חצי גמר ודברים יכולים להשתנות, אבל בגלל שיש סגל שאני סומך עליו אפשר לעשות את החילופים, מי שנכנס לא פחות טוב ממי שיצא, זה נותן לי בטחון מאוד גדול לעשות את זה”.
כשנשאל אם רועי משפתי יקבל את הקרדיט גם בגמר אחרי ששיחק כל הדרך בגביע אמר המאמן: “הולך איתו עד הסוף”.
5 צפייה בגלריה
רועי משפתי
רועי משפתי
רועי משפתי
(עמרי שטיין)
על השאיפה לדאבל: “אנחנו יודעים שאנחנו נמצאים בעמדה מצוינת. משחק אחד מגביע וכמה משחקים ספורים מאליפות. אבל אין לנו עוד שום דבר ביד. צריך לקחת את זה, יש זמן עד הגמר, אנחנו מתפנים לליגה, יש לנו משחקים מאוד קשים עכשיו, זה רק 7 הפרש ויכול בקלות להצטמצם, צריכים להיות מאוד מרוכזים, לשמוח מהניצחון, נהנה 24 שעות ונתכונן למשחק מאוד קשה נגד נתניה. ברור שהכל חשוב, ושחשוב למועדון הזה לזכות בדאבל. אבל אנחנו מתעסקים כרגע במשחק הבא ובליגה. אמנם מכתירים אותנו כבר, אבל האליפות אולי היא קרובה, אבל צריך לעשות את זה ולנצח ויש לנו משחקי קשים. כשנעשה את זה בליגה נוכל להתפנות לגביע”.
המאמן התייחס גם לעומר אצילי, שבישל את השער השני: “הוא לא בשיאו, אבל בשני המשחקים האחרונים הוא עובד קשה, מגיע למצבים, מחלץ כדורים ואם הוא ימשיך ככה הוא יחזור להבקיע ויחזור לבשל. אני רואה אותו חוזר לעצמו, בהחלט”.
5 צפייה בגלריה
עומר אצילי מול דור מלול
עומר אצילי מול דור מלול
עומר אצילי מול דור מלול
(שחר גרוס)
כשנשאל את מי הוא מעדיף בגמר ענה בדיפלומטיות: “שתי קבוצות מאוד חזקות, יהיה משחק מעניין מחר ומי שבא ברוך הבא. שתיהן קבוצות חזקות ובאותה רמה, אי אפשר לדעת מי עדיף ומי לא”.
על השבוע האישי הקשה שהוא עבר: “היה מאוד קשה, זה אבדן מאוד גדול. קיבלתי תמיכה מאוד גדולה מאלפי אנשים שבאו להלוויה ולנחם, שום דבר לא מובן מאליו, מעריך את זה מאוד, לאט לאט מעכלים את זה, זה לא דבר פשוט אבל החיים הם כאלה וצריך להתקדם. טוב שיש לי את ההתעסקות בקבוצה קצת לנקות את הראש, אבל זה עדיין טרי וזה קשה. מאוד קשה אבל מתמודדים, אנחנו חזקים”.
כובש השער השני צ’ירון שרי אמר בסיום: “ברור שאנחנו רוצים לזכות בכל התארים, אבל כרגע אנחנו אחרי הניצחון הזה, שמחים, בפוקוס על הליגה. צעד-צעד. הפועל חיפה התחילו טוב אבל אחרי האדום היה לנו קצת יותר קל. סיימנו את המשחק טוב. אנחנו עכשיו בגמר, נהיה או נגד מכבי ת”א או נגד ב”ש, נראה מי תנצח מחר, שתיהן קבוצות טובות. אנחנו צריכים להמשיך חזק, כמו שאנחנו עכשיו, ואנחנו צריכים לסיים את זה”.
5 צפייה בגלריה
צ'ירון שרי בועט
צ'ירון שרי בועט
צ'ירון שרי בועט
(עמרי שטיין)
על היכולת שלו באופן אישי והעובדה שהוא נמצא בשיאו בגיל 34 אמר שרי: “כשהשחקנים מתבגרים הם משתפרים. גם בקבוצות גדולות זה ככה. בואו נמשיך ככה. אני חושב גם שאני שחקן של מאני-טיים”.
לגבי המשך דרכו בכרמל אמר: “יש לי עוד שנה בחוזה אחרי העונה הזאת, אני מאוד שמח פה, אוהבים אותי. אני מאוד שמח והמשפחה שמחה, אם הם חושבים שרק עוד שנה אז בשנה הבאה אני אלך הביתה. אם רוצים עוד שנה, אשאר”.