2 צפייה בגלריה
האבוקות ביציע של אוהדי מכבי חיפה
האבוקות ביציע של אוהדי מכבי חיפה
האבוקות ביציע של אוהדי מכבי חיפה
(רדאד ג'בארה)
בעקבות הדלקת האבוקות לפני המשחק מול מכבי תל אביב בבלומפילד, במה שגרם לעיכוב בשריקת הפתיחה של מספר דקות, העונש על תנאי שעמד נגד מכבי חיפה הופעל על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל. המשמעות: היציע הצפוני בסמי עופר ייסגר למשחק אחד, כאשר משחק הבית הקרוב של הקבוצה הוא מול אותה מכבי ת”א.
במכבי חיפה מתכוונים לערער על ההחלטה ובסביבת המועדון אמרו: “יש פה עניין משפטי. התנאי היה על נסיבות מחמירות וסעיף האישום לא היה על נסיבות מחמירות”.
עובד גבריאל, מנהל תפעולי במכבי חיפה, ייצג את המועדון בדיון ואמר בפני בית הדין: “אנו נאבקים בתופעות אלה. אין הכחשה לאירועים המיוחסים לנו בדו"ח השופט. השנה ביקרו במשחקינו כ-800 אלף אוהדים. האירועים בגינם הועמדנו לדין אינם מייצגים את הכלל. לאוהדים עבריינים אנו מבטלים את כרטיסי המנוי. לאחרונה פנינו לדרישות של פיצוי. כרגע אנו במו"מ עם 2 אוהדים על סכום הפיצוי. במשחק הזה זה כנראה ‘התפרץ’ ואנחנו מבינים שזה חמור”.
“אנו פועלים להעביר מסרים לפיהם יש מחיר כבד על הפרות אלה. במקרה הנדון הצבנו 6 מצלמות מול היציע הצפוני בבלומפילד + מצלמות סמויות. בסיוע האבטחה שלנו כבר בזמן המשחק נעצר אוהד מדליק אבוקה, אשר הובא בפני שופט והורחק ממגרשים ל- 30 יום המנוי שלו לעונה זו בוטל. זיהינו 3 אוהדים נוספים מפעילי אבוקה אליהם נשלחו מכתבי התראה”.
2 צפייה בגלריה
האבוקות ביציע אוהדי מכבי חיפה
האבוקות ביציע אוהדי מכבי חיפה
האבוקות ביציע אוהדי מכבי חיפה
(נעם מורנו)
בהחלטה של הדיין ישראל שמעוני, נכתב: “ הנאשמת אינה כופרת במיוחס לה בדו"ח השופט בנוגע לאירוע, לאמור: ‘פתיחת המשחק עוכבה בכ-5 דקות וזאת עקב הדלקת אבוקות ביציע הצפוני אשר היה מאוכלס באוהדי מכבי חיפה’, ובהמשך: ‘בדקה ה- 27 נזרקה כוס שתייה לעבר הדשא מהיציע הצפוני אשר היה מאוכלס כאמור באוהדי מכבי חיפה’. אשר על כן, בגין אלה אני מרשיע את הנאשמת בהתפרעות אוהדים. בנוגע לעונש הרי עסקינן באירועים חמורים, אשר כאמור דחו אפילו את פתיחת המשחק. מאידך, נציג הנאשמת הציג בפניי פירוט של פעולות והצלחות בתפיסת אוהדים עבריינים, בראש ובראשונה מדליקי אבוקות ואמצעים פירוטכניים, אך גם משליכי חפצים אחרים, פעולות אשר יש בהן ‘לרכך’ את הענישה”.
“בשקלול כל אלה, בשים לב כי לנאשמת זו הרשעה 17 העונה בעבירות אוהדים (התפרעות והתנהגות בלתי הולמת) אני קונס את הנאשמת בסך כולל של 10 אלף ש”ח ומפעיל את עונש התנאי של סגירת יציע הצפוני באצטדיון סמי עופר”.
תל-אביב ירוקה! אוהדי חיפה כבשו את העיר