1 צפייה בגלריה
בריטני גריינר
בריטני גריינר
בריטני גריינר
(אינסטגרם)
הממשל האמריקאי ידוע ביחסו כלפי אזרחים שנמצאים במעצר במדינות אחרות, אך כעת נראה שנעשים שינויים במדיניות על מנת לשחרר ממעצר את שחקנית ה-WNBA בריטני גריינר, שעצורה ברוסיה לאחר שלכאורה נמצא בחזקתה שמן קנאביס.
אחד השינויים המשמעותיים ביחסה של ממשלת ארצות הברית הוא הצהרה חד משמעית בנושא, שבה נאמר כי גריינר “מוחזקת שלא בצדק” בידיי הממשל הרוסי שעל פי ההערכות מחזיק בה כקלף מיקוח מול האמריקאים.
על פי הדיווח ב-ESPN, הבית הלבן הקים צוות נשיאותי מיוחד לענייני בני ערובה בין-לאומיים, שאמור לפעול במישורים דיפלומטיים בשביל להביא לשחרורה של השחקנית, שמוחזקת כעצירה מאז ה-17 בפברואר השנה. בזמן שניסתה לעלות על טיסה חזרה לארצות הברית אחרי סיומו של קמפיין קבוצתה האירופית, אוגמ"ק יקטרינבורג, נעצרה גריינר ורק בחודש מרץ נודע לאמריקאים על מעצרה. על רקע היחסים המתוחים בין רוסיה לארצות הברית. השחקנית כרגע מחכה למשפטה שאמור להתרחש ב-19 במאי, והיא עלולה לקבל עונש מאסר של עד 9 שנים.
“הצוות הנשיאותי לענייני בני ערובה בין-לאומיים, יוביל מאבק משותף של כל הסוכנויות הנוגעות בדבר על מנת להביא לשחרורה של בריטני גריינר”, אמר דובר משרד החוץ האמריקאי לגבי שחרורה של השחקנית .
כמו כן גם הסוכנת של השחקנית, לינדזי קגאווה קולאס, שיתפה בראיון: “בריטני מוחזקת כבר 75 ימים ואנחנו מלאי תקווה שממשלת ארצות הברית תעשה כל מה שאפשר בשביל להחזיר אותה הביתה”.
בלי בושה: הורחקה ובעטה לשופט באזור הרגיש