1 צפייה בגלריה
ג'ו רגלנד וגיא פניני מאוכזבים
ג'ו רגלנד וגיא פניני מאוכזבים
ג'ו רגלנד וגיא פניני מאוכזבים
(איציק בלניצקי)
אכזבה גדולה בהפועל חולון לאחר ההפסד 78:71 לטנריפה במסגרת חצי גמר ליגת האלופות של פיב"א. בקבוצה של גיא גודס חלמו על תואר אירופי או לפחות עלייה לגמר, אבל יסתפקו במשחק על המקום השלישי מול לודוויגסבורג הגרמנית, מחר (ראשון) ב-19:00.
"פתחנו לא טוב את המשחק, השקענו הרבה מאמצים בלחזור", אמרו בחולון, שאכן פתחה רע מאוד עם פיגור 7:0 בפתיחה ו-20:8 לקראת סיום הרבע הראשון ומצאה את עצמה במצב רדיפה לאורך רוב שלבי המשחק. למרות זאת, ריצת 0:10 עמוק בתוך הרבע האחרון העלתה את חולוניה ליתרון 68:69 והגמר נראה בהישג יד, אך לצערם של הסגולים-צהובים זה היה היתרון היחיד שלהם במשחק, והוא נמשך 25 שניות בלבד. בשלוש וחצי הדקות האחרונות הניסיון של הספרדים עשה את ההבדל, חניכיו של גודס קלעו רק שתי נקודות וטנריפה רצה לניצחון.
בחולון הודו בסיום שלאור האופן בו המשחק התפתח, לא הגיע להם לנצח: “לא היה משחק טוב שלנו. ידענו שאנחנו אנדרדוג אבל גם שבערב נתון הכל יכול לקרות". עם זאת, בקבוצה בחרו לקחת דווקא את הדברים החיוביים מהחוויה בבילבאו והתייחסו בעיקר לתצוגה ביציעים כשאמרו: "ניצחנו בהרבה דברים". הכוונה הייתה ל-1,200 האוהדים שפקדו את ההיכל בבילבאו וסיפקו תצוגה נהדרת ביציעים, כזו שריגשה את אנשי הקבוצה שהוסיפו כי אלו: "דברים שאף פעם לא היו לנו". גם בחשבון הטוויטר של הקבוצה שיבחו את האוהדים.
בכל הנוגע לכדורסל, בקבוצה ידעו שתהיה להם נחיתות, בטח בגלל היתרון של הספרדים בעמדת הסנטר. את הקלעים של הספרדים הם הצליחו להכיל, את הסנטרים לא, אך גם לא את מרסליניו הוארטס, שקלע 17 נקודות כשהוא לא לוקח אפילו זריקה אחת מעבר לקשת. חולון לא רק נקלעה לפיגור מוקדם, אלא גם מצאה את עצמה משחקת בהתאם לקצב של טנריפה. הוארטס וגיורגי שרמדיני עשו את שלהם, אך גם ג'ו רגלנד, רפי מנקו וכריס ג'ונסון שנפצע ואז חזר לשחק עשו את העבודה בצד השני ולא נתנו ליריבה הספרדית לברוח. אבל הרבה שחקנים לא היו בשיאם וזה היה בעורכיה של קבוצתו של גודס.
עם זאת, לא הכל היה שלילי מבחינת מה שהתרחש על הפרקט. בכל זאת, חולון גרמה לחניכיו של צ'וס וידורטה לאבד יותר כדורים משהם מסרו (16 איבודים מול 12 אסיסטים), ונחלה הצלחה כשהגבילה את יריבתה ל-18 זריקות בלבד מעבר לקשת ב-27.78%. הקבוצה של גודס גם הצליחה לצמצם את הפיגור מספר פעמים, להתקרב לכדי מרחק נגיעה וכאמור אף לעלות ליתרון לקראת הסיום. אך בסופו של דבר זה לא הספיק, בעיקר בגלל החולשה בצבע שם הסגולים-צהובים אפשרו 16 ריבאונדים בהתקפה לטנריפה. אין ספק שההפסד נבע קודם כל מהפער בין משחק הפנים של הספרדים להיעדרו של משחק פנים של חולון.
קבוצתו של גודס תפגוש כאמור במשחק על המקום השלישי את לודוויגסבורג, שהפסידה למנרסה בחצי הגמר השני. הסגולים-צהובים כבר שיחקו פעמיים העונה מול הגרמנים וניצחו בשני המפגשים, ויקוו לעשות זאת בפעם השלישית, במשחק על המקום השלישי.