2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בסין
בדיקות קורונה בסין
בדיקות קורונה בסין
(רויטרס)
בזמן שהעולם נפתח מחדש אחרי מגפת הקורונה, בסין המצב הפוך לחלוטין. המדינה בה התפרץ וירוס הקורונה שפגע בכל העולם החליטה לאחרונה להישאר עם מדיניות "אפס הדבקה" ותושביה נמצאים בשבועות האחרונים תחת סגר ארוך ומתמשך, כאשר ערים גדולות כמו שנגחאי נמצאות תחת עוצר מלא.
בעקבות ההחלטה הזאת מצד השלטון בסין, אירועי ספורט רבים במדינה בוטלו או נדחו. אומנם אולימפיאדת החורף 2022 התקיימה כסדרה בבייג'ינג תחת תנאי בידוד נוקשים, אך זה היה אירוע חריג לכל הדעות, הרי שהסינים הודיעו היום (שבת) על דחיית משחקי אסיה 2022 בהם היו אמורים לקחת חלק כ-10,000 ספורטאים בחודש ספטמבר הקרוב.
משחקי אסיה היו אמורים להתקיים בעיר האנגג'ואו בתאריכים 10 עד 25 בספטמבר, אך הם נדחו עד להודעה חדשה ולא ברור מתי יתקיימו, אם בכלל. בהודעת הדחייה לא נמסרו תאריכים חדשים לקיום האירוע ומדובר בדחייה של אירוע ספורט משמעותי, כאשר 45 מדינות היו אמורות לשלוח את ספורטאיהן לשם, לא כולל אוסטרליה וניו זילנד שהודיעו כי הן לא יוציאו משלחות למשחקים בגלל המצב בסין.
2 צפייה בגלריה
סגר בסין
סגר בסין
סגר בסין
(רויטרס)
בנוסף, גם משחקי אסיה לנוער, שהיו אמורים להיערך בעיר שנטו בסין ונדחו מנובמבר 2021 לדצמבר 2022 בגלל מגפת הקורונה, בוטלו ולא יתקיימו. אחרי שהאירוע נדחה בשנה, הסינים העדיפו כבר עכשיו לקבוע כי אין טעם לקיימו במועד החדש. משחקי אסיה לנוער הבאים אמורים להתקיים בטשקנט שבאוזבקיסטן ב-2025.
באופן די מוזר, אגב, משחקי הנוער באסיה לא התקיימו מאז 2013, אחרי שהמארחת סרי לנקה הודיעה על ביטולם ב-2017 בגלל בעיות בארגון התחרויות וכעת גם הסינים מבטלים את האירוע של 2021 בגלל מגפת הקורונה כאמור.
בניגוד למצב באסיה, מדינות רבות באירופה ובאמריקה הסירו את מגבלות הקורונה ואירועי ספורט רבים מתקיימים בהן כרגיל. גם בישראל המצב דומה, כאשר רק לאחרונה הממשלה אישרה להסיר את המסכות. בעוד כשנתיים אמורה להתקיים אולימפיאדת פאריס 2024 ויהיה מעניין לראות כיצד המגפה תשפיע על מדינות אסיה גם בחודשים הקרובים.
מאחורי הקלעים: הצילומים של נושאי הדגל