6 צפייה בגלריה
אלון חזן ויוסי בניון
אלון חזן ויוסי בניון
אלון חזן ויוסי בניון
(שחר גרוס)
עכשיו זה רשמי: לאחר ישיבת הנהלה של ההתאחדות לכדורגל, אלון חזן, המועמד הנבחר של המנהל המקצועי יוסי בניון, מונה היום (ראשון) למאמן נבחרת ישראל לאחר שנבחר פה אחד. בישיבה עצמה היה ויכוח על השכר של המאמן, כאשר יוסי עזריאל, המשמש כנציג ציבור בהנהלה, ביקש שחזן יקבל שכר כמו של מאמן זר. הנוכחים בישיבה ענו שחזן מקבל שכר דומה לשל המאמנים הישראלים כגון אלישע לוי ואחרים.
לאחר המינוי לתפקיד, אלון חזן דיבר במסיבת עיתונאים לצידו של המנהל המקצועי יוסי בניון. מי שהדריך עד לא מזמן את הנבחרת הצעירה ידבר על המינוי, האתגרים שמצפים, הסגל ועוד. מסיבת העיתונאים הועברה בשידור ישיר כאן באתר.
אלון חזן אמר: “אין ספק שזה מעמד מרגש, מהרגע שקיבלתי את הבשורה עד לבוקר שהבחירה אושרה. זה החזיר אותי אחורה לתחילת דרכי ככדורגלן ואז למאמן. להיות מאמן נבחרת ישראל עבורי זה לא תפקיד – זו גאווה גדולה. זה להיות שגריר של המדינה שלי. אתה מבין כמה המשימה היא גדולה וחשובה ואני מקווה שנצליח להתגבר מהם על ההתרגשות ולהתעסק בעבודה הקשה שמצפה לנו כדי להצליח”.
יוסי בניון מציג את אלון חזן כמאמן הנבחרת
על האם ציפה שיהפוך למאמן הנבחרת: “לא ידעתי, קיוויתי והאמנתי, ובדרך התעסקתי במה שצריך לעשות. אני צריך להודות להרבה אנשים על דברים בקריירה שלי. כשהתחלתי את דרכי כמאמן נערים עזבתי את אשדוד ולא ידעתי אם אמשיך. זאת הזדמנות להגיד תודה לאבי לוזון שהאמין בי והחזיר את האמון בעצמי. המשימה שקיבלתי יכולה להפוך אותי למאמן יותר טוב ואת השחקנים ליותר טובים. אני מאמין בפינות הקטנות של הראש שאפשר להגיע הכי רחוק. נותן לדברים לקרות, אני איש מאמין, איפה שאתה צריך להיות אתה תהיה, אבל צריך לעשות את זה בדרך ישרה ומקצועית”.
“מצידי לא הייתה שום פעולה, ידעתי שאני אופציה רק כשיוסי קרא לי לשיחה איתו. הוא רצה להתרשם ולדבר, הוא היה מספיק הגון להגיד שאני אחד מכמה מועמדים וששום דבר לא מובטח, אמרתי לו שזה לגמרי מובן. לאחר שבוע התקשרו אליי יוסי ואורן, התרגשתי מאוד, עצרתי את האוטו בצד, הייתי צריך וישרים בפנים ולא בחוץ מרוב התרגשות, שמחתי מאוד, אני לא מאמין בפעולות שצריך להפעיל אנשים כאלה ואחרים”.
6 צפייה בגלריה
אלון חזן ויוסי בניון
אלון חזן ויוסי בניון
אלון חזן ויוסי בניון
(שחר גרוס)
על עזיבת הנבחרת הצעירה אמר: “הרבה פעמים פוגשים תמונות של לב חצוי, חצי שמח וחצי עצוב, אז ככה גם אצלי. קשה לי לעזוב את שחקני הצעירה שהלכו איתי את כל הדרך, ומצד שני אני שמח, הבהירו לי למה חשוב שאקבל עכשיו את התפקיד. בעוד מספר חודשים הצעירים יוכלו להיות בבוגרים, והיה חשוב שאני זה שאפגוש אותם. זה לא אמור להפחיד אותי שיש ציפייה ליורו, אם הייתי חושב שאני בא להעביר שנתיים כדי להיות רשום בהיסטוריה כמאמן, זה לא מה שאני מחפש. תמיד מאמין שאפשר לשנות את הדברים ולגרום לשחקנים להאמין בעצמם. הצהרה על העפלה ליורו לא מפחידה אותי”.
“לא יודע מה זה בית קברות למאמנים, לא יודע מה אעשה עוד מספר שנים, אף אחד לא צריך להבטיח לי דברים, אני עושה את הבחירות שלי. אנחנו מתעסקים בצד של החיים ולא בבית הקברות. המטרה היא שהשחקנים ינסו לשנות את הדברים מהשנים האחרונות. יורו 24 או 26? המטרה כרגע היא ליגת האומות, לבנות כרגע נבחרת טובה שמשולבת בין טובים לצעירים, שחקן לא צריך להגיד לי בן כמה הוא, רק להראות כמה הוא טוב. אי אפשר לעשות ניקוי אורוות ברגע. הדלת פתוחה לכולם והמטרה היא לגרום לכולם לרצות להיות חלק מהנבחרת”, הוסיף.
6 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
אלון חזן
(שחר גרוס)
עוד אמר חזן: “אני חושב שהדבר הראשון שצריך לדאוג זה שהנבחרת תקבל את הקהל בחזרה. לא הצלחנו לעלות לטורניר, אבל תמיד ידענו שהרבה יותר קל כשהקהל ממלא את האצטדיון. זה פקטור מאוד משמעותי שיכול להעלות את הרמה. יהודים וערבים? לאורך כל השנים היו לי שחקנים כאלה ואחרים, מעולם לא התייחסתי לשחקנים לפי דת כזאת או אחרת. זה בני אדם, מצפה שהם יגיעו בזכות הכדורגל ולא בזכות שום דבר אחר.
אנשים יצטרכו לכבד אחד את השני. לא מצפים לקחת את כל הבעיות במדינה ולהעביר אותן לדשא. הצוות אמור לא להפריע לשחקנים להיות באווירה טובה. מצפה שיבואו לפה ויבינו שהם מייצגים משהו, שהם דוגמה למי שירצו להיות יום אחד בתפקידם. מי שלא יהיה מספיק ממלכתי, נתמודד עם זה. מעולם לא דאגתי בדרכים של ענישה, אדם צריך לדעת לכבד כל אחד באשר הוא אדם, זה מה שאני רוצה”.
“כמובן שכמאמן ראשי ואיש צוות עם יוסי נצטרך להביא דברים מעצמנו וזאת המטרה. היו דברים טובים מהתקופה עם אנדי ו-וילי ונצטרך להוסיף דברים משלנו. אם נלך למישור של הכדורגל, אוהד בא ורואה את הקבוצה האהודה שלו. אני יכול להבין שיש אכזבה, אבל מי שאוהב את הענף צריך לשמור עליו. קל לאהוד ולגרום לנזקים לקבוצה ולכדורגל הישראלי, אבל אנחנו אוהבים את המשחק, לא רוצים שילדים ונשים יימנעו מלהגיע למשחקים. אנשים מבינים שאוהבים את הענף אז כדאי לכולם להתאפס על עצמם ולשמור על מה שיש. אחרי זה יש רדיוסים, וזה עונש קשה ומי שמזמין אותו זה אותם אוהדים וחבל שזה קורה”.
6 צפייה בגלריה
ההגנה מתחילה מלמעלה. שחקני נבחרת ישראל
ההגנה מתחילה מלמעלה. שחקני נבחרת ישראל
ההגנה מתחילה מלמעלה. שחקני נבחרת ישראל
(רדאד ג'בארה)
יוסי בניון אמר: “ראיתם ושמעתם את התהליך, נפגשתי עם מספר מועמדים, מהרגע הראשון אמרתי שאלון אחד המועמדים. אני יכול להגיד שנפגשתי עם מאמנים ראויים, שאימנו נבחרות בעבר. שאלתי את כל השאלות, עם חלקם פחות זרם ועם חלקם יותר. היו לי שלושה מאמנים ביחד עם אלון שהגעתי איתם לסיכום על הכול, על הדרך, הצורה והראייה לעתיד וגם מבחינה כלכלית. אחרי שחשבתי על הכול, הלכתי עם הרגש ומה שהכי נכון לי וקיבלתי את ההחלטה למנות את אלון. לא היה אחד שלא היה באמת שמח ומרוצה”.
“הייתי מעל 20 שנה בנבחרת, לא אוהב שאומרים שעם חלק הייתה אווירה טובה ועם חלק לא. עם כל המאמנים היה כיף לבוא לנבחרת והייתה אווירה טובה. אולי היו יותר שחקנים שהסתדרו עם הצוות, אז קל להגיד ‘אווירה’. כולם צריכים לרצות להיות פה, הרבה תלוי בנו, אני חושב שתמיד יש אווירה טובה בנבחרת”, הוסיף.
6 צפייה בגלריה
יוסי בניון
יוסי בניון
יוסי בניון
(שחר גרוס)
עוד אמר: “אתם רואים את הסמכויות שלי, המטרה היא לבחור את הצוות הנכון, אני כל כך שלם ושמח מההחלטה להביא את אלון, אני מאמין שהוא הכי ראוי, כמובן שבימים הקרובים נשלים את הצוות ביחד עם האנשים שאנחנו באמת מאמינים בהם. באתי מהכדורגל, המון שנים הייתי שחקן וקצת מנהל מקצועי, אני יכול לתרום המון מהידע שלי וגם ללמוד המון מאלון. אין לי ספק שזה יצליח, אני רעב ואני שם כל הזמן. לא הייתה לי שאיפה להיות מאמן, לפחות בשנים הקרובות, אז לא רוצה להיות מעורב בבחירת הרכב, אני ממש לא שם, אבל כן להביע דעה. אני חושב שנעשיר את הידע אחד של השני ואין לי ספק שנצליח ביחד”.
“כמו שרוצים לקדם צעירים לבוגרת, כך גם חשוב לגבי מאמנים. הוא פה כי הוא הכי מתאים לדרך שלי, שילוב של ותיקים וצעירים. אני פחות מתייחס להצהרות של לעלות ליורו או לא. אם נחזיר את הקהל למגרשים ויראו נבחרת שרוצה ושחקנים עם אנרגיות – מבחינתי זאת הצלחה. אם נעלה לטורניר זה בונוס, אבל זה פחות מעניין אותי”, הוסיף.
על אזרוחו של מיגל ויטור הוסיף: “יצא לי להכיר את ויטור כאדם, הוא אחד האנשים הטובים שראיתי בכדורגל, אין ספק שהוא מצוין, בלי קשר אם יהיה בנבחרת או לא. זה ראוי לתת אזרחות לאדם כמוהו. בכדורסל זה קרה לא מעט והרבה יותר מהר מהכדורגל. זה ראוי, אבל זה צריך לקרות במהירות גם בכדורגל. יש אנשים שמאוד אוהבים את המדינה שעוזרים לא פחות ממי שגר פה. טוב עשתה ההתאחדות שנלחמה והשיגה את האזרחות מהר מאוד. נשב ונחליט, אין ספק שהוא מצוין, ישחקו מי שמגיע להם”.
6 צפייה בגלריה
מיגל ויטור
מיגל ויטור
מיגל ויטור
(חגי מיכאלי)
על היריקה של עומר אצילי: “אני פחות אוהב להתייחס לשחקנים ספציפיים, נשב ונקבל החלטות. כל מי שיוכיח שמגיע לו יהיה בנבחרת, ומי שלא אז לא”.
כזכור, בסוף אפריל בניון הגיש את שמו של חזן ליו”ר אורן חסון, אחרי שסיים לבצע את כל הבדיקות הנדרשות מצדו. בעקבות כך, גדי ברומר ימלא את מקומו ויאמן את הנבחרת הצעירה. על מועמדותו של חזן פורסם ב-ONE, והשכר שלו יעמוד על 50 אלף ש”ח ויהיו גם בונוסים על העפלה.
על הבחירה בחזן הוסיף: למעשה, בסכומי הכסף שההתאחדות יכולה הייתה להציע למאמן זר, היה זה ברור כבר מההתחלה שאי אפשר להביא מאמן זר ראוי ואיכותי, כזה שיעמוד בקריטריונים שדורשת ההתאחדות, על מנת שיוביל אותה למונדיאל או ליורו. העניין הכלכלי למעשה צמצם את האופציות ובכך הכול התנקז לעברו של חזן, לגביו הייתה תמיכה מוחלטת והחלטה גורפת פה אחד. בניון הבין שבסכומים שההתאחדות מציעה אין אפשרות להביא מאמן מעבר לים, וכך נסללה דרכו של חזן. אגב, זו פעם ראשונה שבה עוזר מאמן בנבחרת, מקבל בסופו של דבר את המשרה.