3 צפייה בגלריה
עוליאל וצוקרמן
עוליאל וצוקרמן
עוליאל וצוקרמן
(אלכס גולדנשטיין, איגוד הטניס)
משרד התרבות והספורט החליט להעביר, בהתאם לשיקול דעתו, מיליון שקל לאיגוד הטניס מתקציב ההכנות האולימפיות, על אף שהענף לא מצליח לייצר טניסאים שמגיעים לטופ העולמי ולמשחקים האולימפיים, כך נודע ל-ONE.
כזכור, בתחילת השנה תחקיר ONE חשף במסגרת חוק חופש המידע את תקציבי ההכנות האולימפיות שחולקו לענפי הספורט השונים במדינה, במטרה לעזור לספורטאים הישראלים להתכונן כראוי למשחקים האולימפיים. בשלוש השנים האחרונות איגוד הטניס לא קיבל אפילו אגורה מהתקציבים הללו, משום שלא הצליח להעמיד אף טניסאי שיכול להיכנס לטורניר האולימפי - אלא שכעת המשרד סידר לענף מיליון שקל בכל זאת.
מדובר בסכום גבוה וחריג יחסית, במיוחד לענף שלא שלח לאולימפיאדת טוקיו 2020 אף נציג מטעמו, כאמור. לשם ההשוואה, איגוד ההתעמלות שזכה בשתי מדליות זהב אולימפיות קיבל תמיכה בגובה של שני מיליון שקלים בשנה שעברה עבור ההכנות של כלל המתעמלים, איגוד הג’ודו שהעמיד נבחרת רחבה למשחקים האולימפיים זכה ל-2.2 מיליון שקלים ואיגוד האתלטיקה המוביל קיבל 1.9 מיליון שקל אשתקד.
3 צפייה בגלריה
ישי עוליאל
ישי עוליאל
ישי עוליאל
(חגי מיכאלי)
בעקבות תחקיר ONE, בחודשים האחרונים נמתחה ביקורת על חלוקת הכספים הללו מצד גורמים שונים בספורט הישראלי ולכן הנוהל לטיפול בהכנות האולימפיות עודכן. יחד עם זאת, על פי הנוהל עדיין נותרה הזכות לגורמי המקצוע ביחידה לספורט הישגי ובמשרד התרבות והספורט לחלק 10% מתקציב ההכנות האולימפיות על פי שיקול דעתם לענפים שאין להם ספורטאים בסגל האולימפי, אבל יש להם ספורטאים בעלי פוטנציאל להגיע להישגים ולהשתלב בסגלים האולימפיים בעתיד. לכן התקציב הועבר לטניס הישראלי.
במשרד טוענים כי הוחלט להעביר את מיליון השקלים לענף עוד באוקטובר 2021, בדיון בו נקבע כי אמנם הטניס הישראלי לא מתרומם מבחינה מקצועית, אך למרות זאת יש לתמוך בטניסאים כמו ישי עוליאל ודניאל צוקרמן משום שיש להם פוטנציאל להצליח. העברת התקציב אושרה בוועדה כדת וכדין בחודש דצמבר האחרון, ובאיגוד חתמו על חוזה אחרי שהגישו דו"חות. במשרד הבהירו כי זה לא בא על חשבון אף איגוד אחר, הרי שמדובר בתקציב בסיס של 20 מיליון שקל עבור ההכנות האולימפיות שהגיע עם תוספות תקציביות ל-27 מיליון שקל.
3 צפייה בגלריה
דניאל צוקרמן
דניאל צוקרמן
דניאל צוקרמן
(חגי מיכאלי)
ממשרד התרבות והספורט נמסר: “לא קיימים קריטריונים חדשים בשלב זה. מדובר בהתקשרויות ברכש בכפוף לאישור ועדת מכרזים משרדית, כפי שנמסר לך במענה לבקשתך מתוקף חוק חופש מידע. בנוהל הכנות אולימפיות קיימת האפשרות לתת לאיגודים תקציב ע”ס כ-10% מהתקציב בתקנה, בו מופעל שיקול דעת ע”פ הישגים ופוטנציאל אולימפיים. לעניין הטניס - המשרד גייס כסף תוספת שאין לו כל קשר להכנות אולימפיות של איגודים אחרים ובוודאי לא בא על חשבונם, ואושר בוועדת הרכישות לאיגוד הטניס כבר בדצמבר 2021. בשנה זו היו אלה שני ספורטאים מאיגוד הטניס, אשר נחשב לאחד הענפים המובילים בספורט הישראלי, להם ייחסו פוטנציאל כזה, והם ישי אוליאל ודניאל צוקרמן שיש להם פוטנציאל רב להגיע לאולימפיאדת פאריס 2024”.
שקיעות אדומות: ריאל מפסידה בצדק בדרבי