1 צפייה בגלריה
אלפרד שרודר
אלפרד שרודר
אלפרד שרודר
(רויטרס)
רגע אחרי שחגגה את הזכייה באליפות הולנד, אייאקס הודיעה כי מינתה את מחליפו של אריק טן האח: מי שנבחר הוא אלפרד שרודר ההולנדי שיגיע בחוזה עד יוני 2024 וינסה לשחזר את ההישגים של קודמו.
שרודר שימש בעברו כעוזרו של טן האח באייאקס (2018/19) ולקח חלק באותה אליפות. בעונה שעברה אף שימש כעוזרו של רונאלד קומאן בברצלונה. מוקדם יותר בקריירה, שימש בתור מאמן טוונטה ולאחר מכן עבד גם בהופנהיים שם הדריך את מונס דאבור. בינואר האחרון הוא מונה למאמן קלאב ברוז’ ובימים אלה נאבק איתה על תואר האליפות כאשר היא ראשונה בטבלה בפער של שלוש נקודות, כשנותרו שש בקופה.
שרודר אמר לאחר החתימה: “להיות מאמן ראשי באייאקס זה כבוד והזדמנות נהדרת שאחטוף בשתי ידיים. אני נרגש לחזור לכאן, כי נהניתי מאוד מהשנה וחצי שבהן עבדתי באייאקס. אני רוצה לזכות בתארים כאן באמסטרדם, עם קבוצה שמשחקת כדורגל אטרקטיבי. עם איזון טוב בין שחקני צמרת מנוסים וכישרונות גדולים. אבל קודם כל אני רוצה לסיים את העונה עם קלאב ברוז' בהצלחה. אני רוצה להיפרד עם תואר, זה מאוד חשוב לי ואני אעשה כמיטב יכולתי כדי להשיג את זה".
אדווין ואן דר סאר אמר: "אנחנו מכירים את אלפרד כמאמן חזק מבחינה טקטית ומגוון. בשנים האחרונות הוא צבר ניסיון כמאמן ראשי וכעוזר מאמן במועדונים מובילים במדינות ובתחרויות שונות. יש לנו הרבה אמונה שהוא ימשיך את הדרך שבחרנו באייאקס בשנים האחרונות. גם בליגה וגם בליגת האלופות”.