3 צפייה בגלריה
דן איינבינדר מתקל את אוסקר גלוך
דן איינבינדר מתקל את אוסקר גלוך
דן איינבינדר מתקל את אוסקר גלוך
(איציק בלניצקי)
ליגת העל תסתיים הערב (שבת) באופן רשמי עם שלושה משחקי סיום בפלייאוף העליון, ואיזה פינאלה מחכה לנו. הדרבי התל-אביבי הגדול, כחודש לאחר ה-0:5 הצהוב, יחתום את עונת 2021/22 כאשר הפועל תארח את מכבי. לקראת המפגש, זמן להביט במספרים באדיבות מנהלת הליגות לכדורגל.
מכבי ת”א כובשת 1.74 שערים בממוצע למשחק וסופגת 1.09 בממוצע. כמו כן, הצהובים מחזיקים בכדור 56.91 אחוז מהזמן בממוצע למשחק, ומייצרים 14.63 ניסיונות הבקעה למשחק. מנגד, הפועל ת”א כובשת 1.26 שערים בממוצע למשחק וסופגת 1.29. האדומים מחזיקים בכדור 49.99 אחוז מהזמן ורשמו 10.77 ניסיונות הבקעה למשחק.
במשחק נגד הפועל ב”ש במחזור הקודם, מכבי ת”א ייצרה 27 ניסיונות הבקעה והשוותה את הכמות הגבוהה ביותר העונה במשחק אחד (גם כן שייך למכבי ת”א, נגד הפועל ירושלים במחזור החמישי).
מלאדן קרסטאיץ' מדבר לקראת הדרבי הגדול

שחקנים בולטים

הפועל ת”א: אושר דוידה הוא הכובש המוביל של הקבוצה (8) ורשם הכי הרבה ניסיונות הבקעה מבין חבריו (53). דן איינבינדר הוא המבשל המוביל (6), בן ביטון מחזיק בהכי הרבה מסירות מפתח מדויקות (18), דורון ליידנר רשם את המספר הרב ביותר של דריבלים מוצלחים בקבוצה (69) ושי אליאס אחראי למספר הכי גבוה של תיקולים מוצלחים (114, ראשון בליגה כולה).
מכבי ת”א: סטיפה פריצה הוא מלך שערי הקבוצה (14) וגם מוביל אותה בניסיונות ההבקעה (62). דן ביטון וגבי קניקובסקי מוליכים יחד במאזן הבישולים (7), כאשר האחרון ראשון בקבוצה במסירות מפתח מדויקות (22) וניצב ראשון בקבוצה יחד עם ברנדלי קוואס בדריבלים מוצלחים (66). דן גלזר ראשון בקבוצה בתיקולים מוצלחים (88).
3 צפייה בגלריה
אבי ריקן מול אושר דוידה
אבי ריקן מול אושר דוידה
אבי ריקן מול אושר דוידה
(איציק בלניצקי)

נתונים אישיים

# הכובש המוביל של הפועל ת”א העונה, דוידה, לא כבש בפלייאוף העליון, אך בישל שער אחד. המבשל המוביל של הקבוצה, איינבינדר, לא בישל בפלייאוף, אך כבש אחד.
# ביטון וקניקובסקי במקום השני בליגה בטבלת המבשלים יחד עם צ’ירון שרי, רמזי ספורי וגיא בדש. ביטון לא שיחק כלל בפלייאוף העליון בעקבות פציעה.
3 צפייה בגלריה
דן גלזר מול דן איינבינדר
דן גלזר מול דן איינבינדר
דן גלזר מול דן איינבינדר
(איציק בלניצקי)

עובדות

# הפועל ת”א לא ניצחה ב-22 המפגשים האחרונים נגד מכבי ת”א בכל המסגרות, מאז ה-26.4.2014, אז, לפני כשמונה שנים, היו אלה עומר דמארי, אוראל דגני וגילי ורמוט שסידרו 1:3, כאשר ערן זהבי רק צימק. מאז, ב-26 מ-22 המשחקים בין הקבוצות מכבי ניצחה 16 פעמים ושישה משחקים הסתיימו בתיקו.
# הפעם האחרונה שבה מכבי ת”א סיימה מתחת לשני המקומות הראשונים הייתה בעונת 2011/2012 (מקום שישי). בתשע העונות האחרונות היא זכתה בחמש אליפויות וסיימה ארבע פעמים במקום השני. כמו כן, הצהובים לא סיימו העונה אף מחזור באחד משני המקומות הראשונים.
# הפועל ת”א תגיע למחזור הסיום כאשר היא במקום החמישי. זהו המיקום הגבוה ביותר שלה בליגה הבכירה (יחד עם עונת 19/20) מאז עונת 13/14, אותה סיימה במקום הרביעי.
# הפועל ת”א לא כבשה בארבעה מחמשת משחקיה האחרונים. מנגד, בשבעה מתשעת משחקי הפלייאוף העליון מכבי ת”א ספגה שער אחד ופעמיים שמרה על רשת נקייה (ב-0:0 מול סכנין וב-0:5 בדרבי הקודם).