1 צפייה בגלריה
רוני גכטברג עם המדליה
רוני גכטברג עם המדליה
רוני גכטברג עם המדליה
(התאחדות הקראטה בישראל)
הישג מרשים לקראטה הישראלי. רוני גכטברג מנהריה זכה אתמול (שבת) במדליית ארד באליפות אירופה לבוגרים מטעם התאחדות WKF שהתקיימה בעיר גזיאנטפ שבטורקיה. גכטברג (23) ניצח 0:6 את הסלובקי דומיניק אימריץ' בקרב המכריע על המדליה. בקרב הראשון הוא ניצח 3:5 את הספרדי אורקו ולאסקו פרימיסיה ולאחר מכן הכניע 0:1 את אמינגה גולייב מאזרבייג'ן.
ניצחון 0:1 על דויד טקבוצ'בה מגאורגיה העלה את גכטברג לחצי הגמר, בו הפסיד בעונשים לאיטלקי אנג'לו קרשנצו (אלוף העולם ב-2018 ומדליסט הכסף באליפות העולם ב-2021) אחרי שהוליך 1:3.
גכטברג, המתאמן בקראטה במועדון של אריה פרקש מאז שהיה בן 4, החל להתחרות בחו"ל כשהיה בן 17. הוא הגיע להישג אחרי שטס בשנים האחרונות למחנות אימונים ברחבי העולם. אחת לשבוע הוא גם נוהג להגיע מנהריה לאימוני הנבחרת במודיעין וגם לאימונים המתקיימים בסופי שבוע במכמורת.
גכטברג, שסיים קורס מאמני קראטה בווינגייט, רשם את ההישג למרות הקשיים הכלכליים איתם הוא מתמודד. "אני מחפש ספונסר, זה מאוד יעזור לי בגלל שהתקציבים ממש דלילים", הוא התייחס לכך שאת מרבית נסיעותיו הוא נאלץ לממן מכיסו אחרי שעבד בעבר בעבודות כמו ניהול חנות לבעלי חיים ומנהל מדיה ברשתות החברתיות.
גכטברג הוסיף: "התאחדות הקראטה עזרה קצת, גם המועדון שלי, אבל זה לא כל כך מספיק. מגיל 17 הוצאתי המון כספים אחרי שעבדתי תוך כדי האימונים. בשנה האחרונה החלטתי להפסיק לעבוד ולחסוך כדי לטוס לאליפות שהייתה עכשיו".
המרוץ לזכרו של אמיר חורי ז"ל