3 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
רפאל נדאל
(רויטרס)
השבוע השני ברולאן גארוס החל ושלב שמינית הגמר יצא היום (ראשון) לדרכו, ולאור התוצאות כבר בעוד יומיים ייערך ‘הגמר האמיתי’ בין רפאל נדאל לנובאק ג’וקוביץ’. ראשון להגיע לרבע הגמר המסקרן היה המדורג ראשון בעולם, שעל הנייר הגיע מול משוכה לא פשוטה – דייגו שוורצמן, היהודי-ארגנטינאי שגם נחשב לשחקן חימר טוב מאוד, אולם הג’וקר היה פשוט גדול עליו גם הפעם עם 1:6, 3:6 ו-3:6 תוך שעתיים ו-17 דקות באצטדיון על שם סוזאן לנגלן.
המדורג 15 בעולם היה שם לפרקים וגם יצר לעצמו 8 נקודות שבירה, כולל הובלה של 0:3 בסט השני, אך בכל פעם כשל בנקודות המכריעות ובעיקר בראלים מהקו האחורי, שם נולה היה היציב והדומיננטי יותר, כולל משחק רשת כמעט מושלם. הסרבי, שאגב זכה לעידוד מעורב על עלייתו למשטח, תיזז ללא הרף את הארגנטינאי החביב, שצריך לומר את האמת די איכזב בעונת החימר הנוכחית של 2022.
3 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
(רויטרס)
אז בניגוד לנובאק, נדאל היה רחוק מאוד מטיול קליל. מלך החימר עבד קשה מאוד כדי להשיג את הכרטיס לשלב הבא ובסט הראשון זה נראה מדאיג מבחינתו כשנוצח 6:3 מול טניס נהדר של פליקס אוז’ה אליאסים. הקנדי הגיש מצוין, סגר טוב את הרשת והביא הרבה עוצמה בראלים, אולם רפא הכל כך מנסה לאט לאט עשה את ההתאמות וחזר שלב אחרי שלב עד ליתרון 1:2 במערכות.
גמור? ממש לא, הקנדי המוכשר לא ויתר לרגע והראה כמה אופי יש לו, אולי גם בעזרת אימוניו של דודו של רפא טוני. המדורג 9 בעולם חזר בענק וכפה מערכה חמישית ומכרעת, שם גם זה החל צמוד, אבל רפא, שעשה זאת כל כך הרבה פעמים בעבר, ידע להתעלות במצב של 3:3 ולקחת את המשחק כולו עם 6:3, 3:6, 2:6, 6:3 ו-3:6 אחרי מפגש מהנה ומותח שארך לא פחות מ-4 שעות ו-23 דקות.
3 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
רפאל נדאל
(רויטרס)
בשלב הבא כאמור המשימה כבר תהיה קשה הרבה יותר – הסרבי, שניצח את רפא בחצי הגמר בשנה שעברה, ינסה לעשות זאת שוב ולמנוע מהספרדי לחגוג בפעם ה-14 בצרפת, אבל חשוב מכך לא לאפשר לו לברוח בצמרת תארי הגראנד סלאם, כשבשלב זה נדאל מוביל במייג’ור אחד (21) על הסרבי ועל רוג’ר פדרר (20).
אלכסנדר זברב שוב היה רחוק מלהרשים, אבל שוב המדורג 3 עשה את העבודה. ברנבה זאפטה-מיראלס (131) ראוי להרבה מחמאות על המסע המרשים שעשה, אך הפעם בתום קרב באמת צמוד היה זה הגרמני שהמשיך הלאה עם 6:7(11), 5:7 ו-3:6. לא פחות מ-63 טעויות לא מחויבות היו לזברב, אך עם 13 ווינרים בלבד של יריבו הוא הצליח להימנע ממבוכה גדולה. זברב יפגוש בסיבוב הבא לקרב לוהט את ילד הפלא הספרדי, קרלוס אלקראס, שגבר 1:6, 4:6, 4:6 על קארן חצ’אנוב.
בנשים, ראשונה להשיג את הכרטיס לרבע הגמר הייתה מרטינה טרביסאן האיטלקייה המפתיעה שרשמה 6:7(10) ו-5:7 על אליכסנדרה ססנוביץ’ בתום שעתיים בדיוק. ליילה פרננדס, הכוכבת הקנדית הצעירה (18 בעולם), שרדה קרב עיקש מול אמנדה אניסימובה האמריקאית (28 בעולם) עם 3:6, 6:3 ו-3:6 בסיום.
ארה”ב מחזיקה אצבעות לקוקו גוף, הטניסאית בת ה-18 שסומנה כהבטחה גדולה רשמה הופעה מצוינת היום בשלב שמינית הגמר. גוף ניצחה 4:6, 0:6 את אליס מרטנס הבלגית (32 בעולם) עם 4:6, 0:6, ובעיקר בזכות הגשות מצוינות, כשהאמריקאית זכתה ב-72% מהנקודות בהן הכניסה את ההגשה הראשונה. במשחק המאוחר של היום סלואן סטיבנס (מקום 64), עוד תקווה אמריקאית, הרשימה עם 2:6, 0:6 חלק על ג’יל טייכמן, המדורגת 24.