1 צפייה בגלריה
צביקה שרף
צביקה שרף
צביקה שרף
(מערכת ONE)
אחרי הניצחון במשחק הראשון בסדרה מכבי ת”א הגיעה למגרש הביתי של בני הרצליה ולא כל כך לקחה בחשבון מספר דברים: ראשית, בביתה, הרצליה רצה וקולעת בצורה יותר משוחררת וחופשית. שנית, כריס באב היה ביום חלש במשחק הראשון והאלופה ייחסה זאת להגנתה, אבל זו לא הייתה הסיבה לתרומה הדלה שלו. מכבי הגיעה קצת בטוחה בעצמה והאזהרות וההצהרות של אבי אבן לשחקניו על המשחק הקשה שמחכה להם לא נכנסו לראשם.
קבוצה שרוצה לנצח משחק מספר 2 בחוץ לא יכולה לספוג 50 נקודות בחצי הראשון ו-30 ברבע השני, איך אפשר לכנות הגנה כזו מבלי להעליב אף אחד? ז’יז’יץ’ מהווה כרגע בעיה, נכון, ההופעה של ג’יילן ריינולדס בסדרה נגד הפועל ובעיקר במשחק 3, הייתה נוראית, אבל בשני המשחקים הסנטר, שמשחק הרבה במאצ’ אפ מול אונואקו, הוא ג’ייק כהן כי גם יש פתאום חוסר אמון ברומן סורקין.
מעבר לזה, סקוטי ווילבקין לא חזר על תרומתו מהמשחק הראשון, סנדי כהן השקיע הרבה בעצירתו ומצד שני ניצל קצת הזנחה של ווילבקין מולו בהגנה והשיג מספר סלים. וויליאמס ונאנלי היו עסוקים בזריקות משלוש, חלקם ללא קשר למצב המשחק, והרצליה ניצלה ירידה רשלנית להגנה, בעיקר של הזורקים לסל, כדי להוביל 53:73 כבר אחרי 28 דקות של כדורסל. עבור מכבי זה היה נראה רע מאוד.
הרצליה קיבלה בטחון מפעולה לפעולה ומכבי נראתה כמעט כמו במשחק מספר 3 בדרבי. מחזיקת הגביע נראתה נלהבת, מחוברת, שכחה את מה שקרה במשחק הראשון, באב אונואקו והוקר משכו אותה, כשגם ואן וליט וסנדי כהן תרמו יותר.
עכשיו הלחץ עובר למשחק מספר 3. ברור שביד אליהו הרצליה, גם בעונה הנהדרת הזו, לא הצליחה לנצח, כי שם צריך להגיע מוכנים למשחק ולהיות מרוכזים 40 דקות. לאונואקו אסור לתת עבירות זולות, כי הוא חשוב מאד לקבוצתו וכשהוא על הספסל זו קבוצה אחרת. באב חייב לתת בחוץ, כמו תרומתו היום. מכבי לא יכולה לשחק ברמת הריכוז, ברמת האדישות, והרשלנות ההגנתית, עם ההגנה הזו היא לא תגיע רחוק. חלק מזה זה גם ירידה להגנה, חלק זה כיסוי בהגנה, הסגירה לריבאונד והמשמעת הקבוצתית שנעלמה.
מכבי לא מצאה תשובה לאזורית של הרצליה, אבל גם לא להגנה האישית, כך שבסיכום משחק חלש ורע של מכבי, לעומת שקט ותרומה קבוצתית ואישית נפלאה של הרצליה, אנו מקבלים עניין רב וכוננות למשחק השלישי שיכריע את העולה לגמר. אבי אבן צריך להחזיר את קבוצתו ולאושש אותה מהתצוגה הנוראית הערב. הם שיחקו בלי קשיחות, בלי לכידות קבוצתית, אולי בלי כבוד לחולצה, אורן אהרוני יצטרך להוריד את שחקניו לרצפה ולבוא מרוכזים למשחק מספר 3 כי הוא יהיה שונה.