5 צפייה בגלריה
רטין אובאסוהן
רטין אובאסוהן
רטין אובאסוהן
(רפי בן חקון)
האגרסיביות שנעלמה, המוטיב שחזר, הקליעה מבחוץ והפציעה שייתכן כי טרפה את הקלפים. המשחק הראשון בסדרת חצי גמר הפלייאוף בין הפועל חולון להפועל ירושלים, בו ניצחו הסגולים-צהובים 78:93, סיפק את הסחורה ובגדול ואין ספק שהערב (שני, 21:00) צפויה חגיגת כדורסל של ממש בהיכל טוטו.
המשחק השני יביא עמו אמוציות, מצ'אפים מעניינים יותר ואת שאלת השאלות – האם הפועל ירושלים תצליח להביא לידי ביטוי את היתרון הפיזי שיש לה בעמדת הסנטר, או שמא הרכב הפורוורדים של גיא גודס יכריע את המשחק השני ובעצם את הסדרה כולה?
המשוואה למשחק השני, אגב, ברורה מאין כמותה. ניצחון של חולון שווה מקום בסדרת הגמר ומנוחה ממושכת יותר. הפסד, לעומת זאת, והסדרה חוזרת למשחק שלישי ומכריע בפיס ארינה. המשמעויות אגב שונות לחלוטין מבחינתן של שתי הקבוצות במבט רחב יותר על העונה כולה ועל כולן נדון בהרחבה, אך תחילה המצ'אפים והנגזרות של הקלישאה הכל כך ידועה, שהמשחק הערב יהיה אופרה אחרת לגמרי.
5 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים
(ראובן שוורץ)
הקליעה מעבר לקשת עשתה את החיים של חולון קלים מאוד כאשר מסתכלים על התמונה הכוללת. 17 כאלו היו לשחקנים של גודס, שנכנסו ב-50%. העניין הוא שלאורך העונה חולון הראתה יכולת של רצפים, כלומר לא כל ערב השלשות יכנסו ובכמות.
אין ספק שיהיו משחקים בהם השלשות יכנסו אחת אחר השנייה, כשם שקרה בשישי שעבר, אך קבוצתו של גודס ככלל היא קבוצה שקולעת טוב מבחוץ ואפילו טוב מאוד לפעמים, אך היא אינה קבוצת קליעה. השורה התחתונה היא שסביר מאוד להניח שחולון לא תקלע שוב 17 שלשות ובאחוזים כאלו משחק שני ברציפות. לכן, היא חייבת ללכת יותר פנימה כמה שיותר מוקדם וכמה שיותר.
אל לירושלים לטעות. הפועל חולון יותר ממסוגלת לקלוע כך שוב, ואם תצליח – אז היא תעשה חתיכת צעד לקראת סדרת הגמר, מה שישים חותמת נוספת לעונה מדהימה מצידה.
5 צפייה בגלריה
שחקני הפועל חולון חוגגים
שחקני הפועל חולון חוגגים
שחקני הפועל חולון חוגגים
(חגי מיכאלי)
נקודות הפתיחה של שתי הקבוצות היו אמורות להיות זהות, רק שבפועל התבררו כשונות. ההמשך היה שונה גם כן והחותמת הסופית תתברר לכל הפחות בעוד 40 דקות של כדורסל.הצלחה של חולוניה תהיה הצלחה כבירה. הדחה של קבוצתו של גודס – ועדיין ניתן יהיה לומר כי מדובר בעונה נהדרת, גם אם היא תסתיים בטעם חמוץ בכל המסגרות. מאידך, הפסד של האדומים-לבנים הערב – ויהיה מדובר במידה רבה בכישלון קולוסאלי.
הפועל ירושלים פתחה את העונה באיחור. היא לא הצליחה למצוא בשוק את השחקנים שרצתה, ובסופו של דבר החתימה שלושה שחקנים עליהם ניתן לומר כי מבחינתם הסוף היה ידוע מראש. ואכן, השלושה כבר לא נמצאים עם הקבוצה. לזכות המועדון ייאמר כי שינויים בוצעו תוך כדי תנועה, אך השילוב של הדחה מהגביע (הפועל תל אביב הייתה דומיננטית יותר) והדחה מול פרומיטיי האוקראינית מאירופה למרות יתרון ביתיות מציירים תמונה בעייתית מבחינת החוסן המנטלי, וזאת כאשר נערכו שינויים עמוקים בסגל תוך כדי העונה.
במקרה של הדחה מבחינתה של הפועל ירושלים, כל שיוכלו להגיד על העונה הנוכחית הוא שהקבוצה הגיעה רק לגמר גביע ווינר. נכון שהייתה תקופה של עלייה לאחר חילופי המאמנים ושבמועדון יכולים לטעון שהיו במרחק פסע מההעפלה לשלב 16 האחרונות של ליגת האלופות של פיב"א, ועדיין – הפועל ירושלים מגיעה למשחק על עונה שלמה. משחק בו הלחץ עליה, משחק שבו היא חייבת להראות עמידות לאור הסיטואציה בה היא מצויה, משחק שבו היא חייבת לנצל את היתרונות שלה, ויש לה כאלה.
5 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
גיא גודס
(חגי מיכאלי)
חזרה לקליעה. הפועל ירושלים דיברה והטיפה לכל אורכה של העונה על נושא ההגנה. מנגד, ההתקפה של חולון לא הייתה פורייה בכל ערב, ובערבים שבהם הכדורים לא נכנסו קבוצתו של גודס מצאה את דרכה דרך ההגנה. זה יהיה למעשה המבחן של שתי הקבוצות במשחק מספר שתיים.
מבחינת הקליעה, אם ג'יילן אדאמס כשיר, יותם הלפרין יהיה חייב את יכולת הקליעה שלו שתייצר תגובה מצד ההגנה של גודס, הוא גם יהיה חייב שהפיזיות של רטין אובאסוהן תבוא לידי ביטוי, כמו גם הקליעה מחצי מרחק, אך מעל לכל הוא יהיה חייב יכולת דומיננטית של ג'ון אגבונו וסולימאן בריימו לצד הניסיון של קיי סי ריברס.
וחולוניה? היא פשוט תצטרך להיות חולוניה, ולבוא בגישה שהיא עם הגב לקיר דווקא במשחק בו היא לא. היות ובכל פעם שהיא הייתה עם הגב לקיר, זה נגמר טוב מבחינתה.
אובאסוהן התייחס תחילה לתחושת הדחיפות לקראת המשחק: ״הייתה לנו עונה ארוכה והשחקנים באו ושמו את הלב שלהם על הכף בכל יום ויום. אנחנו מבינים שהמשחק עבורנו הוא להיות או לחדול ולא רוצים עדיין לחזור הביתה. ראינו את הווידאו, ברור שאנחנו צריכים לשחק טוב יותר, אנחנו יכולים לשחק טוב יותר וזה מה שאנחנו מתכוונים לעשות”.
5 צפייה בגלריה
רטין אובאסוהן
רטין אובאסוהן
רטין אובאסוהן
(שחר גרוס)
מה לדעתך אתה צריכים לעשות טוב יותר? ״אני לא רוצה לחשוף את כל תוכנית המשחק שלנו, אבל אני חושב שהאינטנסיביות שלנו זה דבר אחד. אנחנו בוודאות יכולים לשחק חזק יותר בשני צידי המגרש ומאמינים שאם נעשה זאת אז הכל יבוא על מקומו”.
על האווירה הצפויה בחולון אמר ‘אובה’: ״אני כבר לא יכול לחכות. בפעם קודמת ששיחקנו שם היה כיף, כך שאנחנו מצפים לשחק שם ולהחזיר את הסדרה הביתה״.
על הצורך לעצור את ג׳ו רגלנד: ״זה יהיה מאמץ קבוצתי. הוא שיחק משחק ממש טוב והוא קלע טוב. אנחנו צריכים להבין שאלו דברים שעלולים לקרות. בסופו של דבר זה משחק קבוצתי וכך ניגש אליו״.
האם ירושלים שווה יותר מהדחה בחצי הגמר? ״בוודאי. אנחנו צריכים לעשות את העבודה להאמין בעצמנו, בהכנה שלנו והאחד בשני״.