2 צפייה בגלריה
ג'ייסון טייטום עם פרס ה-MVP
ג'ייסון טייטום עם פרס ה-MVP
ג'ייסון טייטום עם פרס ה-MVP
(רויטרס)
החיוך הרחב על פניו של ג'ייסון טייטום אמר את הכל. בסיום המשחק השביעי בגמר המזרח, בו ניצחה בוסטון סלטיקס 96:100 את מיאמי היט והבטיחה את מקומה בגמר הפלייאוף, הוא ניגש לג'יילן בראון וחיבק אותו ממושכות.
"אמרו שאנחנו לא יכולים לשחק ביחד", הסביר כוכב הסלטיקס, שסיים עם 26 נקודות, 10 ריבאונדים ו-6 אסיסטים ונבחר ל-MVP של הסדרה, תואר חדש על שמו של אגדת הסלטיקס לארי בירד. "להתגבר על הגיבנת עם קבוצה כזו - זה אומר את הכל. עברנו ביחד דרך קשה ביותר ולא הרבה אנשים האמינו בנו". בראון הצטיין גם הוא עם 24 נקודות.
טייטום, שבמהלך המשחק ענד סרט לזכרו של קובי בראיינט, התייחס בעקיצה שלו לדברי המבקרים שנאמרו ונכתבו לא כל כך מזמן, אחרי שבוסטון נחלה כשלונות בפלייאוף בעונות הקודמות. כעת, אחרי חמש שנות שיתוף פעולה ביניהם, יובילו שני הכוכבים את הקבוצה לראשונה בסדרת הגמר וינסו להעניק לה טבעת אליפות ראשונה מאז 2008.
2 צפייה בגלריה
ינסה להביא לבוסטון אליפות ראשונה מאז 2008. ג'ייסון טייטום
ינסה להביא לבוסטון אליפות ראשונה מאז 2008. ג'ייסון טייטום
ינסה להביא לבוסטון אליפות ראשונה מאז 2008. ג'ייסון טייטום
(רויטרס)
המשחק הראשון בסדרת הגמר בין בוסטון לגולדן סטייט יתקיים בלילה שבין חמישי לשישי והוא ישוחק בסן פרנסיסקו, כמו גם המשחק השני, לפני שהסדרה תעבור לשני משחקים בבוסטון. לווריורס יהיה יתרון ביתיות בזכות מאזן טוב יותר בעונה הרגילה.
כוכב ומאמן העבר של בוסטון, ביל ראסל, שכשחקן זכה ב-11 תארי אליפות, כתב: "ברכות לטייטום, אולי בקרוב תקבל את פרס ביל ראסל בסדרת הגמר".
מאמן בוסטון, אימה יודוקה, שבעונת הבכורה שלו בתפקיד רשם הישג גדול, התייחס לתקרית הירי הקשה בשבוע שעבר בעיר יובלדי שבטקסס, בה נרצחו שתי מורות ו-19 ילדים.
"זה משהו שאני מדבר עליו עם הבן שלי", אמר יודוקה. "כולנו מדברים על כדורסל ועל המשחק שאנחנו אוהבים, אבל זו לא שאלה של חיים או מוות. אנחנו מנצחים, מפסידים וחוזרים אחר כך הביתה כדי לנשק את האנשים שאנחנו אוהבים ואחר כך ממשיכים הלאה, אבל יש 19 ילדים ושני מבוגרים שלא יחזרו. זה דבר אמיתי וזה באמת חיים או מוות. זה באמת דבר שאני לא רוצה שישכחו אותו".
מאמן מיאמי, אריק ספולסטרה, התייחס להפסד: "זה שובר את הלב, אחד הרגעים הבאמת קשים שאי אפשר להתכונן אליהם. קשה מאוד להיכנס לחדר הלבשה אחרי משחק כזה. באמת צריך לתת קרדיט לבוסטון ואנחנו מורידים בפניהם את הכובע, הם קבוצת כדורסל מטורפת".