3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
(איציק בלניצקי)
הקבוצות הישראליות מדורגות במקום השישי באירופה, כך על פי דירוג המתפרסם באתר הליטאי "באסקט ניוז” כמדי סיום עונה במפעלים האירופים. באתר נוהגים לדרג את המדינות באירופה על פי ההישגים אליהן הגיעו הקבוצות השונות שייצגו אותן במפעלים. כך, למשל, הזכייה של אנאדולו אפס ביורוליג זיכתה את טורקיה ב-10 נקודות.
עבור העפלה של קבוצה לפיינל פור של היורוליג זוכה כל מדינה ל-7 נקודות בדירוג והגעה לרבע הגמר מזכה בחמש נקודות. מקומות 9-12 מזכים בשלוש נקודות. וירטוס בולוניה שזכתה ביורוקאפ וטנריפה שזכתה בליגת האלופות העניקו לאיטליה וספרד 5 נקודות בדירוג. הקבוצות שעלו לפיינל פור העניקו למדינותיהן 4 נקודות ועבור העפלה למקומות 5-8 מקבלים 3 נקודות.
הקבוצות הישראליות דורגו כאמור במקום השישי אחרי ספרד שסיימה ראשונה, טורקיה, גרמניה, צרפת ואיטליה. זאת, בזכות העפלתה של מכבי תל אביב לרבע גמר היורוליג, אשר זיכתה את ישראל בחמש נקודות. ההעפלה של הפועל חולון לפיינל פור של ליגת האלופות של פיב"א הוסיפה 4 נקודות ובכך צברה ישראל בסך הכל 9 נקודות בדירוג.
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל חולון
שחקני הפועל חולון
שחקני הפועל חולון
(חגי מיכאלי)
הקבוצות האחרות שהשתתפו במפעלים האירופים – הפועל ירושלים, הפועל אילת וגלבוע/גליל, לא צברו אמנם נקודות, אבל בזכות הנקודות ממכבי ת"א וחולון הקדימה ישראל מדינות חזקות בכדורסל האירופי כמו יוון, סרביה וליטא.
על הכדורסל הישראלי נכתב באתר: "הכול בישראל מתחיל בתוצאות של מכבי ואפשר למדוד זאת בשתי דרכים. אם לא היו מדיחים את המועדונים הרוסים, הסיכוי שמכבי הייתה מעפילה לפלייאוף היה קלוש. עם זאת, העובדה היא שהקבוצה שהחליפה מאמן במהלך העונה הצליחה לעלות לפלייאוף מהמקום החמישי.
3 צפייה בגלריה
אבי אבן
אבי אבן
אבי אבן
(איציק בלניצקי)
"אחרי הפסקה של שבע שנים, מכבי חזרה לפלייאוף אבל לא הצליחה להדיח את הגדולות ונכנעה לריאל מדריד. זו יכולה להיות בשבילה הזדמנות לחזור לאליטה של היורוליג, היכן שספינת הדגל של ישראל יכולה להיות, אם היא תמנע מרכישות מפוקפקות. מכבי הייתה יכולה להיות יותר חזקה אם הייתה נמנעת מכל מיני שינויים במהלך העונה".
על הקבוצות הישראליות האחרות נכתב: "בליגת האלופות הפועל ירושלים נפלה, למרות תקציב איתן ושאיפות. ברור שהיא זקוקה לשינויים כי הכיוון הנוכחי של המועדון לא מוביל לשום מקום. חולון השתפרה לעומת העונה שעברה. ברור שהיא עושה את הצעדים הנכונים ותקווה לזכות בתואר בעונה הבאה".
הפועל י-ם מנצחת 61:75 את הפועל חולון