3 צפייה בגלריה
חזיזה, אצילי, סולומון, ליידנר וגאנדלמן
חזיזה, אצילי, סולומון, ליידנר וגאנדלמן
חזיזה, אצילי, סולומון, ליידנר וגאנדלמן
(עמרי שטיין)
נבחרת ישראל פותחת קמפיין חדש, במשחק הראשון של ליגת האומות נגד איסלנד שיתקיים הערב (חמישי) ב-21:45 באצטדיון סמי עופר שבחיפה. על הקווים יעמוד המאמן החדש אלון חזן ויהיו אפילו כמה שחקנים חדשים שיקבלו הזדמנות בהרכבה של הנבחרת.
אז איך זה הולך להיראות? ראשית, חזן הגיע למשחקים הקרובים ללא שני המנהיגים ערן זהבי וביברס נאתכו הפצועים. אין ספק כי מדובר בהיעדרויות משמעותיות מבחינה מקצועית, אבל המאמן התרכז בריענון הסגל והוא מקבל הזדמנות להציב בהרכב שמות שלא זכו להיות שם בשנים האחרונות.
אלון חזן צפוי לשנות את המערך הנהוג מ”עידן האוסטרים”. כזכור, וילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג בדרך כלל בחרו לשחק במערך 3:5:2, כלומר עם שלושה בלמים, שחקן אחד בכל אגף ושני חלוצים. חזן, שעבד לצידם, בחר דווקא לשנות את הגישה והוא ישחק במערך 4:3:3, עם קו של ארבעה שחקני הגנה שכולל שני בלמים, שלושה קשרי אמצע ושלושה חלוצים שאמורים להניע את הכדור במהירות ובחוכמה.
אלון חזן: המטרה שהשחקנים והאוהדים יהנו
לחזן יש עם מי לעבוד והוא בחר את השחקנים שנמצאים בכושר הטוב ביותר לנבחרת שלו. הבלמים צפויים להיות שון גולדברג ומיגל ויטור שבאים אחרי עונה מצוינת בארץ. בקישור המאמן הלאומי שקל שינוי מרענן עם שלושה שחקנים גבוהים וחזקים, כאשר עדן קארצב תורגל בעמדת הקשר האחורי ולצידו דור פרץ ורמזי ספורי החזקים והמסוכנים. יחד עם זאת, לא מן הנמנע כי יהיו שינויים וגם מוחמד אבו פאני שתורגל אתמול בהרכב יפתח על חשבונו של ספורי.
בהתקפה חזן בונה על שני שחקנים שיעבדו באגפים ועל חלוץ מרכזי בודד. כך הוא ינסה לנצל את שחקני ההתקפה הישראלים האיכותיים שעומדים לרשותו, כמו ליאל עבדה שכיכב בסלטיק, שון וייסמן שהוביל את ויאדוליד לעליית ליגה בספרד, עומר אצילי שנבחר לשחקן העונה בישראל, מנור סולומון שאומנם לא שיחק לאחרונה אבל יש לו יכולות אישיות יוצאות דופן, ומונס דאבור שהבקיע שמונה שערים בתשע ההופעות האחרונות שלו במדים הלאומיים. באימון המסכם תרגל חזן יחד את עבדה, סלומון ודאבור וככל הנראה השלישייה הזו תפתח כאשר וייסמן ואצילי ישולבו במהלך המשחק.
מעבר לעניין המקצועי, ההיעדרויות של זהבי ונאתכו מהותיות גם מבחינה מנהיגותית. זהבי דומיננטי מאוד בחדר ההלבשה ונאתכו משלים אותו בתור “המנהיג השקט” אחרי שקיבל את סרט הקפטן מאלון חזן לפני כארבע שנים. הפעם, אלון חזן יעניק את סרט הקפטן למגן הימני אלי דסה, כאשר הוא מצפה גם מדור פרץ להנהיג את הנבחרת מהקישור במקומו של נאתכו.
3 צפייה בגלריה
אלי דסה
אלי דסה
אלי דסה
(עמרי שטיין)
דסה מנסה לדאוג לשחקנים ולגלות מנהיגות בימים האחרונים, אך זה לא ממש בא לו בטבעיות, כך שחסרונם של זהבי ונאתכו מורגש בחדר ההלבשה. דור פרץ הוא טיפוס שקט למדי והוא יצטרך להיות המנהיג מתוך הדשא במשחקים הקרובים, תוך כדי שינווט את הנבחרת בקישור. כרגע, אגב, מי שמצליח למלא את החסר הוא החלוץ מונס דאבור, אחד מהשחקנים המנוסים בסגל, שמנסה לעזור לצעירים להשתלב ולכוון אותם בשיחות אישיות. לא סתם הוא גם הרגיש צורך לנאום בפניהם, כאשר לא התייחס ישירות לפוסט מעורר המחלוקת.
“הפעם אין מישהו שהוא באמת מנהיג את כולם”, אמרו בנבחרת. “חוץ מזה, אחרי שנים בהן ראינו שחקנים מובילים כמו יוסי בניון, טל בנין, אייל ברקוביץ’ וערן זהבי, הפעם אין מישהו שהוא מגה סטאר בנבחרת ישראל. מנהיג זה גם עניין של אופי כמובן, כי זהבי המשיך להיות דומיננטי בחדר ההלבשה גם בלי סרט הקפטן, אבל יש תחושה שזה כבר לא יהיה ‘הצגה של איש אחד’. אין מישהו שנכנס לנעליים של זהבי. השאלה היא מי ייכנס בכל זאת לוואקום המנהיגותי שנוצר, כי דווקא עכשיו יכולים להתגלות השחקנים האחרים שיכולים להוביל. לאחרונה דאבור הפך לדומיננטי יותר וגם לקארצב יש את האופי להנהיג, אבל זה צריך לבוא גם עם יכולת טובה לאורך זמן”.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל באימון
שחקני נבחרת ישראל באימון
שחקני נבחרת ישראל באימון
(עמרי שטיין)
יש לציין כי הגיל הממוצע בנבחרת גם ירד, בהשוואה לסגל הקודם. במשחק המשמעותי האחרון של וילי רוטנשטיינר, נגד נבחרת אוסטריה, הגיל הממוצע בסגל שלו עמד על 26.6 - והפעם בסגל של אלון חזן הגיל הממוצע הוא 25.6. לפיכך, הסגל הנוכחי צעיר בשנה מקודמו.
בהיעדרם של ביברס נאתכו, ערן זהבי וניר ביטון, השחקנים הכי ותיקים בסגל של חזן הפעם הם אופיר מרציאנו ומיגל ויטור שמתקרבים לגיל 33. לכן לשוער מפיינורד יש חשיבות גדולה בעבודה עם חוליית ההגנה, וכך גם לבלם שעונד את סרט הקפטן בהפועל באר שבע והשלים את הליך ההתאזרחות שלו כדי שיוכל לתרום מניסיונו לנבחרת ישראל.
אז הפרצופים בהרכב השתנו, המאמן השתנה - ואולי הפעם גם התוצאה בסיום הקמפיין תוביל את נבחרת ישראל למקום שונה?
אלון חזן: המטרה שהשחקנים והאוהדים יהנו