1 צפייה בגלריה
איגה שפיונטק
איגה שפיונטק
איגה שפיונטק
(רויטרס)
איגה שפיונטק רמה מעל הסבב בחודשים האחרונים והיום (חמישי) היא הוכיחה זאת שוב, הפעם במסגרת חצי גמר הרולאן גארוס. הכוכבת הפולנייה, רק בת 21 למי ששכח, פירקה 2:6, 1:6 את דאריה קסטקינה, המדורגת 20, ורחוקה ניצחון אחד מגראנד סלאם שני בקריירה אחרי שזכתה בגביע בפאריס לפני שנתיים.
הרוסייה, כמו רוב השחקניות, בכלל לא הצליחה להוות יריבה ראויה לעוצמות ולאיכויות של הפולנייה, שסגרה עניין תוך שעה ו-6 דקות בלבד. למדורגת ראשונה בעולם היו 22 ווינרים לצד 13 טעויות מחויבות, ובכל פרמטר בהתמודדות החד צדדית הזו הורגשה העליונות שלה, כולל לא פחות מחמש שבירות.
עד כמה היא דומיננטית ומרשימה בשנת 2022? זה היה ניצחונה ה-34 ברציפות (!), מספר יוצא דופן שמהווה גם את שיא רצף הניצחונות. גם סרינה וויליאמס הגדולה לא הצליחה להתקרב למספר הזה ונעצרה על 28 ניצחונות בעברה, שפיונטק השאירה אותה מאחור, לפחות בפרמטר הזה.
מי שתנסה לעצור את הדהירה הפנומנלית של הראשונה בעולם היא התקווה האמריקאית, זו שתנסה להיות היורשת של סרינה (אם תשיג חמישית מכך זו תהיה הצלחה), קוקו גוף בת ה-18. האמריקאית הצעירה מרשימה לכל אורך הטורניר וגם היום היא הייתה עדיפה בהרבה על פני מרטינה טרביצאן האיטלקייה המפתיעה, שראויה להרבה מחמאות על הדרך שעשתה בפאריס. כאן זה נגמר תוך שעה ו-26 דקות עם 3:6, 1:6 מוחץ, בעיקר בשל 36 טעויות לא מחויבות של המדורגת 59.