2 צפייה בגלריה
אבישג סמברג
אבישג סמברג
אבישג סמברג
(חגי מיכאלי)
אבישג סמברג ממשיכה בקמפיין האולימפי לקראת פאריס 2024. לוחמת הטאקוונדו הישראלית, מדליסטית הארד מטוקיו 2020, תשתתף ביום ראשון בתחרות הגראנד פרי היוקרתית שתתקיים ברומא, אשר תהיה אחת החשובות ביותר בניסיון להשיג את הכרטיס למשחקים האולימפיים בעוד שנתיים.
אחרי שזכתה במדליית כסף באליפות אירופה שהתקיימה במנצ'סטר, תשתתף הפעם סמברג בתחרות שמעניקה ניקוד גבוה יותר בדירוג העולמי והאולימפי. נכון לעכשיו היא מדורגת במקום ה-11 עם 126 נקודות ואם תזכה הפעם במדליית זהב בקטגוריה בה היא מתחרה (נשים עד 49 ק"ג) היא תזכה ב-60 נקודות בדירוג בנוסף לפרס של 5,000 דולר.
עבור זכייה במדליית כסף יקבלו המתחרים 36 נקודות בדירוג ופרס כספי של 3,000 דולר ואילו מדליית ארד תזכה ב-21 נקודות ו-1,000 דולר. העפלה לרבע הגמר תזכה ב-12 נקודות ואם סמברג תיעצר בשמינית הגמר היא תסתפק ב-9 נקודות בלבד.
התחרות הזו, המקוטלגת כ-G6, מעניקה ניקוד גבוה בהרבה מהתחרויות הרגילות בסבב גביע העולם (סדרות G1 ו-G2) ואף יותר מאליפות אירופה שהייתה בדרגת G4. אחרי רומא תתחרה סמברג בסבב גביע העולם בזאגרב שבקרואטיה, תחרות שתיפתח ב-18 ביוני.
32 הספורטאים המדורגים ראשונים מקבלים הזמנה לתחרות. אם סמברג (20) תזכה בתחרות היוקרתית היא תוכל בשל הניקוד הגבוה לחלוף על פני הטורקייה מרבה דינצל, אשר הפכה לאחרונה ליריבה מושבעת שלה אחרי שגברה עליה בגמר אליפות אירופה ולפני כן ברבע גמר התחרות שהתקיימה באליקנטה שבספרד במסגרת סבב גביע העולם.
טורקייה אחרת שתשתתף בתחרות היא רוקייה יילדירים, עליה גברה סמברג בקרב המכריע על המדליה בטוקיו. כמו כן תתחרה אדריאנה סרסו, הספרדייה הצעירה (18) שזכתה בכסף במשחקים האולימפיים ומדורגת שנייה בעולם.
החלוקה למשקלים בתחרות ברומא תהיה כמו באולימפיאדות, כלומר יהיו ארבע קטגוריות לגברים וארבע לנשים. בשל כך תתחרה באותה הקטגוריה (עד 49 ק"ג) ישראלית נוספת, רבקה באייך, אשר הלהיבה באליפות אירופה עם זכייה במדליית ארד בתחרות עד 46 ק"ג, שבעה חודשים אחרי שנפצעה בצורה קשה בתחרות סבב גביע העולם במונטנגרו.
הקטגוריה עד 46 ק"ג לא קיימת במשחקים האולימפיים ובשל כך על מנת להעפיל אליהם חייבת באייך המוכשרת לנצח את סמברג ולא יכולה להעפיל לתחרות בזכות הדירוג שלה, למרות הישגיה באליפויות אירופה בשנים האחרונות.
2 צפייה בגלריה
נמרוד קרביצקי
נמרוד קרביצקי
נמרוד קרביצקי
(חגי מיכאלי)
בן זוגה של סמברג, נמרוד קריביצקי, יתחרה מחר (שישי) שישי בקטגוריה לגברים עד 68 ק"ג וינסה להמשיך את ההצלחה באליפות אירופה בה זכה במדליית ארד. הוא יפתח את היום בקרב נגד היווני קונסטנטינוס חמלידיס ואם ינצח יפגוש בשמינית הגמר את המנצח בין הברזילאי אדיבל פונטס למרוקאי עבד אל באסט ווספי.
קריביצקי נחשב כבר מספר שנים להבטחה גדולה, הפגין באליפות אירופה עליונות על היריבים הנחותים ממנו לפני שנעצר בחצי הגמר על ידי הספרדי המדורג שלישי בעולם, חאבייר פרס פולו.
אין ספק שקריביצקי ראוי להיות מדורג גבוה יותר מהמקום ה-36 בו הוא נמצא כעת. הצלחה מול מתחרים מהטופ העולמי דוגמת האלוף האולימפי אולוגבק ראשיטוב מאוזבקיסטן (יכול לפגוש אותו רק בגמר) או אלוף העולם הבריטי בראדלי סינדן (עשוי להיות יריבו בחצי הגמר) תמשיך את קו ההתקדמות שלו ותעניק לו דחיפה עצומה לקראת המשך הקמפיין האולימפי.
דנה אזרן, שגם היא הפכה בשנה האחרונה למועמדת להיכלל בסגל האולימפי ומתחרה בדרג כלל בקטגוריית המשקל מעל 73 ק"ג (שגם היא לא קיימת באולימפיאדות), תשתתף בתחרות לנשים במשקל הכבד, מעל 67 ק"ג.