3 צפייה בגלריה
רפאל נדאל וקספר רוד
רפאל נדאל וקספר רוד
רפאל נדאל וקספר רוד
(רויטרס)
רפאל נדאל וקספר רוד ייפגשו היום (ראשון) ב-16:00 לראשונה אי פעם ודווקא בגמר הרולאן גארוס, בסיומו אולי זה יהיה הספרדי עם מייג’ור 22, כזה שכבר ישאיר אבק לנובאק ג’וקוביץ’ ולרוג’ר פדרר, או הראשון של הוויקינג העולה, הכוכב מאוסלו בן ה-23, שהפך לאחד משחקני החימר הטובים בעולם ועל הדרך סוחף אחריו מדינה שלמה, שכל קשר בינה לבין טניס היה די מקרי.
נתחיל כמובן עם מלך החימר שזכה בתואר 13 פעמים ומעולם לא הפסיד בשלב הגמר. בכל אופן לנדאל היה קצת מזל בחצי הגמר והוא יגיע בצל סיטואציה לא מוכרת אחרי פציעתו של אלכסנדר זברב, שנתנה לו את הכרטיס למעמד המכריע. לא בטוח כלל שנדאל בכושרו באותו יום אכן היה מנצח, אבל גם אם כן סביר להניח שזה היה קורה אחרי עוד כמה שעות טובות שכן, המערכה השנייה לא הסתיימה אפילו אחרי שלוש שעות. ככה שאם היה עולה אחרי חמש מערכות, זה היה משמעותי מאוד ועובד לטובת יריבו בן ה-23, אך רפא יצא בזול עם ‘רק’ 3 שעות בחצי הגמר.
כאמור, פרמטר משמעותי מאוד לנדאל, שזה עתה רק חגג יום הולדת 36, ואת מצבו הפיזי שלא 100% כולנו מכירים היטב. מול הגרמני נדאל היה רחוק משיאו וייתכן שגם לגג הייתה השפעה, שכן לאור הגשם בפאריס האצטדיון היה סגור דבר שהפך את הכדורים לחדים הרבה יותר וללא הפרעת רוח. במצב כזה היתרון אצל השחקן העוצמתי יותר, במקרה הזה זברב, כשרפא התקשה להגיע לכדורים שבמגרש פתוח, סביר להניח שהיה מגיע אליהם.
3 צפייה בגלריה
רפאל נדאל חובט
רפאל נדאל חובט
רפאל נדאל חובט
(רויטרס)
בגמר, רפא ינסה להראות יותר את נדאל ששיחק מול נובאק ולא זה שהיה מול זברב ופליקס אוז’ה אליאסים. בכל אופן היתרון המובהק כמובן בצד של הספרדי, שמגיע עם כל הניסיון והביטחון כדי לעשות מה שהוא יודע יותר טוב מכולם – לנצח על החימר האדום בפאריס. ניצחון יהיה שווה מייג’ור 22 והגדלת הפער משני הפנומנים האחרים, אך זה לא הולך להיות פשוט, ממש לא.
רוד, שהגיע לטורניר עם הצד הנוח יותר של ההגרלה, הוא שחקן חימר מצוין, שעשה קפיצת מדרגה בשנה האחרונה. הנורבגי כמובן מעולם לא זכה בתואר גראנד סלאם, אך הוא לגמרי מכוון לשם: “גביע מייג’ור שווה יותר מכל הגביעים גם יחד”, סיפר לאחרונה. הנורבגי ניצח ברבע הגמר את הולגר רונה, בחצי הגמר את מרין צ’יליץ’ הוותיק והוא שחקן שיכול לעשות צרות לנדאל, אפילו על המשטח האיטי, בו נדאל מרגיש הכי בנוח בעולם.
3 צפייה בגלריה
קספר רוד
קספר רוד
קספר רוד
(רויטרס)
הנורבגי, לו שמונה תארי ATP מתוכם שבעה על חימר, זז היטב על המגרש ובפרט על משטח איטי יותר, זה למעשה נותן לו את האופציה להגיע לרוב הכדורים ולהכין את עצמו בצורה אופטימלית לחבטת הפורהנד שלו, שהיא הנשק העיקרי. בדומה למלך החימר גם לו יש לא מעט ספין בחבטה, אמנם לא כמו של השור ממיורקה, אבל כנראה הכי קרוב לשם. בשורה התחתונה, נדאל מגיע כפייבוריט, אבל מחכה לו משוכה ממש לא פשוטה, כזו שביום מצוין שלה וביום לא טוב שלו יכולה לייצר לנו אלוף חדש ודי מפתיע.