3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
(רויטרס)
פרשת בריטני גריינר מעסיקה את ארצות הברית בחודשים האחרונים. כדורסלנית ה-WNBA נעצרה בחודש פברואר האחרון בנמל התעופה במוסקבה על החזקת סמים, כאשר הרשויות המקומיות טענו כי בתיקה נמצא משאף עם שמן קנאביס.
המעצר הזה התרחש על רקע המתיחות ביחסי ארה"ב ורוסיה בעקבות המלחמה שמנהל משטרו של ולדימיר פוטין באוקראינה. בחודש שעברה הודיעה מחלקת המדינה של ארצות הברית כי היא רואה בגריינר כמי שמחוזקת ברוסיה בכליאת שווא. בהודעה מטעם מחלקת המדינה נכתב כי "גריינר מעוכבת שלא כדין", מה שמבהיר שהממשלה האמריקאית אינה מאמינה שיש נגדה תיק לגיטימי.
כעת הצטרף לברון ג'יימס למאמץ לשחרר את הספורטאית. כוכב לוס אנג'לס לייקרס כתב בטוויטר מכתב לנשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, ודרש לפעול לשחרורה והחזרתה לביתה. "צריך לפעול באופן מיידי בנוגע לעניין הזה של זכויות אדם ולהחזיר את גריינר הביתה", כתב ג'יימס לנשיא בחשבון שלו, בעל יותר מ-51 מיליון עוקבים. "אנחנו צריכים להתאחד ולעשות ככל שביכולתנו לשם כך. הכוח שלנו כספורטאים חזק יותר".
3 צפייה בגלריה
בריטני גריינר
בריטני גריינר
בריטני גריינר
(אינסטגרם)
לברון פירסם ברשת את המכתב בו ציין: "גריינר מתמודדת עם תנאים בלתי אנושיים בכלא הרוסי, ונמנעה ממנה תקשורת עם בני משפחתה ויקיריה. המעצר שלה חייב להיפתר מתוך תחושת כבוד לכל ענפי הספורט עבור כל האמריקאים הטסים ברחבי העולם. זה הכרחי שממשלת ארצות הברית תטפל מיד בסוגיית זכויות האדם הזו ותעשה ככל שביכולתה כדי להחזיר את גריינר הביתה".
בהמשך נכתב: "הצטרפו אלינו כדי לדרוש מנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס להביא את בריטני הביתה במהירות ובבטחה על ידי נקיטת צעדים היום". יותר מ-300,000 אנשים חתמו על העצומה הקוראת לפעול בנושא.
3 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(רויטרס)