פארסה גדולה התרחשה אמש (רביעי) כאשר נבחרת ישראל המריאה לאלבניה, לקראת המפגש מול הנבחרת המקומית, באיחור של שעות ארוכות בגלל שההתאחדות חכרה מטוס קטן והיו בעיות של משקל עודף. הפתרון המביך עליו הלכו בסופו של דבר בנבחרת, היה הורדת שלושה אנשי צוות שיצטרפו היום עם מטוס שתעמיד לרשות הנבחרת חברת התעופה. בנוסף, הורד ציוד שצריך לקחת לאיסלנד ויגיע גם הוא היום. בטיראנה ציפתה לנבחרת אבטחה כבדה.
"נחתנו כאשר אנחנו גמורים מהיום הארוך ומהסיוט שעברנו אתמול. משעה 13:30 היינו בשדה התעופה, כולם גמורים מכל מה שקרה, אנשים נלחצו מכל הסיטואציה שהייתה וגם מהמטוס עצמו שהיה קטן. רק מלראות את המטוס היה בא לנו לבכות. זה היה כאילו מטוס שלוקח אותנו לאילת ולא לאלבניה", סיכמו שחקנים בנבחרת את החוויה הלא פשוטה שעברו מהרגע שהגיעו בשעות הצהרים לשדה התעופה עד אשר המריאו אחרי עיכוב של מספר שעות.
בטיסה ניסו היו"ר, אורן חסון, ואנשי המשלחת להרגיע את השחקנים. "אנחנו בודקים את הנושא מול חברת התעופה והדבר יטופל", אמרו. למרות הדברים, נראה שמדובר בסיטואציה מביכה מאד עבור ההתאחדות לכדורגל. “מה שמגיע מגיע והביקורת מוצדקת. זה לא קורה כל יום ששחקנים נאלצים לרדת מהטיסה בגלל מטען עודף, הייתה מבוכה גדולה בגלל מה שקרה אבל נאלצנו למצוא פתרונות מהירים עד כמה שניתן. המזל הגדול שאימון הנבחרת היה בבוקר בבית הנבחרות בשפיים ולא היינו צריכים לקיים אימון עם הנחיתה ואז היו אומרים שהרסנו מקצועית את ההכנות", הוסיפו בנבחרת.
חסון עורך בדיקה האם מקור הבעיה בהתאחדות או בחברת התעופה. לטענת אנשי ההתאחדות הועברו אל החברה כל המסמכים הנדרשים בזמן, אבל כמו שכתבנו כבר אמש, כל מי שמבין בתעופה ידע כי כבר בחכירת סוג המטוס יש בעיה. הדבר היה צריך להדליק נורות אדומות לאנשי ההתאחדות בכל הנוגע לפער הכספי בין מה שמציעות חברות התעופה הישראליות, לעומת חברת התעופה היוונית וכל מי שמחזיק בהבנה בסיסית בתחום היה יודע להסביר את ההבדל הזה.
בסופו של דבר אין מציאות בזול ולכן בהתאחדות היו צריכים לבדוק את הדברים לעומק. הכי קל יהיה כעת לומר שרק חברת התעופה אשמה. כדאי שבהתאחדות יעשו בדק בית רציני. הרי כפי שכתבנו, בחברת ארקיע היו יכולים להציע סוג של מטוס אמבראר כפי שטסה בו הנבחרת, אך הם יודעו שהוא לא מספיק גדול לנסיעה שכזו. מוטב שחסון ייקח לצידו מומחה בעניינים אלו לפני קבלת ההחלטות.
חסון אמר אמש שהוא ביקש לערוך תחקיר מעמיק, כאשר הוא לא ממהר להאשים אחרים לפני שיבדוק את עצמו היטב. כאמור, בהתאחדות סבורים בשלב הראשון שכל המידע הועבר בזמן לחברת התעופה.
הערב תקיים הנבחרת את האימון המסכם לקראת המשחק במהלכו המאמן אלון חזן צפוי לגבש את ההרכב הסופי. חזן צפוי להציב את שון וייסמן כחלוץ מטרה כאשר מונס דאבור יירד לשחק מתחת לחלוץ. דן גלזר ודור פרץ עשויים לפתוח יחד במרכז השדה. אגב, כל שחקן אמור לקבל במהלך היום 1,000 אירו מההתאחדות עבור הנסיעות לאלבניה ואיסלנד.
אגב, בצל אירועי התקופה האחרונה, באחי נצרת חיזקו את דאבור. לחשבון האינסטגרם של קבוצת נעוריו של החלוץ הועלתה תמונה שלו מבצע תנועת השתקה ונכתב: “כולנו מונס דאבור, אל תתנצל”.