2 צפייה בגלריה
אבוקות בדרבי התל אביבי
אבוקות בדרבי התל אביבי
אבוקות בדרבי התל אביבי
(נעם מורנו)
כשלושה שבועות חלפו מאז הדרבי התל-אביבי שחתם את עונת 2021/22 בליגת העל, ובו מכבי ניצחה 0:2 את הפועל וסיימה את העונה שלה בצורה חיובית, על אף שנותרה במקום השלישי בטבלה.
מה שזכור בעיקר מאותו הדרבי הוא ההתפרעות של הקהל והשלכת האבוקות שגרמו לעיכוב של 17 דקות בפתיחת ההתמודדות. בעקבות כך, שתי הקבוצות שספגו את העונשים שלהן מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. הפועל תל אביב נקנסה בסכום של 30 אלף ש”ח, בעוד מכבי בסכום של 25 אלף ש”ח.
בפסק הדין נכתב: “הקבוצות אינן כופרות (ליתר דיוק, מאשרות) במתואר בדו"ח השופט בדבר השלכה מסיבית של חפצים ואמצעי פירוטכניקה מיד עם תחילת המשחק בין הקבוצות, אשר גרמה להפסקתו למשך 17 דקות. הן גם אינן כופרות באירוע השלכת חפצים נוסף מצד אוהדי מכבי תל אביב ולפחות שישה אירועים נוספים של השלכת חפצים מצד אוהדי הפועל תל אביב. הפועל אינה כופרת גם כי נקראו מיציע אוהדיה קריאות ‘שתהיה שואה למכבי’, בעוד מכבי ת”א אינה כופרת בטענה כי אוהדיה קראו קריאות ‘טועמה מחבל’ ו’הפועל ת”א חיזבאללה’. נוכח כך אני מרשיע את מכבי ת”א בעבירות של התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות וקריאות גזעניות ואת הפועל אני מרשיע בעבירות של התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות והתנהגות בלתי הולמת”.
2 צפייה בגלריה
אבוקות ביציעי הפועל תל אביב
אבוקות ביציעי הפועל תל אביב
אבוקות ביציעי הפועל תל אביב
(נעם מורנו)
“אשר לעונש, הרשעה בהתפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות כמו גם סעיפי ההרשעה הנוספים ובראש ובראשונה קריאות גזעניות מצדיקים ענישה מחמירה, ולדברים קל וחומר כאשר נלאנו מלמנות את מספר ההרשעות הדומות של כ"א מהקבוצות בעונה הנוכחית. מאידך מול אלה עומדים מאמצי הקבוצות להתמודד עם מעשים נפסדים אלה של הקהלים: בראש ובראשונה נציין לעניין זה לשבח את מכבי ת”א אשר סקרה בפנינו את מאמציה בעניין, הציגה הצלחות מוכחות באיתור עבריינים, והביאה ראיות בדבר סנקציות כנגד פורעים מזוהים (החל מהרחקה מהמגרש ועל להגשת הליכים אזרחיים), הכל כמתואר בפרוטוקול הדיון לעיל”.
“באשר להפועל ת”א, ניכר כי במהלך העונה בכלל ולקראת סיומה בפרט שינה המועדון גישה והחל לפעול באופן אקטיבי לאיתור אוהדים פורעים ולנקוט בצעדים נגדם. אם זאת, נציין כי המכתב אשר הגישה הקבוצה בהמשך להליך ממנו עולה כי הצלחת הצעדים שהיא נקטה היא מינורית (נראה כי בראש ובראשונה נוכח הסתמכות על מערכת החקירה המשטרתית, תחת לפעול באופן עצמאי במישור החקירתי) ולא עלה בידיה לאתר פורעים במשחק הנדון ולנקוט צעדים אופרטיביים. אנו מברכים על שינוי הכיוון אך ממליצים לקבוצה זו, כפי שעשינו גם במהלך הדיון, כי תפעל להתמקצעות התמודדותה. נוסף לכל אלה עמד לנגד עיננו מכתב התובע אשר ביקש כי לא יושתו על הקבוצות עונשי רדיוס או סגירת יציעים אלא עונשים כספיים בלבד בשים לב כי העונה הסתיימה זה מכבר ובתקווה כי העונה הבאה תפתח ‘ברגל ימין’”.
האם גויאגון ישחק במכבי ת"א בעונה הבאה?