4 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
גיא גודס
(איציק בלניצקי)
בפעם השנייה בתולדותיה הפועל חולון זכתה באליפות המדינה בכדורסל. זה קרה הערב (חמישי) בהיכל טוטו בחולון כאשר הסגולים ניצחו 00:00 את בני הרצליה, השלימו 0:2 בסדרת הגמר והניפו את הצלחת לראשונה מאז 2008. חולוניה חתמה עונה טובה בצורה הכי מתוקה שאפשר ואחרי שהעפילה לפיינל פור של ליגת האלופות, היא גם זכתה באליפות.
מאמן הפועל חולון, גיא גודס, סיכם: “התואר זה מה שהיה חסר לי כמאמן, גם עם מכבי ראשל”צ הגעתי לגמר, אבל לא הצלחתי לעשות את זה. הקב”ה מסדר דברים מלמעלה. העזיבה בראשון? הרחקתי את עצמי מראשל”צ כי היה דברים שקרו, לא כדי לברוח חלילה, קרה מה שקרה. יכול להיות שלא הייתי צריך להמשיך בראשון, הגענו למיצוי מסוים אחרי שעשינו שנים מדהימות וגמרים”.
גודס המשיך: “כשהפועל חולון פנו כבר הייתי מאמן נבחרת והייתה דילמה האם להישאר בבית, לנוח ולהתרכז בנבחרת, לא ידעתי לאן זה הולך, נכנסתי בעיניים פקוחות. אם אתה בחוץ אל תחכה יותר מדי, זה לא טוב למאמן ואמרתי ‘אני הולך על זה’. עם כל הסיטואציה שהייתה סביב הקבוצה ידעתי שיש סגל טוב”.
גודס: ״גאה בשחקנים שלי״
המאמן הוסיף: “הניצחון בהרצליה נתן לנו ביטחון. לפני הסדרה אמרנו שאם נשחק בסגנון של הרצליה אין לנו סיכוי, היינו צריכים משחק ריצה וסימנו את כריס באב. ידענו שאונואקו תמיד נותן את הנקודות, אז התמקדנו בבאב שהיה שם תמיד בניצחונות. אני רוצה לומר שאפו להרצליה ולאורן אהרוני על עונה ענקית, לפחות זה התחלק, גביע אצלם ואליפות אצלנו. הפחד הגדול היה אחרי בילבאו, שחווינו רגע מרגש וחששתי מירידה. היה לנו שלושה ימים להתכונן לגליל ואמרתי לכולם שאם נעבור את גליל אנחנו הולכים עד הסוף. מגליל הכי פחדתי”.
גודס התייחס לשינוי בסגנון המשחק ואמר: “כשאני מסתכל על מאמנים באירופה המודל שלי זה ז’ליקו אובראדוביץ’, שעבר לפנרבחצ’ה ושינה סגנון ולקח אליפות אירופה. כמאמנים אנחנו לומדים והגעתי לקבוצה עם סגנון שונה. אין פה סנטר, זה לשחק מהר ולזרוק משלוש. לא סתם אנחנו מובילים בזה את הליגה וזה הכוח שלנו, אז זרמתי עם זה ועשיתי את ההתאמה שלי, לקח לי קצת זמן בהתחלה”.
4 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
גיא גודס
(איציק בלניצקי)
על שמירת הסגל אמר: “מבחינתי אנחנו צריכים להשאיר כמעט את כולם, זה עניין של כסף. בשביל ג’ו רגלנד למשל זה לא רק כסף, חשוב לו המקום, הוא כבר לא צעיר. מבחינתי כמה שיותר שחקנים שאפשר להשאיר נשאיר. פניני? זה לא עניין אישי שלי איתו, יש פה קבוצה ולכל אחד יש את הנרטיב לניצחון. הייתה פה אווירה אובר מחשמלת. מול ירושלים זה הוציא אותנו מהמשחק, אמרתי לשחקנים שאי אפשר לתת לאווירה להשפיע, הקהל לא קולע או מכירע את המשחק, צריך להתנתק”.
ג’ו רגלנד, שנבחר כ-MVP של הגמר, הוסיף: “זה הרגע הכי מרגש בקריירה שלי. עברנו עונה מאתגרת עם הרבה עליות וירידות, חוסר וודאות אבל מצאנו את הדרך לעשות זאת. גם ברגעים הקשים נשארנו יחד והמאמן ידע לשמור עלינו מאוחדים, ידענו שתמיד כיף פה ועשינו זאת”. הרכז סיפק סדרה נפלאה כאשר קלע 18 נקודות ומסר 9 אסיסטים במשחק הראשון ובשני הצטיין עם 23 נק’ ו-7 אס’ בדרך לתואר.
4 צפייה בגלריה
ג'ו רגלנד
ג'ו רגלנד
ג'ו רגלנד
(איציק בלניצקי)
טיירוס מגי אמר: “ידעתי שאם נלחם כמו שצריך אנחנו נזכה הערב באליפות. תודה לאוהדי חולון, עשינו את זה בשבילכם, האוהדים היו איתנו ב-200%. עבדנו קשה בכל יום. כשהגעתי לחולון אמרתי שאני חייב להם משהו כי את העונה הקודמת לא סיימתי בגלל פציעה. ידעתי שנעשה את זה ואנחנו אלופים. אנחנו הולכים לחגוג הלילה. אני אוהב את כולכם, תודה לכולם!”.
רפי מנקו התקשה למצוא את המילים ואמר: “אין תחושות כאלה, אני בר מזל, איזה קבוצה, עשינו את זה! היו רגעי חרדה, פחד, אני כל כך מאושר, זו הגשמת חלום”. ניב משגב הוסיף: “פשוט אושר גדול להיות במקום הזה, אני כל כך שמח בשביל הקבוצה והשחקנים. מרגישים אנרגיה טובה סביב הקבוצה גם ברגעים פחות טובים”. שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר: “ברכות להפועל חולון שזכתה הערב באליפות ליגת העל בכדורסל. ברכות לצוות, לשחקנים, למאמן ולמנהלי הקבוצה. כל הכבוד!”.
4 צפייה בגלריה
רפי מנקו וגיא פניני
רפי מנקו וגיא פניני
רפי מנקו וגיא פניני
(איציק בלניצקי)