2 צפייה בגלריה
גרניט ג'אקה מתוסכל
גרניט ג'אקה מתוסכל
גרניט ג'אקה מתוסכל
(רויטרס)
התקשורת האנגלית דיווחה הבוקר (שבת) כי הכרטיס הצהוב שספג גרניט ג’אקה מוקדם יותר העונה בניצחון 1:4 של קבוצתו ארסנל, על פני לידס ב-18 בדצמבר, נבדק על ידי סוכנות הפשע הלאומית על רקע חשדות לשערורייה גדולה בעקבות פעילות הימורים חשודה. ההתאחדות לכדורגל באנגליה בדקה במהלך חצי השנה האחרונה את הכרטיס שספג קשר התותחנים בטענה להימורים חמורים, ובהמשך העבירה את המידע לסוכנות הפשע הלאומית על מנת שיבחנו ויחקרו את הנושא לעומק העניין. ההתאחדות הבהירה כי לא הועלו חשדות כלפי השחקן עצמו, אלא רק להימור שהגיע מבורסת הימורים.
החשדות של ההתאחדות לכדורגל הועלו בעקבות הימור גדול במיוחד (52 אלף ליש”ט) שהוגש בעשר הדקות האחרונות של ההתמודדות, לאחר שארסנל כבר הבטיחה את הניצחון עם יתרון של שלושה שערים. ג’אקה ספג את הכרטיס הצהוב מהשופט אנדרה מרנייר, כתוצאה מבזבוז זמן בכדור חופשי אותו הוא לא מיהר לבעוט.
מצילומי וידאו של המהלך ניתן לראות את קשר התותחנים עומד ליד הכדור במחצית המגרש של קבוצתו, במשך כ-20 שניות, עד שספג את הכרטיס הצהוב. ההימור הגיע מבורסת ההימורים – אתר המאפשר למשתמשים לבצע הימורים אך גם לקחת אותם ממשתמשים אחרים, ולאחר זמן קצר דווח כי אותו הימור זכה בכ-250 אלף ליש”ט. בעקבות כך, סוכני הימורים מובילים דיווחו זאת להתאחדות לכדורגל, בטענה שסכום הכסף שהושג גבוה בהרבה מסכומים שמקבלים מהמרים על כרטיסים צהובים בדרך כלל.
2 צפייה בגלריה
גרניט ג'אקה מול ראפיניה
גרניט ג'אקה מול ראפיניה
גרניט ג'אקה מול ראפיניה
(רויטרס)
דבר נוסף שהעלה את החשד באנגליה – הסיכויים שג’אקה יקבל כרטיס צהוב בעשר הדקות האחרונות של ההתמודדות, היו גבוהים בהרבה מ-80 הדקות שקדמו להן. עם זאת, כאמור, החשדות אינן מופנות לעבר ג’אקה עצמו. ההתאחדות לכדורגל באנגליה סירבה להגיב בנושא.
האם הרכש של ליברפול יהיה פריצת העונה?