2 צפייה בגלריה
המשלחת הישראלית עם המדליות
המשלחת הישראלית עם המדליות
המשלחת הישראלית עם המדליות
(מערכת ONE)
גראנד סלאם בודפשט בג’ודו החל היום (שישי) עם המשקלים הקלים והמשלחת הישראלית החלה גם היא להתחרות, במטרה לזכות בעוד כמה מדליות ולהמשיך בהכנות לקראת אולימפיאדת פאריס 2024. ראשונה לחגוג – גפן פרימו זכתה במדליית הארד אחרי שניצחה את מאשה בלדהואס מגרמניה בריתוק בשניות הסיום של הקרב היוקרתי.
בנוסף, טל פליקר הרשים גם הוא עם הארד אחרי שניצח בקרב המכריע את וואליד חייאר הצרפתי ואילו לקינוח תמנע נלסון לוי המרשימה חגגה עם מדליית הארד אחרי איפון מהיר על תלמה מונטיירו הפורטוגלית, תוך 13 שניות בלבד. מדהים.
פרימו, שמתחרה בקטגוריית משקל של עד 52 ק”ג, החלה את הופעתה בסיבוב השני, שם התמודדה מול יסמין לימה הברזילאית וניצחה אותה. בעקבות זאת, עלתה לרבע הגמר, שם הפסידה לאנג’ליקה דלגאדו בשני ווזארי ונשרה לבית הניחומים, בו ניצחה בוואזרי את אמבר רייהול הבלגית ובהמשך חגגה עם המדליה.
2 צפייה בגלריה
גפן פרימו
גפן פרימו
גפן פרימו
(חגי מיכאלי)
פליקר, המתחרה במשקל של עד 66 ק”ג, הבטיח את מדליית הארד. בקרב הראשון שלו שנערך בסיבוב השני הוא גבר על דסטאן שיאקחמטוב הקזחי בעונשים. בסיבוב השלישי ניצח את ארי ברלינר האמריקאי ועלה לרבע הגמר, שם הפסיד באיפון לרמאדן קוזאקוב מבחריין. בבית הניחומים, הצליח לנצח בריתוק את ואשה מגווראשווילי הגיאורגי, מה שהקנה לו את הזכות להתמודד על המקום בפודיום שם הוא כאמור חגג בסיום.
עוד קודם, נלסון לוי, אלופת אירופה במשקל של עד 57 ק”ג, ניצחה בסיבוב השני את וטיאנה טופולובץ’ הקרואטית ועלתה לרבע הגמר, שם הפסידה לארנאס אודלין-גארסיה הקובנית ונשרה לבית הניחומים, בו לא התקשתה יותר מדי וניצחה את ללה ריינן הבריטית.
עוד במשלחת הישראלית: שירה ראשוני, שמתחרה במשקל של עד 48 ק”ג, החלה להתחרות בסיבוב השני וניצחה שם את אביבה אבוזקינובה מקזחסטן, אך הפסידה לזיאונגאינג גאו הסינית ברבע הגמר ועברה לבית הניחומים, שם הפסידה בעונשים לגאנבאאטר המונגולית וסיימה את דרכה בתחרות. בנבחרת הגברים, ליאור רפאילוב (עד 60 ק”ג) וברוך שמאילוב (עד 66 ק”ג) הפסידו בקרבות הראשונים שלהם והודחו.
שני הרשקו אמר: “אני כל-כך שמח על המדליות היום, גפן פרימו חוזרת למקומה הטבעי על הפודיום, תמנע נלסון לוי זוכה במדליה נוספת ושירה ראשוני מסיימת במקום ה-7. הנבחרת שלנו, הספורטאיות, המאמנים וכל הצוות המקצועי מחויבים להצלחה, עושים את כל המאמצים וכל הזמן מחפשים איפה להשתפר. אני שמח מאוד שזה מצליח, אבל יודע שיגיעו גם ימים פחות מוצלחים, אנחנו מוכנים להתמודד עם ניצחונות ובמידת הצורך עם הפסדים. הפנים קדימה למחר ולמשימות הרבות שעומדות בפנינו”.
אורן סמדג'ה אמר: "יום טוב של טל פליקר, ניצח ספורטאים מהטופ העולמי ואת מדליסט הכסף מאולימפיאדת טוקיו. תחרות שנייה בסה"כ בתוך הקריטריון האולימפי וזה בהחלט מיקום מצוין לטל".
גפן פרימו סיפרה: “זה תמיד כיף לזכות במדליה ואני מאושרת לחזור לפודיום, אני יודעת שאני מסוגלת ליותר, אני עובדת קשה ומחויבת. אני לא מפחדת מדרך קשה ומאמינה ביכולת שלי. אני רוצה להודות לכל הצוות המקצועי בראשות המאמן שלי שני הרשקו, למאמנים עידו בר וצ׳ארלס צ׳יבאנה על כל ההשקעה והאמונה בי, לספורטאיות הנבחרת ולאיגוד הג’ודו”.
תמנע נלסון לוי אמרה: ״אני מרגישה שדברים חדשים עובדים לי, אני מאוכזבת שלא זכיתי בזהב אבל מעריכה כל מדליה שאני זוכה בה. המטרה שלי היא להגיע הכי מוכנה שניתן לפאריס 2024 ולכן לוקחת בפרופורציות כל נצחון וגם הפסדים. אני רוצה להודות לצוות המקצועי של הנבחרת, לאיגוד הג’ודו, לשני הרשקו המאמן הראשי ולמאמנים עידו בר וצארלס צ׳יבאנה על העבודה והתמיכה”.