2 צפייה בגלריה
לונה צ'מטאי סלפטר
לונה צ'מטאי סלפטר
לונה צ'מטאי סלפטר
(רויטרס)
לונה סלפטר שוב עשתה זאת וניפצה תקרת זכוכית נוספת. האתלטית הבכירה של ישראל רשמה היסטוריה היום (שני) כאשר זכתה במדליית הארד באליפות העולם במרתון באורגון, שהציבה אותה בין הטובות ביותר על פני הגלובוס בריצה הארוכה למרחק של 42.2 ק”מ.
לא פעם סלפטר הגיעה למרתונים בתחרויות הגדולות, אם זה במשחקים האולימפיים או באליפות העולם, ונאלצה לפרוש ממאבק על המדליות דווקא בשיאה של הריצה. בפרספקטיבה הישראלית, היא ניפצה כל שיא לאומי אפשרי במרחקים מגוונים ושונים והייתה הטובה ביותר ללא ספק, אבל עכשיו היא גם ללא ספק בין הטובות ביותר בעולם בתחומה.
התגובה של לונה לזכייה במדליה העולמית
האתלטית בת ה-33 נולדה בקניה, באזור בו נולדו הרצים הטובים ביותר בעולם בגלל תנאי השטח שנמצא בהרים ובגובה של 2,500 מטר, אבל היא החלה לרוץ רק כאשר הגיעה לשליחות בישראל ב-2008 כדי לעבוד בקונסוליה הקנייתית. יום אחד היא עשתה ריצה בפארק, הכירה את דן סלפטר, והשאר היסטוריה.
2 צפייה בגלריה
לונה צ'מטאי סלפטר
לונה צ'מטאי סלפטר
לונה צ'מטאי סלפטר
(רויטרס)
מאמנה ובעלה, דן סלפטר, הפך אותה לאחת מהמרתוניסטיות הבולטות ביותר בתוך עשור בשיטות אימון ייחודיות ומעקב צמוד. לונה הפכה למנוסה בריצות ארוכות עם הזמן, והיא אף זכתה באליפות אירופה בריצת 10,000 מטר. גם הפעם היא באה לנצח גם באליפות העולם באורגון - והסתפקה במקום השלישי המכובד.
סלפטר עשתה הישג אדיר, כאשר הפכה לאתלטית הישראלית השלישית אי פעם שזכתה במדליה באליפות העולם באתלטיקה, ביחד עם אלכס אברבוך וחנה קנייזבה מיננקו, ולראשונה שעושה זאת במקצועות הריצה.
המרתוניסטים המצליחים ביותר בדרך כלל פורצים בגיל מאוחר יותר, כלומר אחרי גיל 30, כך שאין ספק כי לונה סלפטר הפכה כעת למועמדת למדליה אולימפית בפאריס 2024 בעקבות התוצאה הזו. כשנתיים לפני הדבר האמיתי, יש לנו מועמדת למדליה אולימפית בצרפת.