2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ספרד
שחקני נבחרת ספרד
שחקני נבחרת ספרד
(האתר הרשמי של פיב"א)
נבחרת העתודה ממשיכה במסע הקסם שלה. החבורה של אורן אהרוני גברה הערב (חמישי) 73:82 על טורקיה ובכך העפילה לחצי גמר היורובאסקט, מי יודע, אולי בדרך לזכייה שלישית ברציפות בתואר. בשביל זה, הם יצטרכו לעבור בחצי הגמר משוכה לא פשוטה ומי שנחשבת בעיניי רבים לנבחרת החזקה בטורניר – נבחרת ספרד.
ספרד היא הנבחרת היחידה שנותרה מושלמת עד כה בטורניר, זאת לאחר שסיימה את שלב הבתים במאזן מושלם וניצחה בשלבים שלאחר מכן את בלגיה ופולין. בכל הקשור למשחק ההגנה, לאורן אהרוני יש לא מעט סיבות לדאגה, שכן הוא יתמודד מול הנבחרת ההתקפית הטובה ביותר בטורניר. הספרדים קלעו עד כה 86 נקודות בממוצע למשחק, כשהם מדייקים ב-52.9 אחוזים מהשדה ו-44 לשלוש נקודות. בנוסף, הספרדים מוסרים כ-21.4 אסיסטים למשחק, ומאבדים רק 10.6, מה שמעיד על הנעת הכדור האיכותית של ‘לה רוחה’.
2 צפייה בגלריה
שחקני ספרד
שחקני ספרד
שחקני ספרד
(מערכת ONE)
אז מה בכל זאת נקודת התורפה של הפייבוריטית הברורה לזכייה? היא לוקחת רק 38.2 ריבאונדים בבמוצע למשחק, וכאשר בצד השני ניצב “מלך הצבע”, גלעד לוי, לא מן הנמנע שזה יהיה הנשק המרכזי שדרכו ינסו אורן אהרוני ושחקניו להפתיע.
ספרד היא נבחרת קבוצתית במיוחד וככזו, אין לה כוכב שבולט מעט כולם או סקורר בולט כזה או אחר. אם בכל זאת מנסים, אפשר להצביע על חואן נונייס, אחד משלושה שחקנים שקולעים בממוצע דו ספרתי למשחק, שגם מוסיף כ-5.2 אסיסטים, כשהוא נחשב להבטחה גדולה בספרד וכבר היום, בגיל 18, נחשב לשחקן לגיטימי בסגל של ריאל מדריד.
אם לישראל יש את גלעד לוי, הרי שלספרדים יש גם ‘ביג מן’ משלהם, דיאז גרהאם (2.10) ממכלת פיטרסבורג, שנחשב לפוטנציאל NBA, שידוע בעיקר בחסימות ובריבאונד ההתקפה שלו.