1 צפייה בגלריה
מדבדנקו ובראיינט בימי הלייקרס
מדבדנקו ובראיינט בימי הלייקרס
מדבדנקו ובראיינט בימי הלייקרס
(רויטרס)
פעם הוא שיתף פעולה עם קובי בראיינט ושאקיל אוניל בלוס אנג'לס לייקרס והיה שותף לשתי אליפויות NBA, אבל אחרי שפרצה המלחמה באוקראינה, סלבה מדבדנקו מצא את עצמו עם קלצ'ניקוב במולדתו. כעת הוא מנסה לסייע לה בדרך אחרת: שחקן העבר בן ה-43 העמיד למכירה את שתי טבעות האליפות שלו כדי לגייס כספים עבור אוקראינה.
הן יועמדו למכירה פומבית עד 5 באוגוסט ולפי ההערכות הן יגייסו לפחות 100,000 דולר. "אנחנו רוצים להקים אולמות ספורט בגלל שהצבא הרוסי הפציץ יותר מ-100 בתי ספר", אמר מדבדנקו, "המדינה שלנו צריכה הרבה כסף כדי לשפץ את בתי הספר, ואולמות יהיו הדבר האחרון שישפצו. באוקראינה יש לנו חורף שיצריך את הילדים לשחק בתוך אולם".
את ההחלטה למכור את טבעות האליפות קיבל מדבדנקו אחרי שעלה על אחד הגגות הגבוהים בשכונת מגוריו בקייב וראה את הטילים של הצבא הרוסי בשמיים. "למה אני צריך את הטבעות האלה אם הן רק נמצאות בכספת?", אמר שחקן העבר, "פשוט הבנתי שאני יכול למות. אחרי זה אמרתי שאני צריך למכור אותם כדי להראות מנהיגות ולעזור לאנשים באוקראינה לחיות חיים טובים יותר, לעזור לילדים".
בימים אלה מדבדנקו נמצא בוורשה, פולין, שם קיים משחק צדקה כדי לגייס כסף לטובת פליטים אוקראינים שחצו את הגבול כדי לברוח מהמלחמה. "באוקראינה אתה מרגיש שזו מלחמה - יש טילים ואזעקות, אתה כבר רגיל לזה", סיפר הפורוורד לשעבר. הוא נשוי ויש לו שלושה ילדים בגילאים 16, 11 ו-10, ואחרי הפלישה של רוסיה לאוקראינה, הוא שלח אותם לסבתם בחלק אחר במדינה.
"אחרי חודש וחצי הם כל הזמן היו מתקשרים ושואלים 'אפשר לחזור הבייתה?'", הוא נזכר. לבסוף המשפחה התאחדה חמישה חודשים אחרי פרוץ המלחמה ומדבדנקו סיפר: "יש אזעקות כמעט כל יום, לפעמים 3-4 פעמים ביום והילדים רגילים לזה".
מדבדנקו הצטרף ללייקרס בעונת 2000/01 וזכה איתה בשתיים משלוש האליפויות הרצופות. עונתו הטובה ביותר הייתה כששיחק 38 משחקים במקום קארל מאלון הפצוע בעונת 2003/04 והעמיד ממוצעים של 8.3 נקודות ו-5 ריבאונדים. בהמשך הוא סבל מפציעות בעצמו והועבר לאטלנטה, במדיה שיחק בעונת 2006/07 - האחרונה שלו ב-NBA. מדבדנקו סיפר שהוא מחליף הודעות עם האקסים של הלייקרס, מארק מדסן ולוק וולטון, והקבוצה שלחה ציוד ספורט לאוקראינה. "הלייקרס תמיד עוזרים לי, הם תמיד בלב שלי", הוא סיכם.