1 צפייה בגלריה
סרגיי ריכטר
סרגיי ריכטר
סרגיי ריכטר
(רויטרס)
התאחדויות הקליעה בישראל ובגרמניה יקיימו תחרות בינלאומית משותפת לשתי הנבחרות הלאומיות, לציון 50 שנה לטבח באולימפיאדת מינכן. מדובר בתחרות מיוחדת לזכרם של י"א החללים, עם שיתוף פעולה בין הקלעים הישראלים והגרמנים שיתחרו ביחד ואף ישתתפו בטקס זיכרון מיוחד.
התחרות הייחודית היא יוזמתם של יו"ר התאחדות הקליעה הישראלית, מיכאל רוהר, ויו"ר התאחדות הקליעה הגרמנית האנס היינריך פרונשנפלס. היא תתקיים ב-3 בספטמבר, כלומר יומיים לפני יום השנה ה-50 והטקס הרשמי שצפוי להתקיים במינכן. המשלחת של התאחדות הקליעה תיקח חלק גם בטקסים הרשמיים.
בנוסף, התאחדות הקליעה הזמינה אורחים נוספים לאירוע, בהם הנציגים מנבחרות הקליעה שהשתתפו באולימפיאדת מינכן 1972, כולל הקלע זליק שטורך, סדי, אלמנתו של הנרי הרשקוביץ ז"ל שנפטר השנה, ומיכל שחר, בתו של הקלע קהת שור ז"ל שנרצח בטבח. כמו כן הוזמן לאירוע גם בנו של השוטר הגרמני שנהרג בניסיון החילוץ בשדה התעופה. גם הקונסולית במינכן כרמלה שמיר צפויה להגיע לתחרות.
מדובר בתחרות מיוחדת שתתנהל בפורמט של זוגות מעורבים שיתחרו בקליעה ברובה אוויר ל-10 מטרים, כאשר כל זוג יורכב מספורטאי ישראלי וספורטאי גרמני. בסך הכל יהיו שמונה קלעים מכל מדינה, בהם ארבעה ספורטאי צמרת וארבעה קלעים מבטיחים עד גיל 16. מישראל יתחרו בין היתר סרגיי ריכטר ואולגה טסצ'ייב.
סרגיי ריכטר, שייצג את ישראל שלוש פעמים במשחקים האולימפיים, מתחרה בבונדסליגה של הקליעה עם אחת מהקבוצות האיכותיות ביותר. בדירוג האחרון העולמי של ISSF הישראלי מדורג במקום הראשון בעולם, לאחר שרשם הישגים מרשימים ביותר מתחילת השנה: מדליית ארד בגביע העולם בקוריאה, מדליית כסף בגביע העולם בריו, מקום רביעי באליפות אירופה וזכייה במדליית זהב יוקרתית באליפות אירופה לזוגות עם טל אנגלר.