3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
(עמרי שטיין)
ה-0:4 הענק של מכבי חיפה הערב (רביעי) בפיראוס הבטיח לה לא רק העפלה לסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות, אלא גם העפלה ודאית לשלב בתים אירופי בעונת 2022/23.
בעקבות הניצחון העפילו הירוקים למפגש כפול מול אלופת קפריסין, אפולון לימאסול, שהמנצחת בו תעפיל לשלב הפלייאוף על העלייה לצ’מפיונס. אם אלופת המדינה תעבור את הקפריסאים ואת קשרם החדש עידו שחר, המושאל ממכבי תל אביב, הם יהיו רחוקים רק 180 דקות מהעפלה לצ’מפיונס ויבטיחו לפחות מקום בשלב הבתים של הליגה האירופית, גם במקרה של הדחה בשלב הפלייאוף.
בכר לאחר הניצחון על אולימפיאקוס
אך גם אם מכבי חיפה תודח מול הקפריסאים, היא כבר הבטיחה את מקומה בשלב בתים אירופי עם הניצחון על אולימפיאקוס. במקרה של הדחה בסיבוב הבא, הירוקים ישחקו בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית. שם, ניצחון יעלה אותם למפעל השני בחשיבותו, ואילו הפסד יוריד אותם לשלב הבתים של הקונפרנס ליג. למעשה, גם במקרה הגרוע ביותר עבור הירוקים – הפסדים בשני המפגשים הבאים, מצפים להם חודשים מסקרנים בקונפרנס ליג.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
(עמרי שטיין)

אפולון לימסול: האלופה שמעולם לא עברה סיבוב במוקדמות הצ’מפיונס

יריבתה של מכבי חיפה זכתה בעונה שעברה באליפות הרביעית בלבד בתולדותיה והראשונה מזה 16 שנים. היא עשתה זאת בתום עונה נהדרת, תוך שהיא מנצלת עונה מזעזעת של אפואל ניקוסיה, שסיימה רק במקום השלישי. בזכות הדירוג הגבוהה של הליגה הקפריסאית, היא נכנסת למעגל התחרויות בסיבוב המוקדמות השלישי, כך שהמשחק מול מכבי חיפה ביום רביעי הקרוב באצטדיון סמי עופר יהיה המשחק הרשמי הראשון שלה לעונת 2022/23.
המשחק מול הירוקים יהיה גם המפגש השני בלבד של האלופה הקפריסאית אי פעם במוקדמות ליגת האלופות. אחרי הזכייה הקודמת של הקבוצה באליפות, בעונת 2005/06, היא שיחקה בסיבוב הראשון של מוקדמות הצ’מפיונס בעונת 2006/07, אך הפסידה לקורק סיטי האירית 2:1 בסיכום שני משחקים והודחה.
3 צפייה בגלריה
גלעד קצב, עידו שחר ואדם קידן
גלעד קצב, עידו שחר ואדם קידן
גלעד קצב, עידו שחר ואדם קידן
(פרטי)
כאמור, עידו שחר הצטרף לקבוצה בהשאלה ממכבי תל אביב לפני שבוע אחד בלבד, והוא השחקן המוכר ביותר של הקבוצה לקהל הישראלי מן הסתם. חלוץ נבחרת קפריסין יאניס פיטאס היה הכובש המצטיין של הקבוצה בליגה בעונה שעברה עם 11 שערים, ולצידו משחק הצרפתי הוותיק בגאלי דאבו שכבש בעונה שעברה תשעה שערים. בשערה של הקבוצה עומד אקס ווסקה ודפורטיבו לה קורוניה, אלכסנדר יובאנוביץ’.