2 צפייה בגלריה
זאק הנקינס
זאק הנקינס
זאק הנקינס
(עמרי שטיין)
הפועל ירושלים הודיעה היום (חמישי) על החתמתו של הסנטר האמריקני זאק הנקינס (26, 2.13) על חוזה לעונה עם אופציה לעונה נוספת. הנקניס מצטרף ליתר שחקני הרכש החדשים - עוז בלייזר, ליוואי רנדולף, ספידי סמית', קאדין קרינגטון, אור קורנליוס וגלעד לוי.
המאמן אלכסנדר דזיקיץ' אמר: "אני תמיד מעדיף לעשות עסקים עם מישהו שרוצה להשיג משהו מאשר עם מישהו שכבר השיג את מה שהוא רוצה. אנחנו מאמינים שזאק הוא כזה - עובד קשה, רעב, אמין, לא אנוכי על ומחוץ לפרקט. הוא ביגמן מיומן ותחרותי שמוכן לעזור לקבוצה בשני צידי המגרש. מבחינה אישיותית הוא לוחם שהתמודד עם קושי גדול - וניצח. זו בדיוק התרבות שאנחנו רוצים להטמיע בקבוצה שלנו - תמלא את תפקידך, תעזור לחברים שלך, ולעולם אל תיכנע. ברוך הבא להפועל, זאק".
זאק הנקינס הוסיף: ״אני מאושר להצטרף להפועל. למזלי, התברכתי בכך שעבדתי עם מאמנים שמכירים את המועדון היטב, כך ששמעתי הרבה מאוד דברים טובים על המועדון, על האוהדים ועל העיר ירושלים. נהניתי מהתקופה הקודמת שלי בישראל ועכשיו אני מוכן לעשות משהו מיוחד עם הפועל. אני נרגש במיוחד לפגוש ולשחק למען האוהדים המסורים שלנו, ואני בטוח שהם יהיו שם בשבילנו ושאני אחווה את כל הדברים הטובים ששמעתי עליהם. יאללה הפועל!״.
2 צפייה בגלריה
אותלו האנטר מול זאק הנקינס
אותלו האנטר מול זאק הנקינס
אותלו האנטר מול זאק הנקינס
(איציק בלניצקי)
הנקינס זכור לאוהדי הכדורסל בארץ מתקופתו במכבי ראשל"צ ב"עונת הקורונה", אז הפגין יכולת יוצאת מן הכלל עם 12.4 נקודות ו-6.6 ריבאונדים לצד 64% ל-2 ב-11 משחקים (ליגה ופלייאוף). לפני שהגיע לישראל, רשם הנקינס עונת רוקי מוצלחת במדי נימבורק הצ'כית עם 12.7 נקודות ו-5.2 ריבאונדים בליגה המקומית, ו-11 נקודות לצד 6.7 ריבאונדים בליגת האלופות.
לאחר העונה בישראל, עבר הנקינס פציעת ברך. מאז שסיים את השיקום חזר לפעילות אינטנסיבית שכללה כמעט 50 משחקים ב-6 חודשים, בליגת הפיתוח, בפורטו ריקו, ובליגת הקיץ. בג'י ליג שיחק הנקינס בקבוצת הפיתוח של ניו אורלינס תחת הדרכתו של אקס הפועל ראיין פאנון, עם תפוקה של 13.2 נקודות ו-8.2 ריבאונדים ב-32 משחקים (25 דקות בממוצע). לאחר מכן, שיחק בליגה הפורטו-ריקנית אצל עוד אקס אדום, בראד גרינברג, ורשם 13.5 נקודות ו-6.2 ריבאונדים. הנקינס שותף לאחרונה ב-4 משחקים בליגת הקיץ בלאס וגאס במדי ניו אורלינס, וב-16 דקות בממוצע רשם 6.2 נקודות ו-5.2 ריבאונדים.