2 צפייה בגלריה
ג'וספ מריה ברוקאל
ג'וספ מריה ברוקאל
ג'וספ מריה ברוקאל
(הטוויטר הרשמי של באסקוניה)
ג'וספ מריה ברוקאל סיכם לעונה וישמש כעוזר המאמן הבכיר של עודד קטש במכבי תל אביב. המאמן המנוסה בן ה-52 עבד בעבר בין היתר לצד סבסטיסלב פשיץ', דושקו איבאנוביץ', צ'אבי פסקוואל ויורגוס ברצוקאס, וכן שימש כמאמן הראשי של מנורקה, דונייצק, אסקישהיר, אסטודיאנטס וקלוב באסקט פראט.
"אנחנו שמחים לצרף עוזר מאמן מנוסה מאוד, שמכיר היטב את הכדורסל האירופאי", סיפר המאמן הראשי עודד קטש. "הוא מאמן שתחתיו התאמנו שחקנים מובילים והיה חלק משמעותי בצוותים מנצחים. הוא איש מרשים שמאמין בעבודת צוות ואין לי ספק שיוסיף לנו הרבה".
ג'וספ מריה ברוקאל נולד בברצלונה ב-30 במאי 1970 והחל לאמן כבר בגיל צעיר במחלקת הנוער של בדאלונה ובמועדונים נוספים בסביבה. ב-1997 הצטרף לבארסה, החל להתקדם וב-2002 מונה לעוזר הראשון בקבוצה הבכירה. ב-2010 יצא לחו"ל ושימש כמאמן הראשי של בודיוולניק מהליגה האוקראינית.
2 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש
(האתר הרשמי של מכבי ת"א)
בהמשך חזר ברוקאל לספרד, הדריך את מנורקה ואליקנטה לפני ששב לאוקראינה כמאמן דונייצק ולאחר מכן הוביל את בלפאסט. בעונת 2014/15 עבד כעוזר בפנאתינייקוס, כעבור שנה שב לברצלונה כעוזר של ברצוקאס ובשנתיים הבאות עבד כמאמן הראשי של אסקישהיר (טורקיה) ואסטודיאנטס (ספרד).
בעונת 2019/20 מונה להיות עוזרו של דושקו איבאנוביץ' בבאסקוניה, שזכתה באליפות ספרד. בסיום אותה עונה מונה למאמן הראשי של אל-מחרק מהליגה בבחריין ובעונה האחרונה הדריך את קלוב באסקט פראט, מועדון מעיירה הצמודה לברצלונה המשחק בליגת המשנה הספרדית.
בתיק ההישגים של ברוקאל אפשר למצוא שני גביעי יורוליג, ארבע אליפויות ושלושה גביעי ספרד, אליפות אוקראינה, עליית ליגה עם מנורקה וגם הופעות כמאמן במשחקי האולסטאר של אוקראינה וטורקיה.