6 צפייה בגלריה
ולאדן איביץ'
ולאדן איביץ'
ולאדן איביץ'
(רדאד ג'בארה)
“אני לא מבין מה הולך פה! הרגליים שלהם רועדות, מה קורה? אנחנו עם 0:3, משחק ביתי, למה הם לא משחקים כדורגל כמו שצריך?”, כך נשמע ולאדן איביץ’ אמש (חמישי) באצטדיון בלומפילד במהלך המחצית הראשונה כאשר שחקניו התקשו לבצע פעולות פשוטות במשחק שבסופו של דבר גם הסתיים ב-0:0 מול זירה במוקדמות הקונפרנס ליג, למרות שיחת המחצית בה שטף את שחקניו והחילופים אשר ביצע. איביץ’ כעס מאוד על היכולת של השחקנים, על הגישה שלהם, והיה ברור מאוד איתם וגם עם התקשורת לאחר מכן.

“מי שמפחד לא יכול לשחק כדורגל. ממה פחדנו? אני ממש לא יודע”

אלו היו הדברים שאיביץ’ אמר: “ידעתי לפני שהגעתי שיש לי הרבה עבודה כאן. כשקבוצה כמו מכבי מסיימת שלישית ובלי שום תואר, זה אומר שלא החליפו מאמן סתם. לא הגעתי לכאן כי הכל היה נפלא והביאו אותי לפה כמאמן של קבוצה אלופה שלקחה דאבל. יש עכשיו תהליך שצריך לעשות. אם הכל היה פה טוב אז המאמן לפניי היה נשאר. אני מציאותי, אנחנו צריכים לעשות יותר. אי אפשר להגיע למשחק הזה ולהיות מרוצים כי עשינו 0:3 במשחק הראשון. באזרבייג’ן באנו עם גישה טובה וניצחנו רק בגלל זה. היום היה נראה שאנחנו מפחדים לשחק. מי שמפחד לא יכול לשחק כדורגל. ממה פחדנו? אני לא יודע. עבדנו כל השבוע, אני לא מבין למה זה קרה.
צפו: מכבי ת"א עושה את שלה ועוברת שלב
“אני לא אוהב ששחקנים מרגישים בנוח. לא משנה מי הם והם יבינו את זה היטב. לא משנה לי כמה זמן אתה פה (שחקן כלשהו), שנתיים, שלוש, ארבע, אתה צריך להראות לי בכל יום שבאת להילחם ושמגיע לך. ננסה לשנות את המצב. נעבוד הרבה עם השחקנים כדי לתקן את ההופעה שהצגנו מול זירה. לא אנקב בשמות ולא אדבר על שחקנים מסוימים. אנחנו קבוצה ואנחנו צריכים לעבוד כקבוצה. צריכה להיות הרבה עבודה מנטלית לא פחות מעבודה מקצועית. לא יכול להיות שהקבוצה עולה לדשא במשחק ביתי והדבר הטוב היחיד שאני יכול להגיד זה שסיימנו משחק שלישי רצוף בלי לספוג, וזהו.
איביץ': ידעתי לאן אני מגיע, זה תהליך
“כל מאמן רוצה לצאת למחנה אימונים שלו עם סגל שמוכן ב-90%, אם זה אפשרי ש-10% הנותרים יושלמו במהלך קדם העונה, זה המצב הטוב ביותר עבור מאמן, זו התשובה שלי לגבי נושא הרכש”, הוסיף איביץ’. אמש במשחק המאמן נתן לניר ביטון לשחק לראשונה מאז שהצטרף, דן גלזר חזר מפציעה וגם אוסקר גלוך היה החילוף הראשון במשחק ביחד עם איילון אלמוג. את כל אלה אפשר לציין בצד החיובי יותר, אולם הבעיה הגדולה מבחינת המאמן מעבר לענייני הגישה והרגליים הרועדות, הייתה היכולת של אנדרה ז’ראלדש, אנריק סבוריט, ברנדלי קוואס ומתן חוזז, כשגם לא היו פתרונות מהספסל לכך שהכנפיים של מכבי ת”א לא עבדו לא בהגנה ולא בהתקפה.
“ברור לי שננסה לתקן את היכולת שלנו על הדשא, ואם צריך אז נתקן דרך השוק, אם לא תהיה ברירה”, חזר איביץ’ ודיבר על ענייני היכולת וחלון ההעברות הפתוח. “שחקנים צריכים לחיות את המציאות ולא לחשוב שהם חיים בעולם שלהם מלפני שנתיים ושלוש. הם פה כי המועדון צריך שהם ישחקו ואם הם טובים הם יישארו, ואם הם לא טובים, נחליף אותם. זה לא משנה אם יש להם חוזה לשנה, שנתיים או שלוש. הם צריכים להראות שהם רוצים להיות פה ולהתאקלם הכי מהר שאפשר לסגנון שלנו. אני לא רוצה לדבר על שמות, אבל כולנו ראינו את הדברים שלא טובים ואנחנו צריכים להיות מציאותיים. כל אחד מאיתנו צריך לדחוף את עצמו ולעבוד יותר טוב, לא רק שחקנים, כולם”.
6 צפייה בגלריה
ג'ורג'ה יובאנוביץ'
ג'ורג'ה יובאנוביץ'
ג'ורג'ה יובאנוביץ'
(רדאד ג'בארה)
המשחק הבא יהיה מול אריס סלוניקי ביום חמישי, בבלומפילד, כאשר האצטדיון צפוי להיות מלא על פי הערכות אנשי המועדון. “אני מכיר את אריס כי אני גר בסלוניקי. בשנה שעברה לא עבדתי וראיתי הרבה כדורגל ביוון. זו הייתה הקבוצה הכי טובה בפלייאוף העליון. היו שש קבוצות ואריס הייתה הכי טובה מבין שש הקבוצות העליונות בליגה. הם החליפו הרבה שחקנים, יש שם 7-8 או 9 שחקנים חדשים, זו קבוצה חדשה ושונה, איכותית מאוד אבל כמובן שיש לנו סיכוי לעבור ואנחנו רוצים לעבור, אך גם צריך לשפר את היכולת שלנו ולהיות מוכנים למשחק הזה. נגדנו תעמוד קבוצה שתגיע לכאן בסגל מלא כדי להראות שהיא טובה מאיתנו. נצטרך להחליף גישה, מנטליות, לתת הופעה אחרת ולהראות שאנחנו ראויים לשלב הבא. לא יהיה קל”, סיכם איביץ’.
6 צפייה בגלריה
ברנדלי קוואס
ברנדלי קוואס
ברנדלי קוואס
(רדאד ג'בארה)

“צריך לתת לקבוצה זמן להתחבר”

ניר ביטון שעלה מהספסל סיכם את תחושותיו לחזור אל הדשא כשחקן של קבוצה ישראלית כשאמר ל-ONE: “כיף לחזור לארץ, כיף לחזור לקבוצה חדשה, התחלות חדשות ויש הרבה ציפיות הלאה. הרגשתי טוב, היה לי קצת חם, אין אוויר, אבל זה יעבור. יש לנו הרבה דברים לתקן ולשפר ואני מאמין שזה יבוא עם הזמן. בסך הכל יש פה קבוצה די חדשה עם מאמן חדש, שחקנים חדשים ואני לא מכיר קבוצות שהתחברו ישר והכל דפק כמו שעון. יש לנו עבודה אבל אני מאמין שיהיה טוב. אני מכיר את רוב השחקנים, יש פה אחלה חומר. הציפיות הן לנצח כל משחק ואנחנו משחקים במועדון הגדול בארץ, צריך להיאבק על כל התארים”.
6 צפייה בגלריה
ניר ביטון
ניר ביטון
ניר ביטון
(רדאד ג'בארה)
על השיקולים שעמדו בפניו לפני שחתם אמר: “המועדון ידע מתחילת הדרך שהרצון הוא להישאר בחו”ל ולמצות שם את האופציות. מהרגע שהתחלנו לדבר, מכבי נתנו לי את התחושה שהם מאוד מאוד רוצים שאגיע לאורך כל הדרך וזה משהו שהיה מאוד חשוב לי בקבלת ההחלטות שלי איפה להיות. רציתי להיות במועדון שאהיה בו כינור ראשון, מועדון שרוצה אותי ומאמין בי, אני מבחינתי ידעתי לאורך כל הדרך שאני מגיע למועדון גדול, מועדון ענק וזהו. עכשיו חובת ההוכחה היא עליי, לתת הכל למועדון ולקהל שנתן בי את האמון והתמיכה מתחילת הדרך”.
6 צפייה בגלריה
ואן אובריים, סבוריט וגלוך עצבניים
ואן אובריים, סבוריט וגלוך עצבניים
ואן אובריים, סבוריט וגלוך עצבניים
(רדאד ג'בארה)
על הציפיות הגבוהות שהיו ממכבי בקיץ הזה ביחס ליכולת שלה עד כה, אמר ביטון: “כמו שאמרתי זו קבוצה חדשה. זה שאיביץ’ היה פה לפני שנתיים לא אומר כלום. זה שחקנים אחרים ולוקח זמן עד שהוא מנחיל את הדרך שלו, את הרצונות שלו, עד שמבינים מה מאמן דורש לוקח זמן. בסלטיק בשנה שעברה התחלנו עם שלושה הפסדים מתוך שישה וכולם קטלו אותנו ושברו אותנו, היו כאלה שאמרו שלא נסיים בטופ 6 ובסוף לקחנו אליפות מול קבוצה שהגיעה לגמר הליגה האירופית אז ככה שצריך להירגע עם הביקורות ולתת לקבוצה זמן להתחבר. נכון שאנשים רוצים תוצאות כאן ועכשיו אבל צריך קצת סבלנות”.
6 צפייה בגלריה
ניר ביטון
ניר ביטון
ניר ביטון
(רדאד ג'בארה)
ביטון שיחק במספר עמדות במגרש בסלטיק, בעונה האחרונה שיחק בעיקר בקישור, אמש עלה כבלם השמאלי, על התפקוד המועדף עליו אמר: “אני לאורך כל הקריירה עשיתי מה שהמאמן דרש ממני. אם הוא ירצה אותי שוער אז אהיה שוער. אם הוא רוצה אותי בלם אז זה מה שאעשה ואתן הכל כדי לרצות אותו ואת הקהל. הגעתי ממועדון גדול שנלחם על תארים למועדון גדול שנלחם על תארים ובעזרת השם תהיה עונה טובה ונקווה לשמוח בסיומה”.