1 צפייה בגלריה
טורה, קסייה, קונדה, לבנדובסקי, ראפיניה וכריסטנסן
טורה, קסייה, קונדה, לבנדובסקי, ראפיניה וכריסטנסן
טורה, קסייה, קונדה, לבנדובסקי, ראפיניה וכריסטנסן
(האתר הרשמי של ברצלונה)
אם התחזיות המוקדמות של הקיץ הזה היו מתממשות, קיליאן אמבפה, ארלינג הולאנד וקארים בנזמה היו מככבים ביחד בריאל מדריד, בעוד ההתקפה של ברצלונה הייתה צריכה להתבסס על פייר אמריק אובמיאנג, הבריאות של אנסו פאטי ואוסמן דמבלה שעתידו לא היה ברור. בפועל קיבלנו לא מעט טוויסטים בעלילה הזו של חלון ההעברות, ולבסוף לא רק שאמבפה והולאנד לא הצטרפו לבנזמה, במדריד מביטים מהצד ורואים את היריבה המושבעת שלהם במסע רכש יוצא דופן.
כידוע, לתחזיות הללו - בכל הנוגע לבארסה - היה בסיס די מובן: הבעיות הכלכליות של הקטלונים, שנמצאים בחובות של כ-1.3 מיליארד אירו. כך ז'ואן לאפורטה קיבל את המועדון, אבל מאז חלפה יותר משנה ובפרק הזמן הזה ראשי בארסה הובילו מספר מהלכים שכללו הלוואה ומכירת זכויות השידור, ולבסוף איפשרו את מסע הרכש יוצא הדופן. עד כדי כך שאחרי ההודעה הרשמית על צירופו של ז'ול קונדה אתמול (חמישי), למעשה בארסה היא הקבוצה שהוציאה הכי הרבה כסף הקיץ על רכש.
עד עכשיו, הבלאוגרנה הוציאו 158 מיליון אירו על רכש של שישה שחקנים: ראפיניה הוא היקר ביותר (58 מיליון) ואחריו קונדה (50) רוברט לבנדובסקי (45) ופאבלו טורה (5). בנוסף הגיעו פרנק קסייה ואנדראס כריסטנסן כשחקנים חופשיים ולכך אפשר להוסיף גם את אוסמן דמבלה, שאמנם נשאר, אבל חתם על החוזה אחרי שאף הוא הפך לשחקן חופשי. יש לציין שמדובר רק על סכומים ודאיים בעסקאות שיכולות להתייקר עוד מבחינת בארסה בעקבות בונוסים.
כאמור, הרכש של קונדה הוא זה ששלח את בארסה לראש דירוג הרכש בקיץ הזה. אחריה נמצאת באיירן מינכן שהוציאה כ-137.5 מיליון אירו על מתייס דה ליכט (67), סאדיו מאנה (32), מתיס טל (20), ראיין חראוונברך (18.5) ונוסייר מזראווי (שחקן חופשי), ושלישית בדירוג נמצאת ארסנל אחרי שגבריאל ז'זוס (52.5 מיליון אירו), אולכסנדר זינצ'נקו (35), פאביו ויירה (35), מאט טרנר (6.3) ומרקיניוס (3.5) עלו לה 132 מיליון אירו.
מנצ'סטר סיטי שהחתימה לבסוף את הולאנד, מדורגת רביעית עם 108 מיליון אירו אחרי שהנורבגי עלה לה 60 מיליון ואליו הצטרפו קלווין פיליפס (48) וסטפן אורטגה. את החמישייה הראשונה סוגרת לידס (108 מיליון אירו) ובהמשך הדירוג נמצאות טוטנהאם (101), צ'לסי (94), פ.ס.ז' (91.5), ווסטהאם (90) ויובנטוס (89).
איך ייראה ההרכב של ברצלונה לעונת 22/23?
ניתן להאזין לפרק גם דרך אפליקציית Spotify ואפליקציות הפודקאסטים של אפל ושל גוגל.