3 צפייה בגלריה
אלכסנדר דזיקיץ'
אלכסנדר דזיקיץ'
אלכסנדר דזיקיץ'
(רדאד ג'בארה)
הפועל ירושלים ממשיכה לחזק את הסגל שלה לקראת העונה הקרובה (2022/23) כשהיום (שלישי) הודיעה על הצטרפותו של הפורוורד סים סנדר ונה (31, 2.03 מ') שחתם לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת: "אוהב את מה שהמאמן אלכסנדר דז’קיץ’ בנה פה, יש כאן כישרון, איכות ובעיקר איזון בקבוצה הזאת”.
מאמן האדומים מהבירה, אלכסנדר דז’יקיץ’, סיפר על ונה: "אנחנו מאמינים שסים הוא התאמה מצוינת עבורנו. הוא ׳סטרץ׳ 4׳ קלאסי, מאוד נייד ואקטיבי כשהוא ללא הכדור. הוא מסוגל לתרום הרבה בפרטים הקטנים, לא רודף אחרי הסטטיסטיקה ומבין את הרעיון של לשחק עם החברים ולמען החברים. יכולת הקליעה שלו תרווח את המשחק למען חבריו לקבוצה ואנחנו מאמינים שהוא מסוגל לשחק בהרבה סוגים של קצב משחק ולהתאים את עצמו להרבה סיטואציות”.
ונה אמור להיות הזר האחרון של המאמן הסרבי, שיחליט לאחר פתיחת האימונים האם הוא מעוניין להמשיך לשפץ את הסגל, ובמידה שדז’יקיץ והצוות המקצועי ירגישו שחסר להם חיזוק, המשאבים יעמדו לרשותם שכן יוכלו להחתים שחקנים נוספים.
סים – סנדר ונה הוסיף לאחר החתימה: ״אני מאוד שמח לחתום בהפועל ירושלים. אני אעשה כמיטב יכולתי כדי להביא מהניסיון, מיכולת הקליעה ומהקשיחות שלי במטרה לתרום כמה שיותר. כמובן ששמעתי הרבה על האוהדים האדומים ואני כבר מחכה שהעונה תתחיל כדי שאוכל לשחק עבורם. יאללה הפועל”.
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
(שחר גרוס)
הפורוורד האסטוני משחק בעמדות 3 ו-4, גדל בז׳לגיריס קובנה הליטאית, אליה היה שייך במשך העשור הראשון של הקריירה שלו. בתקופה זו יצא להשאלות במספר מועדונים, בהן לודוויגסבורג, ריגה ופרינאי הליטאית. ב-2013 החל להיות חלק מהסגל הבכיר של ז׳לגיריס, ובשלוש שנים רשם 39 הופעות ביורוליג. בעונת 2014/15 רשם ונה 14 הופעות ביורוליג שבהם קלע יותר מ-43% מחוץ לקשת (בממוצע תשע דקות למשחק). בסך הכל זכה ונה שלוש אליפויות ושני גביעים עם הליטאים, כשבנוסף זכה במשך שלוש שנים בתואר השחקן האסטוני של העונה (בעונות 2017-2019).
ב-2016 עבר הפורוורד בן ה-31 לניז׳ני הרוסית וקיבל מעמד של שחקן בכיר עם 10.5 נקודות, 4 ריבאונדים ו-37% לשלוש ביורוקאפ. בעונה שלאחר מכן הגיע לקדנציה הראשונה שלו בווארזה האיטלקית ורשם 8.2 נקודות לצד כמעט 40% לשלוש. את עונת 2018 פתח ונה עם חוזה זמני במנרסה, עבר לתקופת בזק בפונאלברדה ומשם המשיך לגראן קנאריה. אצל האחרונה, ששיחקה באותה עונה ביורוליג, תרם ונה 6.8 נקודות ו-39% לשלוש ב-15 דקות בממוצע (4 משחקים).
ב-2019 חזר ונה לקדנציה שנייה בווארזה, סיים עם ממוצע של 10.8 נקודות ו-42% לשלוש בממוצע. את אותה עונה סיים בפונאלברדה. את העונה שעברה החל בלימוז׳ הצרפתית, ובמהלכה שב לווארזה, לעוד עונה מצוינת של 12.1 נקודות ו-38% מעבר לקשת.
3 צפייה בגלריה
יותם הלפרין
יותם הלפרין
יותם הלפרין
(איציק בלניצקי)