8 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון
(חגי מיכאלי)
לאחר סאגה ארוכה ומתישה, שבשלבים מסוימים בה היה נראה שבית”ר ירושלים לא תצליח לעמוד בדדליין להגשת התקציב בבקרה, המועדון מהבירה עשה זאת והבעלות עברה בסופו של דבר אל ידיו של ברק אברמוב. הערב (ראשון) התראיין יו"ר מנהלת הליגות לכדורגל, ארז כלפון, לתוכנית הרדיו של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ’ ב-102FM והתייחס בצורה נרחבת לסיטואציה הבעייתית אליה נקלעו הירושלמים.
אתה שלם עם ההתנהלות המקצועית הנושא בית”ר ירושלים? לא שמענו אותך מדבר על זה. “קודם כל אני שלם כי כמו שאת יודעת, ברכישת קבוצה אין לנו מה להגיד. בסופו של דבר קבוצה זה קניין ששייך לאדם כזה או אחר וכשיש מו”מ בינו לבין אדם אחר, אני לא יכול להתערב. אני שמח שבית”ר ירושלים נשארה בליגה. אני מאמין שקבוצה שנשארה מבחינה ספורטיבית צריכה להישאר פה. יש בעיה בכל הליגה על בעלות של קבוצת כדורגל, התחלתי לדבר עם רשות המיסים על הקלות לבעלים”.
אנחנו מדברים על עניין ההתנהלות, כולנו הרגשנו שהפרשה מאוד ‘מסריחה’. “אני לא יודע מי זה כולם. גם אני לא אהבתי את מה שקרה עם בית”ר אבל אין מה לעשות, הבעלים הפסיק את הזרמת הכספים לקבוצה כי הוא נעצר וזאת הסיטואציה מסיפור בית”ר – יש לכולם מה ללמוד. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לתת פתרון לקבוצה שהבעלים שלה נעצר. גם הבקרה מבחינתה עשתה פעולות כדי להגדיל ערבויות. אי אפשר לבקש 100% ערבות מכל בעלים של קבוצת כדורגל”.
8 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
ברק אברמוב
(חגי מיכאלי)
אתה לא יכול לבקש ערבות מבעלים נוכחי, אלא מבעלים חדש שיש לו ערבויות חיות. “קודם כל אני מסכים, רק תזכור שהכל היה לפני הרבה מאוד שנים”.
חוגג זה טרי, נתניה לפני שלוש שנים, הפועל של כבירי… “גם כבירי וגם נתניה היו לפני שש שנים. יש לכולנו ללמוד ממה שקרה בבית”ר”.
יש לך זמן לחשוב עכשיו בדרך לניו יורק שהכל היה כשר בעסקה הזאת. “לא רוצה להגיד לך מה היה קורה אם בית”ר לא הייתה נקנית בדקה ה-99. בסופו של דבר אני מאוד שמח ושבע רצון שזה קרה. בית”ר נשארה בצורה ספורטיבית על כר הדשא ולא נשכח את זה. העסקה הזאת בראש ובראשונה אושרה על ידי משטרת ישראל ואז עברה בבקרה התקציבית”.
8 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון
(חגי מיכאלי)
המשטרה אישרה את ההעברה תחת הפן העסקי-מיני וגם בפן הפלילי. “התקנון מאפשר מעבר של בעלים מקבוצה לקבוצה. ברק אברמוב מכר את בני יהודה וקנה את בית”ר ירושלים”.
אז למה לאלי טביב ‘ייבשו את הצורה’? “התקנון עצמו מתייחס לקבוצה בליגה הראשונה ובליגה השנייה”.
מי שקובע את החוקים של התקנון הם בעלי הקבוצות שמשנים מה שנוח להם. מתי יהיה אפשר לשנות את התקנון? זה נוח לקבוצות הגדולות ולא בא לטובת הקבוצות הקטנות. “הייתה בעיה חוקית. אי אפשר לקחת לו את הקבוצה בכוח. אני מסכים עם חלק גדול ממה שאמרתם, גם אם בעלים נעצר במהלך העונה על דברים שלא קשורים לקבוצה והפעם לא היה פתרון ובית”ר הייתה שעיר לעזאזל. צריך ללמוד ממה שקרה”.
8 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים
(חגי מיכאלי)
צריך לעשות תקנון חדש. “כל מה שאני התחייבתי כאן, בין אם זה חוקים נגד האלימות, בין אם זה רשת הביטחון לקורונה, עמדתי בו”.
ומה עם איכות האוכל והנקניקיות? “משרד הבריאות שלח ביקורת למזנונים באצטדיונים ואנחנו משתפרים בכך”.
מה עם האלימות? ראית מה היה במשחק אתמול בין בית”ר להפועל ת”א. “עבר חוק של הרחקה ממגרשי הכדורגל ועניין הקנסות נפל בגלל הממשלה ויעבור בשנה הבאה. המטרה של המשטרה היא תהיה לתפוס את העבריינים ולתת להם קנס והרחקה”.
8 צפייה בגלריה
שמשת הרכב של רם תשרה
שמשת הרכב של רם תשרה
שמשת הרכב של רם תשרה
(פרטי)
מה עם סכנין? עדיין לא עברה בבקרה. למה לא לעשות מעשה ולהוריד קבוצות ליגה. “למה שקבוצה לא תישאר בליגה על עניינים שהם לא ספורטיביים? בני סכנין לא הגישה את השלמת הערבויות וביקשו ארכה. בית הדין אישר זאת עד ליום רביעי. לא צריך להוריד קבוצה ליגה בגלל שהיו חסרים לה מספר מספר מסמכים”.
אז למה לבית”ר הבאתם הרבה מאוד ארכות? “הספורטיביות היא מעל כל חוק. לפי התקנון, הקבוצה צריכה להיות מאושרת עד פתיחת משחקי הליגה. עד לפני חודשיים לא היו לנו את הבעיות הללו. אני יכול להתחייב בפנייך שמה שקרה לבית”ר ירושלים לא יקרה בשנה הבאה. עכשיו אנחנו לומדים את זה וכל מה שצריך לשנות בתקנון – נתקן. אם מבחינה ספורטיבית בית”ר וסכנין לא עברו בבקרה וצריכות להישאר בליגה, ניתן ארכה”.
לגבי מחירים הכרטיסים – אולי תעשה סדר בזה? “לפני חצי שנה שאלתם אותי על הדבר הזה. הממונה על ההגבלים העסקיים לא נתן לנו אופציה לטפל בזה מנושאים שלא הגבלים. אנחנו לא יכולים לטפל בדברים האלה. אנחנו כרגע עושים עוד מאמץ כדי לקבל אישור ולקבל מתווה של משחקי קטנות ומשחקים של קטנות מול גדולות. לא נעשה שום דבר שהוא נגד החוק”.
8 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון
(רדאד ג'בארה)
מה המטרה של המנהלת? “שהעונה תסתיים על כר הדשא. בתקווה שלא תתפוס אותנו מגפה או מבצע צבאית. רוצים לסיים את הליגה. נקדים את שעות המשחקים”.
למה לא דחית את המשחק של מכבי חיפה? “התקנון לא מאפשר. יש את תקנון האליפות ואנחנו לא רוצים שכל אחד יקבע משהו. כרגע עדיין אין ‘קומישינר’ ואני לא יכול לקבוע דברים ולשנות את התקנון. יש דברים שצריך לשנות ולהביא אותם בפני הדירקטוריון ואז לבקש שינוי. כל הדברים האלה אמורים להיות מטופלים, גם אני לא רוצה לראות משחקים ב-95 ש”ח. המנהלת בעבר רצתה לקבוע קטגוריות והממונה על ההגבלים העסקיים פסל אותם”.
אתה ממשיך לעוד עונה? “נמשיך להילחם למען האוהדים”.
8 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון
(אורן בן חקון)
אתה נלחם למען בעלי הקבוצות? “חוק האלימות הראשון כבר עבר”.
אחד הדיינים אמר שאם רוצים לשנות את התקנון אז בעלי הקבוצות יכולים לשנות אותו בשנייה. “אני לא מסכים עם הדברים הללו, אני רואה את הדברים אחרת. אני כן אומר שאנחנו עושים שינויים בתקנון למען בעלי הקבוצות וגם למען האוהדים”.
כשאתה לא תקשיב להם, אתה תעוף על טיל. “זכותכם לחשוב מה שאתם חושבים. צר לי שאני לא מסכים. אני חושב שאנחנו כן דואגים לאוהדים ונמשיך לעשות למענם, בסוף הם אלו ש
8 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון
(איציק בלניצקי)
נושאים בנטל. זכותכם לבקר אותנו, הרבה מהתלונות מוצדקות וטיפלתי בהן באופן אישי”.