5 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
(קרדיט: איגוד האתלטיקה)
יממה לפני גמר תרגיל הקרקע באליפות אירופה במינכן, ארטיום דולגופיאט הסתובב בכפר הספורטאים של אולימפיאדת מינכן 1972 ועמד דקת דומייה לזכרם של 11 הנרצחים מהמשלחת הישראלית. למחרת, זכה לעמוד על הפודיום עם מדליית הזהב ולהשמיע את ההמנון התקווה על אדמת מינכן כאשר צמרמורת עברה בכל גופו. בכך למעשה, הספורט הישראלי חתם את אחת מהתקופות הכי מוצלחות שהיו לו בהיסטוריה - ודולגופיאט ללא ספק נתן עוד תקווה להמשך.
המתעמל הישראלי בן ה-25 הביא עוד הישג ענק והוכיח שהוא עדיין הטוב ביותר בתרגיל הקרקע, גם אם זה לא היה פשוט עבורו לעשות זאת. רק לאחרונה הוא התאושש מפציעה ובמהלך התחרות בגרמניה ארטיום נאלץ לנשוך את השפתיים ולהתעלם מהכאבים בכף רגלו, בה התגלה שבר מאמץ לאחרונה, במהלך תחרות מתישה. ההופעה שלו בגמר ראויה לשבח ומדליית הזהב בהחלט הגיעה לו. אפילו אבא שלו אולג חושב ככה.
דולגופיאט לא היה אמור להשתתף באליפות אירופה. לפני כחודש וחצי הוא נפצע ובבדיקות התגלה שבר מאמץ בכף הרגל. בדרך כלל זה דורש מנוחה של שמונה עד עשרה שבועות, במיוחד כאשר בצילום נמצאו שברים גם באצבעות. הפיזיותרפיסט אדם בדיר נרתם לסייע, טיפל בו במרפאה באסותא עם לייזר מיוחד לאיחוי השברים בטכנולוגיה חדשה והכשיר אותו להתחרות בתוך זמן קצר, אלא שבסיום התחרות הכאבים חזרו בגלל העומס שהפעיל על הרגל.
5 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט וסרגיי וייסבורג
ארטיום דולגופיאט וסרגיי וייסבורג
ארטיום דולגופיאט וסרגיי וייסבורג
(פרטי)
בגלל הפציעה שלו, ארטיום גם לא ביצע את התרגיל החדש שלו ולא העלה את דרגת הקושי למקסימום האפשרי מחשש שהפציעה תשפיע על התוצאה ולכן הוא לא לקח סיכונים מיותרים. בשבוע האחרון הוא השתתף גם במוקדמות הקרב רב ונאלץ לנתר על הרגל בתרגיל הקפיצות, במטרה להשיג את הכרטיס לאליפות העולם עבור כל הנבחרת הישראלית, כך שהוא כבר סיכן את עצמו והקריב מעצמו למען חבריו. בסיום גמר הקרקע, שהיה למעשה ההופעה האחרונה שלו באליפות אירופה, דולגופיאט כבר התקשה לדרוך על הרגל. כעת הוא יחזור לארץ לבדיקות ולהמשך הטיפולים.
המטרה הבאה של נבחרת ישראל, המאמן סרגיי וייסבורג והפיזיותרפיסט אדם בדיר תהיה להכשיר את המתעמל ממכבי תל אביב לאליפות העולם הקרובה. אם זמן ההחלמה לא יהיה ארוך מידי, סביר שדולגופיאט בקרוב יחזור לעבוד באימונים על התרגיל החדש שלו במטרה להיאבק על מדליית הזהב גם באליפות העולם שתתקיים בסוף חודש אוקטובר בליברפול.
5 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
(חגי מיכאלי)
אם דולגופיאט ימשיך לשלוט בתרגיל הקרקע ויזכה גם באליפות העולם הקרובה במקום הראשון, הוא יעשה היסטוריה כאשר יהפוך לספורטאי הישראלי הראשון אי פעם שישלים טרבל מוזהב ויוקרתי - עם זהב במשחקים האולימפיים, זהב באליפות עולם וזהב באליפות אירופה - הרי שגולש הרוח גל פרידמן לא זכה באליפות אירופה והמתעמלת האמנותית לינוי אשרם לא זכתה באליפות העולם.
“זו המטרה הבאה שלי”, הודיע ארטיום דולגופיאט לאחר שירד מהפודיום האירופי. מבחינתו, הוא כבר סימן את המטרות הבאות: “אני אתאושש מהתחרות, אתן לרגל לנוח, אחזור לאימונים כדי להמשיך לעבוד על התרגיל החדש שלי ואני מקווה מאוד שאני אופיע איתו בליברפול ושזה יצליח”.
5 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
(חגי מיכאלי)
מאמן נבחרת ישראל בהתעמלות מכשירים לגברים, סרגיי וייסבורג, סיכם: “התחלנו את הקמפיין האולימפי החדש מהתרגיל שכולם ראו בגמר אליפות אירופה, ניסינו לשנות אותו ולשדרג אותו אבל אחרי הפציעה של ארטיום החלטתי שזה בלתי אפשרי. אני מקווה שבאליפות העולם אולי הוא יוכל להופיע איתו”.
וייסבורג הוסיף על ההופעה באליפות אירופה במינכן: “ההישגים של ארטיום דולגופיאט ושל דימה דוצנקו היו מאוד מרגשים. היו לנו כמה מטרות, אבל ביום ראשון המתעמל אייל אינדיג נפצע וזה השפיע על כל הנבחרת. זה שלא הצלחנו להגיע לאליפות העולם בתחרות הקבוצתית זה היה בשבילי כישלון כי הפער היה בערך ארבע עשיריות בציון הכללי, אבל לפחות הסיום היה טוב וזכינו במדליות בגמרים האישיים. ארטיום התמודד יפה עם הלחץ והפציעה. כולם הרגישו את השליחות בנסיעה הזאת. אני מקווה שהקריירה שלו כמה שיותר ארוכה ושנמשיך לעבוד בשקט. אם הוא יהיה בריא, הכול אפשרי”.
5 צפייה בגלריה
דולגופיאט עם המאמן סרגיי וייסבורג
דולגופיאט עם המאמן סרגיי וייסבורג
דולגופיאט עם המאמן סרגיי וייסבורג
(מערכת ONE)
הפיזיותרפיסט אדיר בדיר, שליווה את ארטיום בתחרות, ציין: “יש לו אופי מיוחד. הייתה לו הופעה קשה במוקדמות, אבל בסוף ארטיום הוכיח שהוא מעל כולם. להגן על התואר שלך ועל המקום הראשון שלך זה הכי קשה, במיוחד אחרי שעבר פציעה קשה. להיות פעמיים אלוף אירופה זה הישג גדול. הוא יודע להתעלות על עצמו. יש מספיק זמן ואני מאמין שנכין אותו לאליפות העולם בצורה הטובה ביותר”.
ארטיום דולגופיאט לאחר הזכייה בזהב