3 צפייה בגלריה
דינה וארינה אברינה בטוקיו
דינה וארינה אברינה בטוקיו
דינה וארינה אברינה בטוקיו
(רויטרס)
לינוי אשרם כבר פרשה עם מדליית הזהב האולימפית בהתעמלות האמנותית, אבל אחרי אולימפיאדת טוקיו הוחלט בנבחרת רוסיה הוחלט כי יריבותיה הגדולות והמוצלחות, האחיות דינה וארינה אברינה, ימשיכו להתאמן ולהתחרות במדי נבחרת רוסיה לקמפיין אולימפי נוסף.
אלא שבגלל הפלישה של צבא רוסיה לאוקראינה, נבחרות רוסיה עדיין לא חזרו ברובן לתחרויות הבינלאומיות וכך גם בהתעמלות האמנותית. בעקבות זאת, האחיות אברינה לא יכולות להתחרות. דינה, שזכתה במדליית הכסף בטוקיו ועל הדרך קטפה תארים רבים באליפויות העולם, נותרה בחוץ. גם אחותה שגרפה מדליות בתחרויות נחשבות לא מופיעה בתחרויות. לכן השתיים הודיעו כי הן יפרשו אם נבחרת רוסיה לא תשתתף במשחקים האולימפיים בפאריס 2024.
בימים האחרונים דינה וארינה אברינה התארחו בערוץ היוטיוב של ניקיטה נגורני ונשאלו מה יקרה אם לא יתאפשר לנבחרות רוסיה להשתתף באולימפיאדת פאריס. בתגובה, ארינה ענתה: “כן, במקרה כזה נסיים את הקריירה שלנו”.
3 צפייה בגלריה
לינוי אשרם ודינה אברינה
לינוי אשרם ודינה אברינה
לינוי אשרם ודינה אברינה
(רויטרס)
דינה הוסיפה בראיון: “לפני כל מה שקרה, בזכות ארינה רצינו לפרוש אחרי המשחקים האולימפיים בפאריס. היא שכנעה אותי, אמרה שזה רק שלוש שנים. וחשבתי, בסדר, השתכנעתי, נישאר. ואז הכל נסגר בפנינו. אני חושבת עכשיו, למה זה הכול? מתי הכל יחזור כדי שנוכל להתחרות כרגיל? אני רוצה להמשיך, אבל לא נותנים לנו”.
כזכור, בעקבות הפלישה של צבא רוסיה לאוקראינה והמלחמה האזורית, הוועד האולימפי הבינלאומי דרש להשעות את רוסיה כמנוף לחץ על השלטון הרוסי, אך המדינה ממשיכה בשלה והלחימה נמשכת כבר חצי שנה. אחרי שתקף את רוסיה בתחילת הדרך, לאחרונה נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך דיבר בטון פייסני יותר בכינוס של ראשי הוועדים האולימפיים ואמר כי הוא עדיין לא ממליץ לאפשר לספורטאים רוסים להתחרות, אבל ברור לו כי ההשעיה לא תימשך לנצח. לכן, הוא עדיין לא ממליץ להזמין אותם לתחרויות, אך אם אין ברירה אז שיופיעו בהן ללא הדגל וללא ההמנון של רוסיה.
3 צפייה בגלריה
דינה אברינה. רוסיה מעצמת התעמלות אומנותית
דינה אברינה. רוסיה מעצמת התעמלות אומנותית
דינה אברינה. רוסיה מעצמת התעמלות אומנותית
(רויטרס)
“ההמלצות עדיין בתוקף, אבל ברור לנו שממשלות לאומיות או מארגני אירועים לא יוכלו למנוע מהספורטאים הללו להתחרות לאורך זמן וסביר שיעשו זאת תחת דגל האיגוד האירופי בכל ענף. בסוף אנחנו לא רוצים להגיע למצב שמדינות יחליטו אילו ספורטאים יכולים להשתתף בתחרויות שלהן, או יקבעו אילו ספורטאים הם לא רצויים בתחרויות מסוימות, כי זה נוגד לחלוטין את הכללים שלנו”, ציין באך.
בעקבות דבריו, החליטו בענפים מסוימים לאפשר לספורטאים הרוסים לחזור ולהתחרות ללא דגל נבחרת רוסיה, כפי שקורה לדוגמה בתחרויות הג’ודו. בהתעמלות האמנותית זה עדיין לא קרה ובקרוב יחלו התחרויות בהן ניתן להשיג את הקריטריון למשחקים האולימפיים הבאים שיתקיימו בעוד כשנתיים כך שייתכן כי האחיות אברינה יפרשו עוד קודם לכן. דינה וארינה, אגב, השתתפו בעצרת תמיכה בנשיא רוסיה ולדימין פוטין ואף הופיעו בה כאשר על חולצותיהן היה הסימן Z המזוהה עם כוחות הצבא הרוסי שתקפו באוקראינה.