3 צפייה בגלריה
לונה צ'מטאי, מארו טפרי, חנה מיננקו וגשאו איילה
לונה צ'מטאי, מארו טפרי, חנה מיננקו וגשאו איילה
לונה צ'מטאי, מארו טפרי, חנה מיננקו וגשאו איילה
(רדאד ג'בארה)
קיץ נפלא עובר על האתלטיקה הישראלית. איגוד האתלטיקה קיים היום (רביעי) מסיבת עיתונאים לכבוד המדליסטים מאליפות אירופה במינכן שבה נבחרת ישראל במרתון זכתה במדליית הזהב הקבוצתית, מארו טפרי זכה במדליית הכסף האישית, גשאו איילה בארד, לונה סלפטר זכתה גם היא במדליית הארד ב-10,000 מטר וחנה קנייזבה מיננקו זכתה בארד בקפיצה המשולשת.
מנכ”ל איגוד האתלטיקה, גל לוי, סיכם את ההופעה של המשלחת במינכן: “זה היה אירוע היסטורי. אחרי 50 שנה לאסון הנורא שקרה במינכן, החבורה המופלאה שלנו עשתה את הבלתי ייאמן עם המנון התקווה במרכז העיר וברחובות מינכן. זו האליפות הגדולה ביותר בענף האתלטיקה בתולדות מדינת ישראל עם 13 כניסות של אתלטים ישראלים לטופ 10 באירופה”.
הקופצת חנה קנייזבה מיננקו, שזכתה במדליה בתחרות גדולה אחרי שש שנים, אמרה: “אני מאושרת מאוד. מאחורי כל הישג יש עבודה קשה של הרבה אנשים ואני מודה למאמן שלי רוגל נחום. המדליה שלי ריגשה אותי, במיוחד אחרי מה שקרה לפני 50 שנה. הייתי במקומות הרביעי, החמישי והשישי במשחקים האולימפיים ואני רוצה באולימפיאדת פאריס יותר מזה. זכיתי במדליית ארד באליפות אירופה עכשיו ואני חושבת על זה - למה לא מקום ראשון? אז נעבוד קשה ונראה. המטרה שלי היא לקפוץ מעל 15 מטרים בקרוב. זו התוצאה שאני רוצה כי זו התוצאה שתביא לי מדליה”.
3 צפייה בגלריה
חנה מיננקו
חנה מיננקו
חנה מיננקו
(רדאד ג'בארה)
מארו טפרי אמר: “אני שמח לייצג את ישראל בכבוד. אין יותר מאושר ממני על כך שהצלחנו לזכות במדליית הזהב הקבוצתית במרתון הזה”. המרתוניסט גשאו איילה הוסיף: “אני רוצה להודות לאיגוד ולכל מי שלקח חלק בריצה שלנו. קיבלנו את כל מה שהיינו צריכים וזה מה שעזר לנו. צריך לומר תודה גם לכל המאמנים ששיתפו פעולה ונתנו לנו להתאמן בתוכנית מסודרת. ההישג האישי שלי הוא בלתי נתפס. לא האמנתי שאשיג את מדליית הארד באירופה כבר במרתון השני שלי. הייתי בכושר טוב, עבדתי קשה והתאמנתי טוב, אבל לא ציפיתי למדליה הזאת”.
המנהל המקצועי של האיגוד ומאמנה האישי של חנה מיננקו, רוגל נחום, סיפר: “בשנים האחרונות הגענו לרמה הגבוהה ביותר במסלולי הכביש ובלטנו מאוד. יש צוות מאמנים מוצלח שמשתפר ומתמקצע לצד הספורטאים. החזקנו את הפיקוח בהכנות לתחרויות הגדולות ושילבנו ידיים בין האתלטים ובין המאמנים”.
לונה סלפטר, שזכתה לאחרונה במדליית ארד במרתון באליפות העולם ובמדליית ארד בריצת 10,000 מטר באליפות אירופה, ציינה: “לא הייתי צריכה להוכיח כלום לאף אחד, כי ידעתי למה אני מסוגלת ומה היו הטעויות שלי בעבר. החלום הגדול שלי עכשיו? להצליח באולימפיאדה ולזכות שם במדליה”.
3 צפייה בגלריה
לונה צ'מטאי וחנה מיננקו
לונה צ'מטאי וחנה מיננקו
לונה צ'מטאי וחנה מיננקו
(רדאד ג'בארה)
מאמנה ובעלה של לונה, דן סלפטר, הוסיף: “ארבעה שבועות אחרי מרתון לעשות תחרות ברמה גבוהה נוספת זה היה מאתגר עבור לונה, אבל הייתה לה תשוקה לייצג את המדינה בכבוד וזה מה שנתן לה את הדלק. הייתה לה התאוששות לא קלה מהמרתון באליפות העולם ולכן זו הייתה רק מדליית ארד. מרתון הגברים? מכבי תל אביב ואגודות נוספות טיפחו אותם במשך שנים, הוועד האולימפי נתן מעטפת תומכת וכל המאמנים שיתפו פעולה - וזה מה שהוביל להצלחה. הפוטנציאל האמיתי של המרתוניסטים עוד יותר גבוה. עם כל הכבוד לאירופה, זו לא הרמה העולמית עדיין, אבל עברנו בהחלט מדרגה חשובה בדרך”.
המאמנת אזאונט טקה, שעובדת עם טפרי, ציינה: “עברנו תהליך ארוך כדי שהאתלטים שלנו יגיעו לתחרות כשהם יודעים שהכול אפשרי. הם עשו אימונים הכי טובים שאפשר לעשות ובאו לייצג את המדינה בכבוד”.
המנהל המקצועי והמומחה לריצות הארוכות, איתי מגידי, אמר: “לא היו לנו נציגים שהביאו מדליות בטווחים הקצרים בריצות מלבד המרתון. העבודה שלנו הולכת גם למקומות האלה. באליפות העולם הבאה בבודפשט נוכל לשלוח רק שלושה מרתוניסטים. צריך לראות מי יתמודדו בקריטריון ב-10,000 ובריצות הנוספות ולכוון אותם להצלחה”.