9 צפייה בגלריה
עומרי אלטמן
עומרי אלטמן
עומרי אלטמן
(אינסטגרם)
בזמן שלא מעט ליגיונרים חדשים הצטרפו, יש כמה כאלה שממשיכים להגשים את החלום לשחק מעבר לים ולא ממהרים כל כך לחזור. אחד מהם הוא קשר א.א.ק לרנקה, עומרי אלטמן, שהצטרף לסגנית אלופת קפריסין אחרי תקופה לא טובה בארוקה הפורטוגלית והיום הוא כבר מרגיש הרבה יותר טוב.
רק בשבוע שעבר, אלטמן בן ה-28 כבש במדי לרנקה מול דניפרו האוקראינית במסגרת הליגה האירופית, כאשר בסיבוב הקודם הצליח ביחד עם קבוצתו לעבור את פרטיזן בלגרד של ביברס נאתכו. אחרי חצי העונה הראשונה שלו אשתקד, אלטמן כבר תוקע יתד בקבוצה הקפריסאית והמטרה בליגה המקומית היא חד משמעית לזכות באליפות אחרי שאפולון הצליחה לעשות זאת במאני טיים.
אלטמן, שהתחתן בקיץ האחרון עם בחירת ליבו, נמצא במקום טוב בקריירה וישחק עם לרנקה העונה בשלב הבתים של הליגה האירופית אחרי הפספוס הגדול במוקדמות ליגת האלופות. בראיון מיוחד ל-ONE, אלטמן מספר על התקופה הטובה בקפריסין, הטעות שעשה בבחירה בפורטוגל, החתימה שלא הייתה במכבי חיפה, זוגיות, החמצת הפנדל נגד מיצ'ילנד, המפגש עם נאתכו, העבודה המנטלית עם אחיו דניאל, הפועל תל אביב והעתיד בקפריסין.
9 צפייה בגלריה
עומרי אלטמן
עומרי אלטמן
עומרי אלטמן
(אינסטגרם)
"ההתאקלמות שלי בלרנקה הייתה פנטסטית. קיבלו אותי בזרועות פתוחות ויש פה באמת אחלה אנשים. אני מבין יוונית יחסית טוב וזה עוזר המון. איך אני יודע יוונית? שיחקתי שנתיים בפנאתינייקוס וזה חשוב מאוד, אם מבינים לידי יוונית אני מבין. המעבר ללרנקה היה משהו מוכר ובדיוק באנרגיות שלנו. אוהבים פה מאוד ישראלים, זה קרוב מבחינת מרחק והיה הרבה יותר נוח מאשר בפורטוגל. להגיע מפורטוגל לקפריסין היה תענוג", אמר אלטמן.
אך אתה מסכם את העונה האחרונה? "חצי עונה שעברה הייתה טובה מאוד, הצלחנו להגיע למקום שני והיינו עד הסוף באליפות, אבל זה ברח לנו בין הידיים עם תוצאות פחות טובות בפלייאוף העליון של הליגה. בסוף אחרי עונה טובה שלא הצליחה להסתיים עם תואר האליפות, הגענו למקום השני, פעם ראשונה שהמועדון הזה זוכה בכרטיס למוקדמות ליגת האלופות. זאת הייתה חצי עונה מרגשת במיוחד".
ואיך התחלתם את העונה הנוכחית? "עפנו במוקדמות העונה ואני החמצתי פנדל למרות שהגיע לנו לעלות. אבל זה הכדורגל, אין יותר מדי מה לעשות. מהאלופות ירדנו לאירופית, עברנו את פרטיזן בלגרד, ניצחנו את האוקראינים 1:2 ועכשיו אנחנו בשלב הבתים של הליגה האירופית".
9 צפייה בגלריה
אלטמן ושחקני לרנקה
אלטמן ושחקני לרנקה
אלטמן ושחקני לרנקה
(אינסטגרם)
היה כיף לפגוש את נאתכו? "כן בטח, אחלה ביברס, זה שהוא שחקן מדהים הוא גם אישיות מדהימה, היה כיף מאוד לראותו אותו דיברנו אחרי המשחק היה נחמד מאוד. הוא מבסוט שם ונהנה, מאוד מאוד אוהבים אותו גם על המגרש וגם בחדרי ההלבשה. מאוד מכבדים אותו ואוהבים אותו אפילו החלפנו חולצות".
החמצת את אחד הפנדלים בדו קרב נגד מיצ'ילנד במוקדמות ליגת האלופות, מה עבר לך אחרי? "החמצת פנדל זה לא משהו ששוכחים מהר. בעטתי בשיא הביטחון, בדרך כלל אני לא מרגיש לחץ למרות הקהל והמעמד, אבל בעטתי למשקוף וזהו, הכדור יצא החוצה. השוער שלנו לקח בעיטה אחת והייתה לנו עוד הזדמנות. באסה, אבל לא לקחתי את זה קשה מדי, זה חלק מהכדורגל".
למה לא הצלחת בפורטוגל? מה בדיוק קרה שם? "הדברים הלכו קשה בפורטוגל כי הגעתי מאוד מאוחר לארוקה. זה המפתח לחוסר הצלחה שם, הצטרפתי בסוף ספטמבר וזה רק אשמתי. הם רצו אותי עוד ביולי, הייתי בהתרשמות ואז החלטתי שאני מחכה למשהו יותר טוב. כל הזמן דחיתי ודחיתי את ההחלטה. פתאום כל מיני קבוצות שחשבתי שזה יתקדם ובשנייה האחרונה זה נפל, זה שלא עשיתי את ההכנה עם הקבוצה ולא משנה כמה אני אשמור על מאמן אישי זה לא אותו דבר. הם כבר התחילו את הליגה ורצו, זה מה שאני חושב שגרם לי לא לתקוע שם יתד. ארוקה מועדון מדהים ואין לי מה להגיד רע עליו, הליגה בפורטוגל היא ליגה ברמה גבוהה ולא דמיינתי את זה בחיים ככה".
9 צפייה בגלריה
עומרי אלטמן
עומרי אלטמן
עומרי אלטמן
(האתר הרשמי של ארוקה)
מבחינה מנטלית, איך אתה מסתדר בכל התקופה הזו של מעבר למדינה אחרת ומשם למדינה נוספת? "המעבר לקפריסין כמו שאמרתי היה פשוט יותר, כי אני מכיר את השפה ומזג האוויר וכי שיחקתי ביוון במדי פנאתינייקוס. אני עובד בשנתיים האחרונות עם אחי הגדול דניאל אלטמן שהוא מאמן אישי על וידאו, אנליזה, סטטיסטיקות ועוד. זה מאוד חשוב עבורי וזה עוזר להתקדם. יש עוד שחקנים שעובדים על זה עם דניאל כמו דני גרופר, אושר דוידה, שי אליאס, אופק ביטון ותאי בריבו. יש לנו שתי פגישות בשבוע בזום שאנחנו עובדים על מה לשפר ולעבוד, בכל הפרמטרים, גם תמיכה מנטלית. זה מאוד מעשיר וממקד, אני חושב שכל ספורטאי צריך לעבוד על זה כי יש פה פיתוח של ביקורת עצמית וזה עוזר להתקדם ולהשתפר".
אתה חושב ששוכחים מעומרי אלטמן בתקשורת הישראלית בגלל שאתה משחק בקפריסין? "אני לא יודע אם שכחו ממני בארץ, אני גם פחות קורא תקשורת. אני לא בליגה הכי סקסית ואני מבין את זה, אבל יש פה טירוף של כדורגל והאצטדיונים פה מלאים. כנראה שהליגות האחרות טיפה יותר מעניינות וזה ממש לא חסר לי. אני לא בשלב הזה של הקריירה. אמא שלי אמרה לי לא מזמן 'בישלת נגד פרטיזן למה לא כותבים על זה?' ואני אומר לה אמא את מי זה מעניין. את הסביבה שלי אולי זה יותר מעניין, אבל אותי לא. זה לא משהו שאני רודף אחריו".
9 צפייה בגלריה
"לא יודע אם שכחו ממני". אלטמן
"לא יודע אם שכחו ממני". אלטמן
"לא יודע אם שכחו ממני". אלטמן
(אינסטגרם)
מהנבחרת לא באו לעקוב אחריך? "הלוואי שיבואו נציגים של הנבחרת לראות אותי פה, זה החלום שלי להגיע לנבחרת ישראל, אבל מבחינה תקשורתית זה לא מפריע לי ואני לא מתעסק עם זה".
אלופת ישראל מכבי חיפה הגיעה לשחק מול אלופת קפריסין וזה נגמר ברביעייה בסמי עופר. הופתעת? "קודם כל מאוד הופתעתי מההפסד של אפולון. הם לא עשו כמעט חיזוק ואני לא מבין מה הלך שם בקיץ. עדיין, מאוד הפתיע אותי ה-4:0, אותו דבר היה עם אולימפיאקוס. זה לא הפערים וברור שמכבי חיפה יותר איכותית מאפולון, אבל התבוסה הזאת לא משקפת את הפערים בין הליגות. לדעתי אפולון לא הקבוצה הכי טובה בקפריסין".
אתה חושב שאם הקבוצה שלך הייתה זוכה באליפות ופוגשת את מכבי חיפה היא הייתה נראית כך? "אין סיכוי שהקבוצה שלנו הייתה נראית ככה. לדעתי אנחנו הקבוצה הכי טובה בקפריסין וסתם שנה שעברה הסתבך לנו כדור שלג שבגללו איבדנו את האליפות. זה גם מה שאומרים פה בקפריסין, שלקבוצה שלנו יש את השחקנים הכי איכותיים".
9 צפייה בגלריה
עומרי אלטמן
עומרי אלטמן
עומרי אלטמן
(הטוויטר של א.א.ק לרנקה)
בעבר קשרו אותך למכבי חיפה. הייתה באמת התעניינות? "מכבי חיפה? כבר הכנסתי את המפתחות לנסוע ולחתום במכבי חיפה, רציתי לקחת את מה שיש על השולחן כבר אמצע ספטמבר, אבל היה עניין עם רשת הביטחון וצצו דברים חדשים, בסוף נתקלו בקשיים עם הבקרה וכדי להחתים אותי היו צריכים לשחרר מישהו ועל זה נפל המעבר".
כשאומרים עומרי אלטמן ישר עולה הפועל תל אביב. אתה עדיין עוקב? "אין שבוע שהאוהדים של הפועל לא שולחים הודעות. אני משתדל לראות משחקים של הפועל ויש הרבה כאלה. הפועל יקרה לליבי אין פה שאלה".
יצא לך לעקוב על הבלגן הרגיל שהיה שם בקיץ שמחו נגד הבעלים? "אני לא מספיק בקיא, שמעתי שהייתה מחאת מנויים וזה לא דברים חדשים. גם כשאני הייתי מחו נגד ההנהלה".
9 צפייה בגלריה
עומרי אלטמן
עומרי אלטמן
עומרי אלטמן
(רדאד ג'בארה)
אתה רואה את עצמך חוזר להפועל תל אביב? "אני רואה את עצמי חוזר להפועל? יכול להיות. מבחינתי הדלת להפועל תל אביב תמיד פתוחה. לא דיברו איתי, יש לי חוזה לעונה הזאת ולעוד עונה. זה לא משהו של הפרק בכלל. אם תגיע הצעה תמיד יהיה מה לדבר, אבל טוב לי בלרנקה. אני אף פעם לא אגיד שאני לא מוכן לשמוע הצעה מהפועל תל אביב, זה תמיד יעניין אותי".
התמסדת הקיץ עם בחירת ליבך, איך התחושות? "האמת ששום דבר שונה, הכול אותו דבר. הזוגיות שלי עם אשתי זה משהו מיוחד. ברגע שיתווסף תינוק קטן זה ישתנה. אין עליה בעולם, כל מקום היא מגיעה ותומכת, אני לא חושב ששום דבר היה אפשרי בלי הפרגון הזה. לעזוב חיים ולרדוף אחרי חלום של מישהו אחר זה לא מובן מאליו וזה מה שמוביל לדברים אחרים".
9 צפייה בגלריה
עומרי אלטמן בחתונתו
עומרי אלטמן בחתונתו
עומרי אלטמן בחתונתו
(אינסטגרם)
אתה אמנם בחו"ל, אבל מאוד קרוב לישראל. איך חיי החברה? באים חברים או משפחה מהארץ? "בטח שחברים מהבית באים, יש רכבת של אנשים שבאים נון סטופ. כל הזמן יש תאריך של חברים שצריכים להגיע. משפחה באה הרבה, יש פעמים שבאים רק למשחק וחוזרים".
יצא לך לעקוב אחרי הקיץ הפורה בחלון ההעברות של הכדורגל הישראלי? זהבי חוזר, מכבי חיפה מתחמשת, באר שבע חולמת. "קודם כל יהיה הרבה עניין בליגה. יהיה מאבק מעניין וזה לא יהיה חד צדדי כמו בשנה שעברה. זה טוב לליגה".
מה דעתך על הליגיונרים שחוזרים לליגת העל? "זה תמיד מפתה שבאים לך עם הצעה מהבית, מכבי לדור פרץ, מכבי לאלי דסה ועוד, אומרים להם תבואו תחזרו - זה תמיד מפתה. אני לא יודע מה היו האופציות שלהם ויכול מאוד להיות שהיה משהו פחות טוב באמת מבחינה כלכלית ומקצועית, אבל אם הייתה את האופציה להמשיך לנסות בחו"ל זאת צריכה להיות ההעדפה של השחקן הישראלי. אני לא באמת יודע מה באמת היה שם".
9 צפייה בגלריה
"תמיד מפתה לחזור". דור פרץ
"תמיד מפתה לחזור". דור פרץ
"תמיד מפתה לחזור". דור פרץ
(רדאד ג'בארה)
מי לדעתך תזכה באליפות ליגת העל? "קשה לי להגיד עכשיו מי תיקח אליפות. בגלל ערן זהבי אני אגיד מכבי. אני חושב שמכבי חיפה ומכבי תל אביב אותה רמה, אבל ערן זהבי זה שובר השוויון של הכדורגל הישראלי".
מה המטרה שלך לעונה הקרובה במדי לרנקה? "המטרה שלי היא קודם כל קבוצתית לפני הכול. לרוץ על האליפות עד הרגע האחרון ואפילו לזכות בצלחת. אני רוצה לעשות שלב בתים מהנה באירופית וזה יעשה לנו ממש טוב. יש לנו שאיפות ממש גדולות, ברמה האישית אני רוצה להמשיך את מה שאני עושה עכשיו, אבל עם יותר מספרים".